پروژه آردوینو اگر تبدیل به یک قلمرو عملی شود ، آموزش آسان و کارآمد می شود. نمایش چیزی که به طور عملی با تمرین درون و تظاهرات مفهومی همیشه به شما کمک می کند تا مفاهیم آموخته شده را در طی یک دوره زمانی طولانی از توضیحات دروس تئوری ساده به خاطر بسپارید. این می تواند با ردیاب های منحنی ترانزیستور اتفاق بیفتد تا مفهوم عملکرد ترانزیستور را بدانیم . این یک روش آسان ، خوب و عملی برای شناخت کار از یک ترانزیستور و تعیین پارامترهای آن است.

استفاده از ردیاب منحنی امروزه برای مصارف آزمایشگاهی و دیگر اهداف تجزیه و تحلیل کیفیت در حال گسترش است. این مفهوم اجرای ردیاب منحنی با استفاده از تابلوی Arduino باعث می شود دانش آموزان نسبت به ترانزیستور و فناوری آردوینو درک بیشتری داشته باشند .

Arduino یک پلت فرم الکترونیکی منبع باز است که هم نرم افزار منبع باز و هم سخت افزار را با هم ترکیب می کند تا به مردم اجازه دهد پروژه های تعاملی را با سهولت انجام دهند. می توانید رایانه های منفرد سازگار با آردوینو را بدست آورید و از آنها برای ساختن چیزی مفید استفاده کنید.

علاوه بر سخت افزار ، شما نیاز به دانستن زبان آردوینو نیز دارید تا از Arduino IDE استفاده کنید تا با موفقیت بتوانید چیزی را ایجاد کنید.

می توانید با استفاده از ویرایشگر وب کد کنید یا از Arduino IDE آفلاین استفاده کنید. با این وجود ، همیشه می توانید به منابع رسمی موجود برای یادگیری آردوینو مراجعه کنید.

با توجه به اینکه شما ملزومات را می دانید ، من به برخی از بهترین (یا جالب) پروژه های آردوینو اشاره می کنم. می توانید سعی کنید آنها را برای خودتان درست کنید یا آنها را اصلاح کنید تا به چیزی از خودتان برسید.سنسور آردوینو

ایده های جالب پروژه آردوینو برای مبتدیان ، متخصصان ، همه

 
پروژه های زیر به سخت افزار اضافی دیگری احتیاج دارند – بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینک رسمی این پروژه ها ( که در اصل در مرکز رسمی آردوینو نمایش داده شده است ) را بررسی کنید.

همچنین ، شایان ذکر است که آنها به ویژه در هر رتبه بندی نیستند – بنابراین احساس کنید که سعی کنید آنچه برای شما بهتر به نظر می رسد را امتحان کنید.

۱٫ کنترل کننده LED

 

منحنی ردیاب

 

Curve-tracer تجهیزات آزمایشی است که ولتاژ را به رابطه جریان اصلی مؤلفه نشان می دهد. چندین ناحیه کاربردی وجود دارد که در آنها این ردیاب های منحنی IV نمایانگر بصری شکل موج های جریان و ولتاژ با اندازه گیری های کمی هستند. تجهیزات ردیابی منحنی از مدار سخت افزاری برای آزمایش اجزای مختلف الکترونیکی اساسی مانند ترانزیستور ، دیودها و سایر وسایل نیمه هادی تشکیل شده است. این ردیاب های منحنی ما را قادر می سازند تا شکل موج را برای یافتن پارامترهای مختلف مانند افزایش ، امپدانس ، جبران و غیره تحلیل کنیم.

منحنی ردیاب

 

مدار فوق نشان می دهد که چگونه یک ردیاب منحنی ساده برای دستگاه تحت آزمایش (DUT) کار می کند. ترانسفورماتور گام به پایین به مدار یکسو کننده پل متصل است که AC را به منبع DC ضربان تبدیل می کند . دستگاه مورد آزمایش از طریق یک سری مقاومت متصل می شود تا جریان را محدود کند. ولتاژ و امواج جریان در اسیلوسکوپ کاتدی ری (CRO) با تغییر ولتاژ ورودی اعمال شده توسط ترانسفورماتور متغیر است. در این روش می توان منحنی ها را با استفاده از ردیاب منحنی تحلیل و مشاهده کرد.

ترانزیستور منحنی ردیاب

 

ترانزیستور وسیله کنترل شده جریان است که در آن جریان با استفاده از جریان ولتاژ جمع کننده با تغییر جریان پایه ای که به ترمینال پایه ترانزیستور اعمال می شود کنترل می شود. ردیاب منحنی ترانزیستور ابزاری است که پارامترهای ترانزیستور مانند ولتاژهای افزایش جریان ، امپدانس و خرابی را اندازه گیری می کند. این مجموعه ای از منحنی های جریان فعلی IC را در مقابل کلکتور ایجاد و نمایش می دهد تا ولتاژ VCE را برای مقادیر مختلف جریان پایه ساطع کند. از این منحنی ها می توان سود جریان ترانزیستور را تعیین کرد.

سه مدار عملکردی اصلی که در این ردیاب مورد استفاده قرار می گیرند شامل ژنراتور ولتاژ رفتگر برای کنترل ولتاژ جمع کننده است. ژنراتور مرحله جریان پایه برای کنترل جریان پایه با تعداد مساوی از افزایش ولتاژ ژنراتور جریان؛ و ، یک مدار زمان بندی برای تغییر جریان پایه برای هر شروع جارو ولتاژ.

 

ترانزیستور منحنی ردیاب

 

ژنراتور ولتاژ رفتگر Vs را با مدت زمان مکرر به ترانزیستور اعمال می کند. این ولتاژ رفت و برگشت را می توان در اسیلوسکوپ مشاهده کرد. همچنین منبع جریان پایه IB جریان پایه را در مراحل افزایشی برابر برای هر جابجایی ولتاژ متوالی با مراحل هماهنگ شده با ابتدای هر جابجایی ولتاژ جمع کننده افزایش می دهد. جریان پایه این دنباله مرحله را تکرار می کند و برای آخرین دوره افزایش پایدار می شود. سوئیچ های انتخاب برای هر مدار فراهم می شود تا شرایط ورودی را تغییر دهد.

 سود فعلی ترانزیستور توسط:

                                                b = DIc / DIB

در آنجا ، تنظیم سوئیچ Step Selector بعنوان DIB نمایش داده می شود.

بنابراین ، از شکل موج فوق در اسیلوسکوپ می توان سود فعلی ترانزیستور را تعیین کرد. بنابراین ، ردیاب منحنی ترانزیستور می تواند پارامترهای مختلفی از ترانزیستور را پیدا کند و همچنین تجزیه و تحلیل شکل موج آن را برای شرایط مختلف ورودی مختلف فراهم می کند.

پروژه آردوینو در ترانزیستور منحنی ردیاب

 

این مدار با استفاده از پتانسیومتر متصل به پایه ترانزیستور برای تغییر جریان پایه اجرا می شود. صفحه Arduino uno board به عنوان یک کنترل کننده اصلی دستیابی به داده ها مورد استفاده قرار می گیرد که پارامترهای آنالوگ ولتاژ پایه ، جمع کننده و منبع را بدست می آورد. یک ترانزیستور با دو مقاومت و یک پتانسیل سنج با استفاده از برد توسعه Arduino در زیر آزمایش قرار می گیرد .

با تغییر پتانسیومتر ، جریان پایه متغیر است و مقدار ولتاژ پایه ، جمع کننده و ولتاژ امیترر توسط آردوینو با مبدل داخلی آنالوگ به دیجیتال خوانده می شود . کد برنامه آردوینو به گونه ای برنامه ریزی شده است که سیگنال های به دست آمده از ADC بیشتر پردازش شده و نتایج محاسبه می شوند. مقادیر دیجیتالی شده پردازش شده توسط این کنترلر پارامترهای زیر را پیدا می کند.

۱

Ib توسط (Vs – Vb) / Rb
و Ic توسط (۵V – VC) / Rc تعیین می شود

آردوینو مبتنی بر BiCMOS ترانزیستور منحنی ردیاب

آردوینو مبتنی بر BiCMOS ترانزیستور منحنی ردیاب

برای تعیین خصوصیات ترانزیستور باید این مقادیر جریانهای پایه و جمع آوری شود. برای ترسیم این مقادیر ، پیوند سریال USB بین کنترلر Arduino و کامپیوتر میزبان متصل است. رایانه میزبان از نوع خاصی از برنامه برای پردازش و ترسیم نمودارها تشکیل شده است. نرم افزار یا برنامه هایی مانند SciLab و Octave می توانند مقادیر را از کابل سریال.

پیشرفت در پروژه فوق آردوینو با اتصال آردوینو برای ترسیم نمودارهای ترانزیستور BiCMOS است. این منحنی ها توسط آمپلی فایر عملیاتی I / O با راه آهن به ریلی دوگانه ، مقاومت ها و خازن ها و تخته نان لحیم کاری به دست می آیند.

برای تغییر قطبیت PNP / NPN ، ولتاژ انبوه با استفاده از کلید انتخاب کننده انتخاب می شود. این پروژه مشابه پروژه فوق است ، اما کد تا حدودی متفاوت از پروژه اول است. پس از کامپایل کردن و بارگذاری کد در صفحه توسعه سخت افزار ، نیاز به ولتاژ از ترانزیستور با مقادیر مختلف جریان های پایه وجود دارد که با کد برنامه نیز می توانید تغییر دهید.

 

این برد Arduino این مقادیر را پردازش کرده و برای پردازش و ترسیم مقادیر از طریق کابل ارتباط سریال ، آن را به رایانه ارسال می کند . همانند پروژه فوق ، نرم افزار کاربردی داده ها را برای یافتن پارامترهای ترانزیستورهای خاص مانند PMOS ، NMOS ، NPN و PNP ترانزیستورها پردازش و ترسیم می کند.

 

این برد Arduino این مقادیر را پردازش کرده و برای پردازش و ترسیم مقادیر از طریق کابل ارتباط سریال ، آن را به رایانه ارسال می کند . همانند پروژه فوق ، نرم افزار کاربردی داده ها را برای یافتن پارامترهای ترانزیستورهای خاص مانند PMOS ، NMOS ، NPN و PNP ترانزیستورها پردازش و ترسیم می کند.

این یک پروژه Arduino ساده با چند مدار خارجی برای بدست آوردن منحنی های ترانزیستور است. برخی از کاربردهای پروژه های مبتنی بر Arduino عبارتند از: سیستم های اتوماسیون منزل ، کنترل چراغ خیابان ، سیستم های تشخیص عیب کابل زیرزمینی و غیره. اگر می خواهید در رابطه با این پروژه های مستقر در آردوینو برای تهیه کد ، نمودارهای مدار ، نرم افزار شبیه سازی و سایر فنی کمک کنید. راهنمایی ، با اظهار نظر در زیر می توانید به ما برسید.

اعتبار عکس:

  • منحنی ردیاب توسط dos4ever
  • منحنی ترانزیستور ردیاب بالا
  • آردوینو مبتنی بر ترانزیستور منحنی ردیاب وبلاگ گردش مدار
  • دستورالعمل های منحنی ترانزیستور منحنی BiCMOS BiCMOS مبتنی بر آردوینو
لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *