پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای

پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای
پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای

مطلب در مورد حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای که امروز قراره در این پست برای کاربران عزیز قرار دهیم که این تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی در ۱۵ اسلاید پاورپوینت تهیه و جمع آوری شده است.

برای دانلود این پاورپوینت درباره بیمار در بخش پزشکی هسته ای میبایست مبلغی را پرداخت کرده تا بتوانید فایل کامل را بعد از پرداخت دانلود کنید.

لطفا بعد از پرداخت کمی صبر کنید تا بصورت اتوماتیک به صفحه دانلود این تحقیق انتقال داده شید.

اگر در دانلود پاورپوینت حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای به مشکل بر خوردید لطفا اول از طریق پیگیری سفارش اقدام کنید اگر باز موفق نشدید میتوانید با ما از طریق واتساپ یا تلگرام در تماس باشید تا پیگیری لازمه را برای شما انجام دهیم.

قبل از دریاف ابن پاورپوینت قسمتی از متن را در قسمت زیر بطور نمونه قرار خواهیم داد.

پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای

پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای

 

  • مفهوم ALARA  :                                                                   واژه ای بر گرفته از As low As Reasonably Achievable هر چه کمتر موجه شدنی ,که بر مبنای زیان بار بودن تشعشع استوار است.بنابراین هر گونه تابش گیری از تشعشع باید در کمترین مقدار ممکن ودر یک محدوده خاص انجام پذیرد.حفظ کیفیت یک آزمون با خطر کم شرط است.
  • مقایسه اختیاری خطر و منفعت
  •  طبق دستورالعمل های حفاظت در برابر اشعه هیچگونه آستانه یا سطح پایینی از اشعه,عاری از اثر وجود ندارد.با در نظر گرفتن آستانه آن باید یک اثر داشته باشد.با نبودن این آستانه منجر به در نظر گرفتن خطر و منفعت برای بیمار و کارکنان شده است.اگر آستانه ای در نظر گرفته نشود هر گونه استفاده از اشعه مقداری خطر دارد.
  •  اگر آزمونی فقط خطر داشته باشد بیمار و تکنسین از انجام آن خودداری می کنند واگر آزمونی خطر کم و منفعت زیاد داشته باشد بیمار باید آن را انجام دهد.که اکثر آزمونها بدون خطر هستند.

کلید اصلی حفاظت بیمار:

حفاظت بیمار بنیان نهادن رابطه ای است بین دزجذب شده

وسودی که دراثر آزمون پزشکی هسته ای یا رادیولوژی نصیب بیمارمی شود.

برای حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای باید شش اصل باید رعایت شود:

.۱بررسی پرونده بیمار

.۲دز دریافتی بیمار

.۳توصیه به بیمار

.۴تجهیزات تصویربرداری

.۵روشهای ثابت کردن بیمار

.۶بیمار باردار یا مستعد بارداری

بررسی پرونده بیمار

  • پرونده پزشکی هر بیمار با درخواست پزشکی هسته ای,باید قبل از انجام هر گونه آزمایشی بازبینی شود.در ابتدا,درخواست پزشک برای هر آزمون خاص با توجه به علائم بالینی و دلیل انجام آزمایش باید مشخص باشد. در صورت مشخص نبودن علائم بالینی برای انجام آزمون,تکنسین باید حتماً علائم را از پزشک مربوطه جویا شود.زیرا این عمل از انجام دادن ورشهای ناخاسته جلوگیری می کند.یا اینکه منجر به استفاده از اروش بهتری برای بیمار خواهد شد.
  • پرسش در مورد درخواست پزشک نباید به عنوان زیر سوال بردن پزشک تعبیر شود.بلکه به عنوان انجام دادن بهترین روش به نفع بیمار باشد.
  • در بعضی موارد شاید مشاوره با پزشک پزشکی هسته ای بهتر از مشاوره با پزشک باشد.چون ممکن است پزشک از کلیه جزئیات فنی روش تشخیصی آگاه نباشد.

دز بیمار

دز بیمار

  • یکی از وظایف تکنسین پزشکی هسته ای,تهییه مقدار دقیق رادیودارو و بکار گیری روش صحیح تجویز آن است.
  • ابتدا تکنسین باید مشخصات بیمار را تائید کند.برنامه های کنترل کیفیت ترجیح می دهند دو نفر به طور مستقل هویت فردی که باید رادیوذارو دریافت کند,قبل از انجام دادن آزمایش تایید کنند.
  • تکنسین به منظور تهییه دز برای تجویز به بیمار,باید با خواندن دقیق برچسب ویال,رادیو دارو و واحد دز سرنگ مطمئن شود که از رادیوداروی مناسب استفاده کرده است.چونکه بسیاری از رادیوداروهای پزشکی هسته ای با رادیودارویTc-99m  نشان دار می شوند.بنابراین مهم است که حتماٌ نام کامل رادیودارو و ترکیبات آن به طور کامل خوانده شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت بیمار در بخش پزشکی هسته ای”