تحقیق در مورد روش مالتی پلکس OFDM

تحقیق در مورد روش مالتی پلکس OFDM
تحقیق در مورد روش مالتی پلکس OFDM

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

دانشکده ها سایت دانلود مقاله و تحقیق دانشجویی در این مطلب قرار است یک نمونه تحقیق در مورد روش مالتی پلکس که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۲۵ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری در مالتی پلکس  را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره روش مالتی پلکس می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد. خب ما قسمتی از متن این پروژه را بطور نمونه برای شما قرار خواهیم داد.

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد روش مالتی پلکس OFDM

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره روش مالتی پلکس ‌‌ که در ۲۵ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

مقدمه(۱)

آنچه سبب توجه به  شیوه های نوین مالتی پلکس گردید:

  • نرخ بیت بسیار بالای داده های مورد نظر برای انتقال
  • بهبود استفاده از پهنای باند
  • اثرات محدود کننده انتشار چند مسیره که توان ارسال نرخ بیت بالا را بسبب ISI کاهش میدهد , ]ُهنگامی به حالت بحرانی میرسد که tmax>>TS باشد، که در چنین مواقعی اکولایزیشن بسیار مشکل خواهد بود.

مقدمه(۲)

یک راه حل استفاده از شیوه چند کاریرmulti-carrier به جای  تک کاریر single carrier است:

اما اشکال این شیوه ICI (Inter-channel Interference) میباشد که با استفاده از کاریر های متعامد orthogonal Multi-Carrier Transmission (OFDM) این مشکل مرتفع می گردد:

ارتوگونالیتی

قبلا در حوزه زمان دیدیم توابع سینوس و کوسینوس ارتوگونال هستند، اگر در دایره مثلثاتی به این دو تابع نگاه کنیم، همواره دو بردار عمود هستند که با سرعت w میچرخند. اگر به شکل آنها نیز نگاه کنیم هنگامیکه یکی max(یا min)است دیگری از دامنه صفر برخوردار است.

برای هر دو سیگنال نیز میتوان در حوزه فرکانس نیزتعامد را قائل شویم:

همانطور که میدانیم یک سیگنال سینوسی که در بازه زمانی محدودی(۰,Tu) قرار دارد دارای طیف سینک شیفت یافته ایی حول فرکانس سینوس میباشد و صفرهای این طیف بطور تناوبی، در فواصل ۱/Tu تکرار میشوند حال اگر فرکانس دو پالس همزمان به فاصله از هم باشند این دو طیف متعامد خواهند بود:

روش های مالتی پلکس دیجیتال- OFDM

با توجه به دو ویژگی انتقال سیگنال به شیوه DVB-T که عبارت از (الف)حجم بالای داده و (ب) امکان وقوع فیدینگ گزینشی در دریافت پرتابل و موبایل، تنها شیوه ایی که قابلیت غلبه بر این مسایل را بطور ذاتی دارا بود ، شیوه ایی بنام OFDM میباشد.

اگر مدولاسیون را یک نگاشت اطلاعات بصورت تغییرات فرکانس، دامنه و یا فاز کاریر بدانیم، مالتی پلکس در واقع روشی مبتنی بر تسهیم پهنای باند بین چندین کانال دیتای مستقل از هم می باشد.

اما تکنیک OFDM ترکیبی از هر دوی مدولاسیون و مالتی پلکس میباشد، مالتی پلکس عموماً بر ایجاد رابطه بین سیگنالهای مستقلی که توسط منابع مستقل تولید شده باشند اشاره دارند.

در OFDM تفاوتی که با مالتی پلکس دارد اینست که، سیگنالهای مستقل از منابع مستقل تولید نشده و در واقع زیر مجموعه ائی از یک سیگنال اصلی و مادر می باشند.

در ادامه مراحل تولید سمبل های OFDM بطور مفصل ارایه میگردد.

سایت

,

تعداد صفحات

25

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد روش مالتی پلکس OFDM

  1. admin 1

    روش مالتی پلکس

دیدگاه خود را بنویسید