پرورش خرگوش گوشتی در NSW
• در سال ۲۰۰۳ اندازه بازار تخمینی خرگوش در استرالیا حدود ۱۵۷ تن بود . این معادل حدود ۱۱۹ ۰۰۰ تا ۱۳۲ ۰۰۰ خرگوش از ۸۰ تا ۱۰۰ مزرعه به طور متوسط ​​۵۵ کار در هر مزرعه است و حدود ۲۴ خرگوش در هر دیر تولید می کند.
• در NSW تخمین زده می شود که فروش سالانه خرگوش های گوشتی در حدود ۱۰۸ ۰۰۰ تا ۱۲۰ ۰۰۰ باشد که ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تولید مثل را تشکیل می دهد.
• در اواسط سال ۲۰۰۵ ، قیمت خرگوش های گوشتی در NSW حدود ۳/۸۰ دلار به ازای هر کیلوگرم وزن زنده یا حدوداً ۷ تا ۷ پوند وزن لباس بود. به طور متوسط ​​، خرگوشها به وزن کشتار در حدود ۳ کیلوگرم وزن و وزن ۵/۱ ۶ کیلوگرم وزن می رسند . فروش پوست تقریباً ۶٫۱۰ دلار در هر کیلوگرم یا حدود ۰٫۶۰ دلار برای پوست بود.
• سودآوری در برابر قیمت خوراک بسیار حساس است ، که هزینه های آن در NSW برای سال ۲۰۰۵ در حدود ۴۰۰-۴۴۵ دلار در هر تن ، بسته به هزینه حمل و نقل.
• رشد پیش بینی شده برای صنعت حدود ۱۰٪ در سال است. گسترش تا به امروز عمدتا از طریق افزایش در اندازه متوسط ​​مزرعه بوده است تا بیشتر افراد متقاضی صنعت. این Primefact مختصرا از صنعت خرگوش گوشتی در استرالیا و الزامات مورد نیاز برای پرورش خرگوش گوشتی در – سایپرز ، باشگاه دانش

مقدمه

صنعت خرگوش NSW
با تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان در مقیاس کوچک هنوز در مرحله توسعه است . بسیاری از تولید کنندگان در حال فروش سهام پرورش و همچنین خرگوش برای کشتار هستند. این روند برای مزارع خرگوش است تا
در مناطقی که کارخانه های فرآوری ایجاد شده یا پیشنهاد شده اند ، مکان یابی کنند تا هزینه ها و مشکلات مرتبط با حمل خرگوش ها را کاهش دهند.
در بازارهای کلانشهر ، گوشت خرگوش به عنوان یک گوشت لذیذ با ارزش بالا تأسیس می شود.
قیمت های آینده بازار با پذیرش مصرف کننده مشخص می شود .
برای تنظیم نیاز به سرمایه بزرگی وجود دارد یک شرکت خرگوش را گسترش داده و یا گسترش دهید.
برای سرمایه گذاران بالقوه مهم است که بازده سرمایه گذاری شده را محاسبه کرده و آن را با سایر فرصت های سرمایه گذاری بلند مدت مقایسه کنند .
به یاد داشته باشید که مزایای مالیاتی مرتبط با هر سرمایه گذاری را درج کنید. این به تعیین اینکه آیا شرکت خرگوش یک سرمایه گذاری ارزشمند است یا خیر کمک می کند .

پیشینه صنعت

در گذشته ، صنعت خرگوش استرالیا مبتنی بر برداشت خرگوش وحشی بود. با انتشار بیماری خرگوش کالیسی ویروس (RCD) ، تعداد خرگوش های برداشت شده از حدود ۲ ٫ ۷ میلیون خرگوش وحشی در سال در سال ۱۹۹۰ به حدود یکهزار و ۸۰۰ در سال ۱۹۹۹ کاهش یافت. اکنون برای پرورش خرگوش در کشور قانونی است.
همه ایالت ها به جز کوئینزلند و سرزمین شمالی . بنابراین ، صنعت خرگوش مزرعه
توانایی تأمین این کمبود را برای مصرف داخلی و خارج از کشور دارد. موضوعات مهم برای دامداران آینده نگر
شامل موارد زیر است:
• خرگوش های زراعی باید یک نژاد شناخته شده خانگی یا ترکیبی از نژادهای خانگی باشند – از طریق خرگوشهای وحشی نمی توان از آنها عبور کرد.
• نگهداری از خرگوشهای وحشی یا ترکیبی از یک خرگوش وحشی ، بدون تأیید شورای حفاظت از اراضی روستایی (RLPB) ، تخلف است. همچنین در صورت فرار هر خرگوش خانگی ، آنها را حیوانات آفت قلمداد می کنند و تعهدی برای تسخیر و کنترل وجود دارد.
• خرگوش ها باید در محفظه ای ضد خرگوش نگهداری شوند .
• در استرالیا استفاده از واکسیناسیون برای جلوگیری از میکسوماتوز غیرقانونی است. با این حال ، واکسیناسیون ها را می توان علیه کالسیویروس خرگوش استفاده کرد.
• گزارش شماره ۳۳ SCARM ، کد قانون عمل برای رفاه حیوانات – دامپروری شدید خرگوشها ، حداقل اندازه قفس ها و مقررات مربوط به تهیه غذا و آب به خرگوش های زراعی را مشخص می کند. این روش همچنین روش های مناسب برای حمل و نقل صحیح و حمل خرگوش ها را تعیین می کند.
• گزارش شماره ۵۹ SCARM ، استاندارد استرالیا برای تولید بهداشتی گوشت خرگوش برای مصرف انسانی ، راهنمایی برای تولیدکنندگان که کارخانه های فرآوری را انجام می دهند فراهم می کند.

مسکن و تجهیزات 

برای جلوگیری از بروز مشکل در دما ، نیاز به ریخته های ساخته شده با تهویه مناسب می باشد
افراط و ایجاد بو. همچنین ، ریخت و پاشها باید ضد حشرات باشند تا آلودگی به میکسوماتوز و بیماری کلیسی ویروس خرگوش (RCD) به حداقل برسد . بنابراین ، هزینه مسکن جدید حدود ۵۰۰ دلار در هر مکان دبی برای سرمایه و تجهیزات (به استثنای ارزش زمین) است.

برای یک بنگاه خرگوش زنده که حدود ۳۰۰ دلار انجام می دهد ، سرمایه حدود ۱۵۰،۰۰۰ دلار نیاز است. با این حال ، بسیاری از تولید کنندگان ممکن است با تطبیق ساختمانهای موجود ، بتوانند این هزینه را کاهش دهند .
در سیستم های تولید مرطوب ، کف بتونی در زیر قفس ها بطور دوره ای با آب شسته شده یا شیلنگ می شود. کود دامی ، ادرار و آب شستشو به دور از ریخته شده برای نگهداری و هدایت می شوند
قبل از دفع یا استفاده تحت درمان قرار می گیرند. در سیستم های خشک ،
کودهای کود و جذب کننده مانند نی یا خاک اره در زیر قفس ها بطور دوره ای در حالت خشک برداشته می شوند. این اغلب ترجیح داده می شود زیرا
حجم کمتری از زباله ها وجود دارد و زباله های خشک با آن راحت تر اداره می شوند. تجهیزات مورد نیاز برای اسکان خرگوش شامل قفس های سیم ، جعبه های لانه ، فیدر ، آب و سیستم های کنترل دما است.
در شرکت های تجاری ، خرگوش ها در داخل خانه پرورش می یابند ، به طور معمول با خرگوش محدود به قفس هایی که در بالای زمین معلق هستند. هر کبوتر پرورش با بستر خود در قفس جداگانه نگه داشته می شود تا زمانی که بچه گربه ها حدود ۴ هفته از شیر گرفتن می گیرند
سن. جوانان در حال رشد سپس به قفس دیگری منتقل می شوند تا جایی که تقریباً به ۱۲ هفتهگی برسد و آماده ذبح شوند. یک هدف برای تولید بهره وری از هفت
بستر در سال است که چهار تا پنج خرگوش در هر بستر تولید می شود. برای تهیه کبوتر و بچه گربه های او به علاوه دو گروه از بچه گربه های فرسوده ، در حدود سه قفس لازم است . قفس باک به نسبت ۱ باک برای هر ۱۰ مورد نیاز است.

تولید کود

کود تولید
کود از خرگوش ها که خوراک متعادل کنسانتره دارند و در کف مش ها پرورش می یابند حدود ۱۵۳ کیلوگرم مدفوع به علاوه ادرار در روز برای یک مزرعه خرگوش ۱۰۰ دله است. این معادل تقریباً است ۱ ٫ ۹۵ کیلوگرم ازت و ۰٫۹ کیلوگرم فسفر در روز. مقادیر و ترکیب پساب با توجه به سیستم های مسکن ، تغذیه و پساب متفاوت است. کود ، ادرار ، آب ریخته و آب تمیز کننده باید
در سیستم های تولید “مرطوب” تخلیه ، تصفیه و استفاده مجدد شوند. از طرف دیگر ، در سیستم های تولید “خشک” ، زباله ها باید به طور کامل در بسترهای زیر قفس جذب شوند.
کود کودکی با ارزش است و می تواند به عنوان کود موجود در ملک مورد استفاده قرار گیرد ، به صورت خارج از سایت فروخته شود یا برای اهداف ارزش افزوده دیگری مانند کشاورزی کرم یا تهیه کمپوست استفاده شود.

پرورش

شایع ترین خرگوش در استرالیا در در حال حاضر نیوزلند سفید است. این خرگوش دارای خصوصیات رشد خوبی است و قادر به دستیابی به وزن ذبح تقریباً ۳ کیلوگرم
در سن ۱۲-۱۴ هفته از سن است.
درصد پانسمان لاشه خرگوش در حدود ۵۰ تا ۵۴ درصد از وزن زنده است .
سهام تولید مثل باید از پرورش دهندگان معتبر خریداری شود که از
مقادیر تخمینی تخمین زده شده (EBV) در برنامه پرورش خود استفاده می کنند و یا داده های عملکرد تولید مثل سهام پرورش را ارائه می دهند .
ارزیابی دقیق عملکرد تولید مثل برای سودآوری کلی شرکت بسیار مهم است. مقدار اضافی موجودی با کیفیت بالا با توجه به تقاضا می تواند به سایر شرکت های خرگوش فروخته شود . به جایگزین سهام تولید مثل ، باید یک دله متوسط بعد از شیر دادن به ۷ بستر تخلیه شود ، این تقریباً در هر ۵۶ هفته است.

برای یک خرگوش ۱۰۰ دری ، این کار را می توان با انتخاب چهار خرگوش در هر ۲ هفته به جای جایگزین های صید شده انجام داد. ضبط دقیق عملکرد دبی همچنین برای بهبود پیشرفت ژنتیکی بسیار مهم است.
خرگوش بزرگی به یک سیستم مبتنی بر رایانه نیاز دارد تا بتواند سوابق مربوط به تعداد زیادی خرگوش را برطرف کند . استفاده از سیستم کامپیوتری دستی دستی
خرگوش گوشتی در NSW | Primefact 104 2 که برچسب های شناسایی شده دارای کد را در خرگوش ها اسکن می کند ، یک مزیت است.

تولید مثل در پرورش خرگوش

آیا حدود ۱۶ هفته پس از آمادگی جفت گیری آماده است سن و دلارها در هفته های ۱۸–۲۰٫ آیا اغلب در هنگام آماده شدن برای جفت گیری بیقراری هستند و به قفس باک منتقل می شوند. آیا ۲۴ ساعت بعد از کریلینگ (زایمان) حاصلخیز است و بهترین برداشت تا ۵-۶ روز بعد از کیندلینگ و بعد از ۲۱ روز دیگر اتفاق می افتد .
مدیریت خوب تا هشت بستر در هر دری در سال مجاز خواهد بود . با این حال ، خرگوش های موجود در بازار بسته به شرایط آب و هوایی و وضعیت سلامتی خرگوش می توانند بین ۲۰ تا ۴۰ در دره متفاوت باشند.

خرگوشهای بهداشتی و رفاهی باید مطابق با الگوی کد عمل برای رفاه حیوانات – دامپروری شدید خرگوشها – نگه داشته شوند.
میزان بالای مرگ و میر در صنعت بوده است عمدتا به دلیل رژیمهای غذایی ناکافی ، استرس گرما و مشکلات بیماری. خرگوش ها می توانند توسط تعدادی از بیماریهای ویروسی ، باکتریایی و انگلی از جمله پاستورلوز ، استافیلوکوک و کوکسیدیوز آلوده شوند .

برای کنترل جمعیت خرگوش وحشی در استرالیا از کالریوی ویروس خرگوش و ویروس میکسوم استفاده شده است
.

معمولاً علیه  واکسینه می شود ، اما در استرالیا استفاده از واکسن میکسوم غیرقانونی است . بنابراین ، سلامت خرگوش باید بطور روزانه کنترل شود و هر گونه
سهام بیمار در سریعترین زمان ممکن حذف شود.

خرگوش های تغذیه ای برای دستیابی به کارآیی نیاز به رژیم های غذایی خاص برای هر کلاس از سهام دارند
کارایی. رژیم های غذایی معمولاً با برنامه های کم هزینه رژیم تهیه می شوند تا اقتصادی ترین رژیم های غذایی را برای مزارع انفرادی با توجه به در دسترس بودن مواد تشکیل دهند. بیشتر کشاورزان فقط از
یک جیره استفاده می کنند. با این وجود ، ترجیحا این است که یک رژیم غذایی برای پرورش دهنده و یک رژیم رشد دهنده داشته باشید.
مقادیر خوراک برای یک شرکت خرگوش به طور کلی کمتر از سایر صنایع فشرده است .

بنابراین ، برای اطمینان از تأمین منظم ، مذاکرات دقیق اغلب با شرکت های خوراک مورد نیاز است . مصرف خوراک برای ۱۰۰ عدد به علاوه حدود ۷۰۰ فرزندان در محل در هر زمان می تواند حدود ۱۳۰ گرم در روز / خرگوش باشد. این مقدار در حدود ۱۰۴ کیلوگرم در روز یا حدود ۳۸ تن خوراک در سال است. برای اطمینان از تأمین ثبات ، حدود ۱ ماه فید را ذخیره کنید.

تامین آب

مورد نیاز آب آشامیدنی تقریباً دو برابر میزان مصرف خوراک است. تقریباً ۲۰۰ لیتر در روز یا ۷۳ ۰۰ ۰۰۰ لیتر در سال برای حفظ مصرف کافی خوراکی و سلامتی مناسب برای ۱۰۰ کار و فرزندان لازم است. اگر کیفیت آب نامطمئن باشد ، ممکن است آزمایش آزمایشگاهی لازم باشد.

برای ماه های تابستان ، روزانه ۵۰٪ آب آشامیدنی بیشتر (۳۰۰ لیتر در روز) برای اوج تقاضا تأمین می شود . همچنین ، یک مخزن هدر برای حداقل ۳ روز برای تأمین شرایط اضطراری مانند خرابی فراهم کنید.
همچنین برای تأمین آب به خرگوش نیز باید حجم کافی برای شلنگ و تمیز کردن.
پردازش ضروری است که تولیدکنندگان به تجهیزات پردازش قابل اعتماد برای به حداقل رساندن “تنگناها” تولید دسترسی داشته باشند .
در زمان نگارش ، چمدانهای زیر NSW که به فعالیت خود معروف هستند عبارتند از:
• خرگوشهای Aussie ، Bundarra • گوشتهای
لذیذ Bega Valley، Bega
• BunnyBiz ، Alstonville
• مزرعه بلدرچین Burrawong ، استوارتز پوینت
• John’s Farm P / L ، Kyogle
• Macleay Valley خرگوش ، کمپسی
• Manoka Park Gourmet Rabbits P / L، Narrabri
• M&V Cooke، Monteagle
• P Skinner، Young
• Mountains Rabbit Gourmet Rabbit، Bredbo
• SS Rabbit Merchant Rabbit SS، Johnson

بازاریابی و فروش خرگوش

قبل از شروع یک کار پرورش خرگوش ، شناسایی این موارد مهم است :
• یک بازار مناسب و خریداران بالقوه.
• در دسترس بودن تأمین غذا و امکانات کشتارگاه؛
• هزینه ی حمل و نقل.

ممکن است این کف پوش با توجه به وزن سبک یا وزن لباس بپردازد . ارزش پوست نیز ممکن است در آن قیمت گنجانده شود. هزینه کشتارگاه ممکن است به کشاورز شارژ نشود یا ممکن نیست و سود آن بسته به مذاکرات بین تولیدکنندگان و مدیریت کشتیرانی متفاوت خواهد بود . بیشترین تقاضا برای خرگوش ها اغلب در ماه های زمستان به دلیل ترجیح مصرف کننده مشاهده می شود .

اقتصاد

هزینه تولید (COP) در صنعت خرگوش با اضافه کردن کل هزینه های خوراک با کل هزینه های غیر خوراک محاسبه می شود. حاشیه سودآوری با کم کردن هزینه های کل فروش (از جمله فروش کالسکه و تولیدکننده) تعیین می شود.
محاسبات می تواند براساس بازده دلار باشد خرگوش گوشتی در NSW | اثر اولیه ۱۰۴ ۳ به ازای هر کیلوگرم گوشت فروخته شده (وزن لباس) یا بازده دلار در هر دس در سال.
جدول ۱ نمونه ای از هزینه تولید و حاشیه یک شرکت خرگوش را تشریح می کند .
این نتایج به دلیل تغییر در هزینه های خوراک ، قیمت لاشه و سطح تولید از نظر خصوصیات فردی متفاوت خواهد بود . جدول ۱٫ مثال هزینه تولید و حاشیه یک شرکت خرگوش
ژوئیه ۲۰۰۴ $ / کیلوگرم وزن لباس وزن فروخته شده کل فروش ۸٫۰۶
هزینه خوراک ۳٫۳۲ هزینه غیر خوراک ۱٫۱۹ هزینه تولید (COP) 4.51 حاشیه ۳٫۵۵ دلار بازگشت / doe / سال (تولید ۳۰ کیت) = ۱۵۰ دلار برای مزرعه خرگوش با ۱۰۰ عدد تولید ۳۰ کیت در هر خمیر در سال (۴۲۲۰ کیلوگرم گوشت) حاشیه تقریبا ۱۵۰۰۰ دلار خواهد بود. هزینه ها جزء کارگر نیستند.

کار
پرورش خرگوش به هفت روز در هفته نیاز به کار دارد . مؤلفه نیروی کار می تواند حداکثر دو برابر مورد نیاز صنعت طیور باشد ، زیرا یک پرورش دهنده پرورش حدود ۸ ساعت زمان مدیریت در سال نیاز دارد. در صورت نیاز به کار در ساعت ۱۵٫۰۰ دلار ، با یک واحد ۱۰۰ درگاه این معادل ۸۰۰ ساعت در سال یا ۱ ۲۲۰۰ دلار در سال است.
یک نفر می تواند بسته به سطح اتوماسیون ، یک مزرعه پرورش دبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ را مدیریت کند .

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *