تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها
تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

دانشکده ها سایت دانلود مقاله ، تحقیق ، جزوه ، پروژه ، و پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی در این مطلب قرار است یک نمونه تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۲۴ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری کربوکسیلیک اسیدها را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد.

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها که در ۲۴ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

خواص اسیدها

۱- نقاط ذوب و جوش بالاتری از ترکیبات هم کربن خود دارند

۲- اسیدهای تا ۷ کربن در آب محلولند ولی بزرگتر از آن نامحلول

۳- با بازها واکنش داده و ایجاد نمک میکنند

۵- قابل تبدیل به مشتقاتی مانند اسیدهالیدها-استرها-انیدریدها وآمیدها هستند

Nomenclature

They are named by adding –oic acid onto the end of the carbon skeleton.

The –COOH group is the section responsible for the chemistry.

The substituents are named as in other aliphatic compounds

The carbon in the –COOH group is numbered carbon 1.

روشهای سنتز اسیدها

۱- اکسایش الکل های نوع اول در حضور عوامل اکسنده مانند

۲- اکسایش الدئیدها در حضور عوامل اکسنده بالا

۳- اکسایش آلکن های دارای هیدروژن با استفاده از پرمنگنات در محیط اسیدی یا خنثی

۴- اکسایش شاخه جانبی آلکیل در ترکیبات اروماتیک با استفاده از پرمنگنات

۵- هیدرولیز گروه نیتریل در محیط اسیدی یا قلیایی با استفاده از حرارت.

خواص فیزیکی اسیدهای کربوکسیلیک

اسیدهای کربوکسیلیک ، مولکولهای قطبی می‌باشند و می‌توانند مثل الکل‌ها و آمین‌ها ، پیوند هیدروژنی ایجاد نمایند. نقطه جوش اسیدهای کربوکسیلیک حتی از الکلهای هم‌کربن نیز بالاتر است. بعنوان مثال ، نقطه جوش بوتانل و اسید بوتیریک به ترتیب ۱۷۷,۷ درجه سانتی‌گراد و ۱۶۲درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بالا بودن نقطه جوش اسید به پیوند هیدروژنی قوی و تشکیل دی‌مر اسید نسبت داده می‌شود. بالا بودن نقطه ذوب همه اسیدها در نقایسه با الکل‌ها نیز بدین گونه توجیه می‌شود.

اسیدهای یک تا چهار کربنه در آب بخوبی محلوند. اسید پنج کربنه (اسید والریک) نیز تا حدودی در آب حل می‌شود، ولی اسیدهای سنگینتر کم‌محلولند. بدون شک ، محلول بودن اسیدهای کربوکسیلیک کوچک در آب ، بعلت تشکیل پیوند هیدروژنی بین گروه کربوکسیلی و مولکوهای آبکی باشد.

با وجود این ، اسیدهای کربوکسیلیک در حلالهای غیرقطبی مثل اتر ، بنزن و در حلالهای با قطبیت کمتر مانند الکل نیز حل می‌شوند. در طیف سنجی مادون قرمز گروه کربونیل اسیدهای کربوکسیلیک در ۱۷۰۰-۱۷۲۵cm-1 جذب می‌دهند و جذب مربوط به پیوند هیدروژنی در ۲۵۰۰-۳۵۰۰cm-1 ظاهر می‌گردد.

خاصیت اسیدی اسیدهای کربوکسیلیک

اگرچه اسیدهای کربوکسیلیک در مقایسه با اسیدهای معدنی مثل اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و اسید نیتریک بسیار ضعیف می‌باشند، ولی در هر صورت ، در مقایسه با الکل‌ها ، آب ، آمونیاک و استیلن‌ها از اسیدیته قوی‌تری برخوردارند.

اسیدیته اسیدهای آلی به ساختمان اسید و طبیعت عوامل و گروههای موجود در روی آلکیل یا آریل بستگی دارد. مثلا تری‌کلرو استیک اسید حدود ۱۰۳*۱۵ بار قوی‌تر از استیک اسید می‌باشد. این اسیدیته زیاد و قابل ملاحظه به خاصیت الکترون‌گیری هالوژن ، مربوط می‌باشد. بطور کلی ، گروههای گیرنده الکترون ، قدرت اسیدی را افزایش می‌دهند و برعکس گروههای دهنده ، موجب تضعیف اسیدیته می‌گردند.

ترجمه متن فارسی و تعداد کمی eng

سایت

,

تعداد صفحات

24

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

  1. دانشکده ها

    کربوکسیلیک اسیدها و مشتقات آنها

دیدگاه خود را بنویسید