گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي
گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

10,090 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي گزارش کارآموزي رشته : مهندسي کشاورزي – توليدات دامي موضوع کارآموزي : پرورش جوجه هاي گوشتي محل کارآموزي : واحد مرغداري حاج ناصر سالمي

استاد کارآموزي : جناب دکتر خون ميرزايي تهيه کننده : محسن بايماني

ترم 4        سال 86چکيده و تشکر

(( خطا آيد زدانند دبيران                           گنه زايد زکيهان ديده پيران ))

(( دونده باره هم از سر درآيد                      برنده تيغ هم کندي نمايد ))

(( چه رسد به صاحب اين قلم که هيچ هنر نبود و از آنش خبر نبود ))

پس از اين گزارش کارآموزي هم مي توان کاستيها ، کژيها و نادرستيها داشته باشد . ازاين ميان ، هر آنچه غير چاپي است . توجه نگارنده است .

از استادان ، دانشوران ، مهندسين و کارشناسان با تجربه برون دانشگاهي و دانشجويان با دقت ، فروتنانه خواهشمندم رأي هاي بهتر ساز خود را ارائه فرمايند . از پيش صميمانه سپاسگذارم .

سخن کوتاه ، بر خود بايسته مي دانم :

  • متواضعانه اداي احترام کنم به همه پژوهشگران و مولفين گرانقدر که از آثار آنها در تدوين اين گذارش به طرزي استفاده کرده ام .
  • سپاسگذاري کنم از استاد محترم آقاي رحمان سالمي براي ياري ارزشمندانشان .

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي فصل اول موقيت جغرافيايي کامل واحد دامپروري اين مرغداري در فاصله 15 کيلو متري از شهر رامهرمز و حد فاصل بين شهر رامهرمز و بهبهان مي باشد . فاصله سالن از جاده اصلي حدود 200 متر مي باشد .

طول مرغداري از شرق به غرب 100 متر و عرض 16 متر مي باشد . (البته همراه با دو انبار که متصل به سالن مي باشد) اين مرغداري در حدود 10 کيلومتري روستاي رستم آباد مي باشد همچنين در شرق مرغداري يک رودخانه فصلي نيز وجود دارد که در عمق 3 متري از سطح جاده و سالن مي باشد .

وضعيت ساختمان ها و تاسيسات :

اين واحد دامپروري متشکل از يک ساختمان به طول 100 متر و عرض 16 متر (که تشکيل دهنده سالن جوجه ها و دو انبار مي باشد که چسبيده به هم مي باشد ) يک منبع آب و يک ساختمان 12×4 متري براي استراحت کارکنان و يک اتاقک 6 متري براي موتور برق و يک انبار متروک است . مصالح اصلي بکار رفته در اين تاسيسات بلوک و سيمان مي باشد و تمام ديوارها از بلوک مي باشد .

قسمت ته (کف) سالن از موزائيک و ديوارهاي سالن که بلوکي مي باشد درزهاي آن به وسيله ماسه و سيمان (پلاستر) کاملا مسدود شده است . سقف سالن از آهن و آجر (طاق آجري ) است.

سه رديف ستون فولادي 13 تايي در طول سالن  امتداد دارند که باعث استحکام سقف مي شوند که بين اين سه رديف 13 ستون از بقيه ستون ها بلند تر هستند که باعث شده اند يک شيب 2 درصدي از از وسط سقف روبه کناره ها ايجاد مي شود و اين شيب باعث کاهش فرسايش سقف شده مي شود.گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

انبار چسبيده به سالن به ظرفيت 30 تن نيز سقفش همانند سالن اما کف آن از بتون است .

کف انبار 60 تني تازه احداث شده در کنار انبار 30 تني نيز از بتن اما سقف آن از ايرانيت است که البته سقف آن حدود نيم متر بلند تر از سقف سالن است در اين انبار کشويي و به عرض 5 متر است طوري که کاميون هاي بزرگ به راحتي مي توانند وارد و خارج شوند ( در انبارها بر خلاف سالن ستون فولادي وجود دارد )گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

اطراف واحد دامپروري يک ديوار به ارتفاع 80 انتيمتر بنا شده (به عنوان حصار) و در بالاي ديوار نيز سيم خار دار نصب شده است .

کف منبع آب از بتون و ديوار ها بلوکي و پلاستر شده است منبع به ابعاد5. 3×4×4 يعني به حجم 56متر مکعب است .گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي سقف منبع از ايرانيت که قسمت هايي از سقف نيز باز مي باشد .

تامين آب آشاميدني    

آب مصرفي اين واحد دامپروري از يک حلقه چاه به عمق 40 متر که در فاصله 100 متري از ضلع شمالي سالن قرار دارد تامين مي شود .گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي

آب از درون چاه به وسيله يک الکتروپمپ به منبع آب پمپاژ مي شود که بعد از پر شدن منبع از آب به طور اتوماتيک الکتروپمپ خاموش شده و ديگر آب را پمپاژ نمي کند .

ساختمان منبع آب در ارتفاع بيشتري از سالن بنا شده است . بنا بر اين آب به راحتي در لوله ها جريان پيدا مي کند . لوله کشي سالن از سقف صورت گرفته است تا بتواند آبخوري هاي اتوماتيک را به راحتي نصب نمود .

ساختمان منبع مربع شکل به ضلع 4 متر که ديوارهاي منبع از بلوک و سيمان و از داخل و خارج درزهاي آن با سيمان (پلاستر) پوشيده شده است سقف منبع سر پوشيده نمي باشد و از ايرانيت مي باشد پس بنابراين احتمال نفوذ آلودگي به منبع خيلي زياد است .

البته بعد از برسي کارشناسان آب چاهي که تامين کننده آب مرغداري مي باشد غير بهداشتي بوده و مورد تاييد کارشناسان قرار نگرفته است .

پرورش جوجه هاي گوشتي

فصل دوم

جيره غذايي  

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي در روز اول جيره جوجه ها فقط از مخلوط ذرت و سويا مي باشد که اين جيره متشکل از 75 درصد ذرت و 25 درصد سويا مي باشد که اين جيره فقط تا 24 ساعت اول مورد استفاده قرار مي گيرد و جيره کامل يا دان کامل از روز دوم به بعد مورد استفاده قرار مي گيرد .

ترکيب دان کامل ( يک تن دان کامل )

 

مواد غذايي مقدار تنkg
ذرت 485
سويا 350
گندم 100
کنسانتره 50
صدف 15

 

در 40 روزگي سهم سويا حدود 100 کيلو گرم کاهش مي يابد و کمبود سويا به ذرت اضافه مي شود البته 20 روزگي 50 کيلوگرم در تن آنزيميت به جيره اضافه مي شود که در اين صورت 25 کيلوگرم از سهم سويا کم مي شود .

آنزيميت داراي خواص زير مي باشد :

1-بهبود بازده ماود تشکيل دهنده جيره غذايي

2-افزايش بازده گوشت و تخم مرغ و پوسته تخم مرغ

3-کاهش رطوبت بستر و جلوگيري از کوکسيديو

4-جذب گاز هاي سمي و بهبود محيط پرورش

5-جذب عناصر فلزي سنگين

6-جلوگيري از مسموميت هاي قارچي

وضعيت تهويه

گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي سيستم تحويه اي اين سالن تشکيل از 6 عدد تهيوه 3 فاز و 6 عدد تهويه تک فاز و حدود 90 هواکش در سقف سالن و 6 پنجره ي پوشيده از پوشال در ضلع شمالي و 6 پنجره ي بدون پوشال در ضلع جنوبي مي باشد

تهويه هاي سه فاز و تک فاز بصورت يک در ميان (تهويه هاي مکنده يعني هواي داخل را خارج مي نمايد ) در ضلع جنوبي سالن به فاصله 6 متري از هم نصب شده اند . ارتفاع تهويه هاي سه فاز از سالن حدود 2 متر و ارتفاع تهويه هاي تک فاز از سطح سالن حدود 1 متر مي باشد اين تهويه در موقع لزوم هواي دم کرده و غبار آلو.د را از سالن خارج مي نمايد . وظيفه ورود هواي تازه را به داخل سالن مرغداري را حدود 90 هواکش که در سقف مرغداري تعبيه شده اند و 6 پنجره پوشيده از پوشال که بطور مداوم بر روي آنها آب جريان دارد تا هواي ورودي سالن مقداري خنک شود را بر عهده دارند هوا کش هاي سقف وظيفه ورود هواي پاکيزه و خروج هواي گرم را از سالن دارند.

هواکش هاي سقف در فصل تابستان هنگام غروب آفتاب باز مي شوند و در صبح بسته مي شوند و در زمستان در طول تمام شبانه روز باز هستند.

فهرست مطالب

عنوان                                           صفحه

چكيده و تشكر

فصل اول

موقيت جغرافيايي کامل واحد دامپروري                           2

وضعيت ساختمان ها و تاسيسات :                                 2

تامين آب آشاميدني                                        3

فصل دوم

جيره غذايي                                          6

وضعيت تهويه                                         7

روشنايي و پنجره ها                                       8

وضعيت بهداشت و سرزدن دامپزشک                             8

پاکسازي و ضدعفوني کردن سالن                                  9

آماده سازي سالن جهت ورود جوجه ها                             11

ايجاد شرايط ايده آل براي جوجه هاي پرورشي                         12

کنترل شرايط محيطي سالن                                   12

شکل و بافت دان                                      13

 

فصل سوم

روشهاي خوراک دهي و تغذيه                                 15

ملاحضات مهم مديريتي در شرايط استرس گرمايي                         16

روشهاي صحيح جمع آوري و بارگيري                               17

حداقل فضاي لازم جهت حمل طيور به كشتارگاه                      17

تعداد صفحات

20

حجم فایل

601.52 KB

فرمت فایل

ورد

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گزارش کارآموزی پرورش جوجه هاي گوشتي”