تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی

تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی
تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی

اصول اپیدمیولوژی: یک راهنمای خودآموز شامل مجموعه ای از تمرینات حل مسئله است که برای معرفی و راهنمایی خوانندگان به سمت درک اصول و روش های اپیدمیولوژی ، و نه اپیدمیولوژی بیماریهای خاص یا زمینه های موضوعی مانند “” عفونی طراحی شده است. بیماری “” یا “بیماری مزمن” اپیدمیولوژی. این راهنما تدوین شده است که به خودی خود یا به عنوان مکمل کتابهای درسی استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. این اصول و مفاهیم اپیدمیولوژی را به تصویر می کشد و روشن می کند و فرصتی را برای خواننده فراهم می کند تا کاربرد این اصول را به صورت منطقی تمرین کند.

دانلود پاورپوینت اصول اپیدمیولوژی در ۳۰ اسلاید زیبا تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود این مقاله ما در این پست در سایت دانشکده ها قسمتی از متن این تحقیق را در قسمت پایین قرار خواهیم داد تا بتوانید قبل از دانلود پاورپوینت مرور کوتاهی را بر توضیحات داشته باشید.

 

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی

 

تقسیم بندی فاکتورهای اپیدمیولوژیک بر حسب زمان – مکان – شخص

فرضیه و روشهای تدوین آن

سطوح پیشگیری

عوامل مربوط به شخص/میزبان

عمومی ترین این عوامل عبارتند از : سن، جنس، نژاد و قومیت، وضع تاهل ، شغل، مصونیت، و سایر خصوصیات مانند تحصیلات، رتبه تولد، سن ازدواج

سن

در مورد اغلب بیماری ها، وخامت بیماری در سنین مختلف، متفاوت است

عامل سن در بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژی به عنوان یک عامل مخدوش کننده محسوب می شود و لازم است نقش آن را کنترل کرد.

در بسیاری از جوامع، میزان شیوع بیماری های مزمن در بزرگسالان و میزان شیوع بیماری های حاد در خردسالان بیشتر از سایر گروه های سنی است.

چرا علت توزیع الگوهای سلامت و بیماری در سنین مختلف منفاوت است؟

۱) رفتارهای متفاوت مقتضی سن

۲) تفاوت در اندازه یا میزان رشد و نمو

۳) سیستم ایمنی افراد در سنین مختلف متغیر است

۴) شیوه زندگی و عادات افراد در سنین مختلف، متفاوت است

جنس

به طور کلّی تعداد پسرهای متولّد شده در همه جوامع بیشتر از دخترهای متولد شده است ولی علیرغم این که در برخی جوامع مراقبت از پسر بچه ها بیشتر از دختر هاست، اما مرگ و میر پسرها در یک سال اول زندگی بیشتر از دخترها می باشد.

پسرها بیشتر از دخترها دچار حادثه می شوند اما به طور کلّی دفعات ابتلاء به بیماری ها در مونث ها بیشتر از مذکرها است و آنها بیشتر جهت دریافت خدمات بهداشتی درمانی به مراکز مربوطه مراجعه می کنند . امید زندگی حدود۲ تا ۳ سال در مونث ها بیشتر از مذکرها است و بسیاری مطالعات نشان داده اند که مونث ها بیشتر از مذکرها مراقب سلامتی خود هستند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد اصول اپیدمیولوژی”