نژاد بز

نژاد بز نوبیایی: انگلیسی-نوبیایی Anglo-Nubian یک نژاد انگلیسی است که منشأ آن را می توان در حدود سال ۱۸۵۰ کشف کرد وقتی تلاش های اولیه برای بهبود گونه های بز بریتانیا انجام شد. در این زمان ، بریتانیا با دلارهای وارداتی از آفریقا و هند عبور می کرد ، و در حدود سال ۱۸۸۰ نگذشت که اصطلاح آنگلو-نوبیان اولین بار هنگام عبور از نژاد بز انگلیس و نبی به کار رفت.

آنگلو-نبی ها در اواسط دهه ۵۰ به استرالیا معرفی شدند. جفت گیری تا سال ۱۹۵۹ وارد می شد وقتی که مقررات قرنطینه حیوانات استرالیا از واردات بیشتر بز به جز نیوزیلند جلوگیری می کرد. نژاد بز نوبیایی با توجه به تعداد کمی از آنگلوبی ها که وارد استرالیا شده اند ، درجه بندی با استفاده از نژادهای آلپی (یعنی Saanen ، Toggenburg و Alpine انگلیس) ضروری است.

ویژگی های نژاد بز نوبیایی

آنگلو-نبی ها تولید کننده شیر سنگین نیستند ، اگرچه در استرالیا به یک تولید شیرده محبوب تبدیل شده و دارای چربی متوسط ​​بالایی هستند ، معمولاً بیش از ۴٪. آنها تمایل به پرورش دهندگان فصلی کمتری دارند و نسبت به نژادهای آلپ دارای گوشت بیشتری هستند و به عنوان حیوانات هدف دوگانه (گوشت و شیر) شناخته می شوند.

آنگلو-نوبیان بهترین نوع نژاد بزهای لبنی استرالیا با شرایط گرم است. آنها در برنامه های درجه بندی در بسیاری از کشورهای گرمسیری به منظور افزایش شیر و تولید گوشت نژادهای محلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

وزن آنگلو-نوبیان بزرگ است ، وزن آنها حداقل ۶۴ کیلوگرم است. متوسط ​​طول نژاد ، که در رگها اندازه گیری می شود ، ۸۱ سانتی متر برای کارها و ۹۴ سانتی متر برای دلارها است.

گوش ها بلند ، پهن و آویز هستند. صورت محدب و پیشانی به خصوص برجسته است. آنها یک پوزه ریز بینی و سوراخ بینی مسطح دارند. خط برگشتی ممکن است در پشت خم شدن و افزایش ملایم باسن باشد. طعمها اغلب از طول نژادهای آلپ بیشتر هستند. آنگلو-نوبی ها ممکن است از بدو تولد شاخ داشته باشند یا نداشته باشند. آنگو-نبیانیان که وارد استرالیا شده اند لاستیک ندارند ، با این وجود ممکن است در حیوانات دارای درجه بالایی حضور داشته باشند.

آنگلو-نوبی ها می توانند به هر رنگ و یا ترکیبی از رنگ باشند اما نشانگرهای کامل سوئیس را که در نژادهای Toggenburg و Alpine انگلیس مشهود است نشان ندهند.

آنگلو-نبی ها خیلی سریع به محبت پاسخ می دهند و غالباً تب و تاب ناپذیری دارند. پرورش بز سانن

رساله انگلیسی-نبی

تولید کننده پرچم دار Anglo-Nubian نیز باید تولید کننده خوبی باشد. او باید خلق و خوی ملایم داشته باشد و هوشیار و زنانه به نظر برسد.

پستان باید به خوبی گوشتی نباشد و بعد از شیر دهی ، ظاهری متلاشی و بافت نرم داشته باشد. این باید گرد یا کروی باشد و بین قسمتهای کوچک و آراسته یا تقسیم نشده باشد. پستان را باید بالا و به خوبی در زیر بدن حمل کرد. دلبستگی خوب به پستان بسیار مهم است.

تیت ها باید از پستان جدا و از نظر اندازه متوسط ​​باشند. آنها باید به صورت مربع قرار بگیرند و کمی به جلو حرکت کنند. ممکن است انجام این کار درمورد اشک و پستان غیر طبیعی ، شیر دادن به سختی باشد و از آن برای جایگزینی های اصلاح استفاده نشود.

فک باید مربع باشد (نه بیش از حد و نه زیر آن) و دندانها باید صدا باشند. سوراخ بینی باید گسترده باشد ، لب ها گسترده باشد و چشم ها به خوبی از هم جدا شوند. گردن باید به خوبی در شانه‌ها مخلوط شود و قفسه سینه باید گسترده و عمیق باشد.

بدن باید به خوبی توسعه یافته و از قد و عمق خوبی برخوردار باشد. بشکه باید عمیق باشد و چربی نباشد. دنده ها باید به خوبی پاشیده شوند. خط برگشتی باید کمی در پشت خم شدن و بالا آمدن ملایم باسن داشته باشد و نشانه ای از ضعف را نشان ندهد.

دروازه انگلو-نبی باید بدون ایستادن در پشت محوطه ها بایستد و راه برود. پاها بدون ضخیم بودن باید محکم و مستقیم باشند و به صورت مربعی در زیر بدن قرار گیرند. ران ها باید فضای کافی برای پستان را فراهم کنند.

جنجال انگلیسی-نبی

از توانایی تولید مثل و کیفیت و عملکرد فرزندانش می توان توانایی باگ انگلو-نوبی را ارزیابی کرد. جفتک باید از ترکیب و عمق بدنی خوبی برخوردار باشد ، مردانه باشد اما از نظر ظاهری درشت و دارای قدرت نباشد.

بیضه ها باید از اندازه مناسب ، به خوبی متعادل و محکم باشند. کتف باید خوب تنظیم شود و اجازه دهد بیضه ها از بدن آویزان شوند (نه بیش از حد).

فقط از دسته هایی که حامل ژن برای وضعیت بتا مانوزیدوز نیستند (یک بیماری عصبی کشنده در بچه های تازه متولد انگلیسی-نوبیایی) باید برای تولید استفاده شود.

دلارهای گلوله ای به طور کلی در برنامه های اصلاح نژاد بز مورد استفاده قرار نمی گیرند ، زیرا فرزندان حاصل از جفت گیری با نظرسنجی ها ممکن است به عنوان یک زن بین جنسی یا نر عقیم متولد شوند. در صورت استفاده از دلارهای رای گیری شده ، آنها را فقط باید با استفاده از شاخ جفت کرد.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *