دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز

دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز
دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز

مطلب در مورد حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز که امروز قراره در این پست برای کاربران عزیز قرار دهیم که این تحقیق اشعه های یونساز در ۵۶ اسلاید پاورپوینت تهیه و جمع آوری شده است.

برای دانلود این پاورپوینت درباره اشعه های یونساز و غیر یونساز میبایست مبلغی را پرداخت کرده تا بتوانید فایل کامل را بعد از پرداخت دانلود کنید.

لطفا بعد از پرداخت کمی صبر کنید تا بصورت اتوماتیک به صفحه دانلود این تحقیق انتقال داده شید.

اگر در دانلود پاورپوینت حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز به مشکل بر خوردید لطفا اول از طریق پیگیری سفارش اقدام کنید اگر باز موفق نشدید میتوانید با ما از طریق واتساپ یا تلگرام در تماس باشید تا پیگیری لازمه را برای شما انجام دهیم.

قبل از دریاف ابن پاورپوینت قسمتی از متن را در قسمت زیر بطور نمونه قرار خواهیم داد.

پاورپوینت دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز

حفاظت از پرتودرمانی

  • فلسفه حفاظت در برابر اشعه
  • فیزیک پرتوها
  • برخورد پرتوها با مواد
  • کمیت ها و یکاها در حفاظت در برابر اشعه
  • آشکار سازی پرتوها و کاربرد آشکارسازها
  • اثرات بیولوژیکی پرتوهای یونساز
  • حفاظت در برابر پرتوگیری خارجی و داخلی بدن
  • بسته بندی، حمل و نقل مواد پرتوزا و پسمان ها
  • استانداردهای پایه حفاظت در برابر اشعه
  • کاربرد و حفاظت پرتوهای غیر یونساز
  • قوانین حفاظت در برابر اشعه و آیین نامه های اجرایی آنها

فلسفه حفاظت در برابر اشعه

مقدمه:

امروزه کاربردهای صلح جویانه پرتوهای یونساز در مراکز مختلف صنعتی، پزشکی، کشاورزی و آموزشی و پژوهشی گسترش قابل توجهی داشته و در آینده نیز خواهد داشت.

در حال حاضر بیش از بیست هزار پرتوکار در ایران در شاخه های مختلف با مواد پرتوزا و دستگاه های پرتوساز در یک گستره وسیع فعالیت می نمایند که همواره از سوی پرتو های ناشی از این نوع فعالیت ها در مخاطره می باشند. همچنین افراد غیر پرتو کار نیز ممکن است بدلیل عدم اطلاعات و آموزش کافی، در موارد خاص در معرض این پرتوها قرار گرفته و اثرات ناشی از این اشعه ها باعث بروز بیماری های خاص در آنها گردد.

لذا ضروری است پرسنل و مسئولین واحد های ایمنی و بهداشت در بخشهای مختلف صنعتی، پزشکی، کشاورزی و غیره که با اینگونه پرتوها در ارتباط هستند دارای اطلاعات کافی در این زمینه بوده تا با استفاده از قوانین موجود از جان افراد در مقابل صدمات احتمالی محافظت نمایند.

فلسفه حفاظت در برابر اشعه ۲

حفاظت انسان و محیط زیست در برابر اثرات زیانبار مواد و دستگاههای پرتوزا از طریق وضع قوانین و مقررات مربوطه و همچنین کنترل و نظارت بر رعایت آنها، علم فیزیک بهداشت نامیده می شود و حفاظت در برابر اشعه در واقع حرفه ای است که حفاظت انسان، محیط زیست و نسلهای آینده را در برابر اثرات بیولوژیکی پرتوها بر اساس اصول علمی تدوین شده در دانش فیزیک بهداشت بر عهده دارد.

با وجود اینکه کاربرد پرتوهای یونساز در امور مختلف بسیار مفید و بعضاً منحصر به فرد می باشد لیکن عدم رعایت نکات ایمنی می تواند خطرات جدی برای کارکنان، مردم، محیط زیست و حتی نسل های آینده به همراه داشته باشد. خطرات بالقوه اینگونه پرتوها به فوریت و پس از شناخت مواد پرتوزا در بیش از یکصد سال پیش کشف گردیده است. با پیشرفت در زمینه شناسایی خطرات و توانایی در اندازه گیری پرتوهای یونساز، رهنمودهای مربوطه در خصوص اقدامات حفاظتی رو به گسترش و توسعه نهاد. بطور کلی هدف حفاظت در برابر اشعه، استفاده از مزایای کاربرد پرتوها در زمینه های گوناگون و کاهش هر چه بیشتر خطرات ناشی از اثرات آن توسط کارکنان، مردم، محیط زیست و نسلهای آینده می باشد.

فیزیک پرتوها

اتم و ساختار آن:

تمام چیزهایی که در اطراف ما وجود دارند مانند هوا، خاک، آب و بالاخره اجسام و مواد عملاً از تعدادی عناصر شیمیایی تشکیل یافته اند که این تعداد حدود ۹۱ عنصر طبیعی در کره خاکی است که سبکترین آنها هیدروژن و سنگین ترین آنها اورانیوم می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده اتم:

آخرین و مناسب ترین تصور از ساختمان اتم این است که اتم از دو ناحیه قابل تشخیص به شرح زیر تشکیل شده است:

الف – ناحیه مرکزی به نام هسته شامل پروتون ها و نوترون ها (نوکلئون ها)

ب – ناحیه خارجی اتم محیط بر هسته شامل الکترون ها

با توجه به اینکه الکترون ها حامل بار الکتریکی منفی و پروتون ها حامل بار الکتریکی مثبت می باشند، همواره یک نیروی الکترواستاتیکی جاذب بین هسته و الکترون ها برقرار است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق حفاظت در برابر اشعه های یونساز و غیر یونساز”