طرح توجیهی تولید خیار شور صنعتی

طرح سرمایه گذاری تولید خیار شور
دلیل پر طرفدار بودن خط تولید خیارشور صنعتی، کم هزینه بودن راه اندازی آن نسبت به مابقی خطوط تولید بوده و گزینه مناسبی برای سرمایه گذارانی محسوب می شود که به دنبال راه اندازی خط تولید خود با سرمایه ای اندک هستند. خطوط تولید ترشیجات و شوریجات به طور کلی از دسته بندی های تقریبا یکسانی تشکیل شده است که خط تولید خیارشور نیز از همین قاعده پیروی می کند.

دلایل گوناگونی برای سرمایه گذاری در حوزه مواد غذایی بخصوص حوزه ترشیجات وجود دارد که می توان به صورت تیتروار به موارد زیر اشاره نمود:

  • مواد اولیه کاملا داخلی
  • ماشین آلات و خط تولید داخلی بدون نیاز به نمونه های خارجی
  • محصول نهایی مورد نیاز کشور
  • سرمایه اولیه کم نسبت به خطوط تولید دیگر
  • دانش بومی و کاملا داخلی

خیار شور

خیارشور یک خوراکی از نوع شور است. برای تهیه خیار شور، خیار قلمی را در یک بازه زمانی مشخص در آب شور و سرکه یا محلول‌های مشابه مانند لاکتیک اسید قرار می‌دهند.
خیارشور دارای کد آیسیک ۱۵۱۳۱۲۱۲ می باشد.

موارد مصرف خیار شور:

  • به صورت چاشنی در کنار انواع غذاها 
  • در تهیه انواع غذاهای سریع و آماده
  • در تهیه انواع سالادها و سالاد الویه و سس ها

خواص خیار شور

برخی از خواص خیار شور برای سلامتی عبارت هستند از: بهبود وضعیت گوارش، منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان، کمک به کنترل دیابت، حفظ سلامت کبد، حفظ سلامت معده، کمک به کاهش وزن، و درمانی موثر برای تهوع حاملگی یا ویار. 
از سایر خواص خیار شور نیز می‌توان به: کاهش خطر ابتلا به سرطان طحال، کاهش خطر ایجاد عفونت مخمری، تسکین استرس و بهبود وضعیت سلامت روانی، و کمک به پیشگیری از یبوست اشاره کرد.

مواد مغذی آب خیارشور

حقایقی درباره‌ مواد مغذی آب خیارشور تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین سی، ویتامین کا، ویتامین ئی، سدیم، پتاسیم، کلسیم، و منیزیم، و همچنین پروبیوتیک‌هایی همچون لاکتوباسیلی از عناصر اولیه‌ی آب خیارشور هستند. هرکدام از این مواد فایده‌ی خاصی برای سلامتی دارند. آب خیارشور حاوی مقدار کمی کربوهیدرات نیز هست.

خط تولید خیارشور

خط تولید خیارشور از خطوطی است که توجیه اقتصادی دارد. خط تولید خیار شور به دلیل سرمایه نسبتا کم در مقایسه با دیگر خطوط تولید از یک سو و مواد اولیه تولید شده در داخل کشور از سوی دیگر فرصتی مناسب در مورد سرمایه گذاری است. از دیگر مزایای خط تولید خیار شور و بدون نیاز به متریال های اولیه خارجی گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری است.

فرآیند صنعتی تولید خیارشور

خلاصه کار:
آب را جوشانیده (برای استریل شدن) و نمک و سرکه را در آن حل می‌کنند. خیار و سیر و سبزیجات را شستشو و پاک کرده و مخلوط آب و نمک و سرکه را به آن می‌افزایند. سپس بسته‌بندی شده و بعد از ۱۵ تا ۲۰ روز خیارشور آماده مصرف می‌گردد. در کارخانجات به جای جوشاندن آب مخلوط نهایی را در هنگام بسته‌بندی استریل می‌کنند.

توزین خیار قبل از تخلیه و تحویل بار: در کارخانجات مواد غذایی که مواد اولیه آن ها میوه است میوه را به وسیله باسکول %

لینک کوتاه