آموزش پرورش شترمرغ پکیچ کامل که دارای ۱۲ فایل با فرمت word جمع آوری شده است این پکیچ طرح توجیهی پرورش شتر مرغ فوق حرفه ای دوره آموزشی از صفرتاصد .

فصل آموزش پرورش شتر مرغ

شترمرغ ها پرورش دهنده فصلی هستند و فقط در فصول خاصی از سال پرورش می یابند. به طور متوسط ​​، فصل پرورش آموزش / جفت گیری هر سال از شش تا هشت ماه طول می کشد ، اگرچه زمان و مدت زمان پرورش می تواند با طول و عرض جغرافیایی متفاوت باشد  پرورش در طول ماه مارس آغاز می شود و در حدود اوت / سپتامبر به پایان می رسد ، در حالی که در نیمکره جنوبی حدود ژوئیه / آگوست آغاز می شود و تا پایان ماه مارس به پایان می رسد .

در واقع استارت زدن به آموزش پرورش شترمرغ آیا می دانید جفت گیری شان چگونه است؟

با فرا رسیدن فصل جفت گیری شترمرغ نر اقدام به انتخاب همسران خود می کند و در بین آنها یکی به عنوان همسر اصلی و دیگران به عنوان همسران فرعی قرار می گیرند. شتر مرغ نر همراه با همسران خود به مکانی جداگانه رفته و از آنها در برابر دشمنان به شدت محافظت می کند. این مکان که به محل تخم گذاری آنها مرسوم است، مکانی برای جفت گیری و تخم گذاری شترمرغ ها می باشد. شتر مرغ های ماده نیز در مقابل از ورود سایر شتر مرغ های نر به قلمروشان ممانعت می کنند. آنها با نوک زدن و حمله از ورود آنها جلوگیری کرده و وفاداری خود را نسبت به شوهرشان نشان می دهند.برای آموزش پرورش شترمرغ شما باید مهارت کافی را داشته باشید تا بتوانید هر موانع سر راه قرار دارد بگذرید.

در آموزش پرورش شترمرغ  دانسته اید که شترمرغ در چه ماه تخم گذاری میکند؟

 

شترمرغ در یک ماه خاص از سال تخم مرغ نمی گذارد اگرچه آنها یک فصل جفت گیری همراه با ماه های مارس و سپتامبر دارند اما این می تواند توسط آب و هوا و آب و هوا تأثیر بگذارد و اگر پرندگان در زیستگاه مادری خود زندگی نمی کنند محیط آنها شترمرغ در یک گله مرغ مشترک با یک نر زندگی می کند. شترمرغ ماده با تصمیم گیری درباره نحوه چیدمان تخم ها و تصمیم گیری در مورد چگونگی ترتیب قرار دادن تخم ها ، تخم های خود را در همان لانه می گذارند و با گرفتن حق ترجیح ، کدام یک از آنها می توانند در لانه بمانند.

شما که آموزش پرورش شترمرغ آغاز کرده اید می دانید در سال چند تخم می گذارد ؟

 

یک شتر مرغ می تواند ۴۰ تا ۶۰ تخم در سال  کند ، به طور متوسط ​​در حدود ۴۵-۵۰ تخم در سال است.

آیا انواع مختلف شترمرغ وجود دارد

بله ، سه گونه متفاوت وجود دارد که در قاره آفریقا ساکن هستند. در ایالات متحده بسیاری از آنها برای تولید پرندگان بزرگ و دوست داشتنی پرورش داده اند.

سرعت دویدن شترمرغ چقدر است ؟

شترمرغ می تواند در مدت زمان پایدار با سرعت حداکثر ۴۰ MPH کار کند.

چرا شترمرغ ها سر خود را در ماسه دفن می کنند

شترمرغ لانه ای به شکل دیسک را در زمین حفر می کند. گاهی اوقات از راه دور ، به نظر می رسد که آنها سر خود را دفن می کنند ، زیرا هنگام برگزاری لانه نمی توان دید. همچنین هنگامی که یک مرغ در لانه نشسته است ، هنگامی که یک شکارچی را تشخیص می دهد ، روی زمین می گذارد. از فاصله دور به نظر می رسد که پشت او صخره ای است که لانه را استتار می کند. این نیز به دلیل سر در اسطوره شن اشتباه گرفته می شود.

چند مدت طول میکشد تخم شترمرغ جوجه شود

یک شتر مرغ می تواند ۴۰ تا ۶۰ تخم در سال  کند ، به طور متوسط ​​در حدود ۴۵-۵۰ تخم در سال است.

آیا شترمرغ بزرگترین پرنده زنده جهان است

بله 

طول عمر یک شترمرغ چند سال است ؟

طول عمر یک شترمرغ حدود ۵۰ سال الا ۷۵ سال است.

در آموزش پرورش شترمرغ دوستان فرمودند آیا خطرناک است این پرنده

آنها خطرناک تر از بسیاری از دام های بزرگ دیگر نیستند. با این حال (نر) مخصوصاً در فصل پرورش از نظر سرزمینی است. در آن زمان او در حال محافظت از لانه و تخم مرغ از شکارچیان احتمالی است. با مراقبت مناسب ، اکثر تولیدکنندگان به زودی یاد می گیرند که چگونه از چنین خروسها استفاده کنند تا از آسیب دیدن جلوگیری کنند.

 

چه چیزی مانع موفقیت در آموزش پرورش شترمرغ می شود ؟

بیماری شترمرغ مانع از موفقیت در آموزش پرورش شتر مرغ می شود . شترمرغ ها سریعترین و قوی ترین پرنده جهان هستند. آنها می توانند تقریباً انواع اقلیم و شرایط آب و هوایی را تحمل کرده و به راحتی تنظیم کنند. در شرایط بسیار گرم بالهای خود را باز کرده و حرکت می کنند تا هوای تازه برای خود تولید کنند. حتی می توانید از طریق شن و ماسه گرم ، برف سرد و در منطقه پوشیده از برف زندگی کنید. با یک کلام آنها پرنده ای بسیار قوی هستند و در برابر بیماری ها بسیار مقاوم هستند.

با این حال ، هنگامی که مراقبت ، مدیریت ، زندگی و تغذیه به شدت از بین بروند ، می توان شتر مرغ را در اثر بیماری های همه گیر گرفتار کرد. شتر مرغ کودک به بیماری بسیار حساس می شود و در طی سه ماهگی به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند. میزان مرگ و میر این نوزاد بسیار زیاد است.

در طول آموزش پرورش شترمرغ ما به چه بیماریهایی مواجع میشیم ؟

شترمرغ می تواند به بسیاری از بیماری ها و انگل ها آلوده شود ، که در زیر توضیح داده شده است.

انگل ها

انگل های زیادی وجود دارد که برای شتر مرغ بسیار مضر است. این انگل ها از دو نوع هستند.

انگلهای خارجی

این نوع انگل ها در خارج از بدن شترمرغ زندگی می کنند. آنها زندگی می کنند و از بدن شترمرغ غذا می گیرند. برخی از انگل های خارجی در زیر ذکر شده است.

نکته ها:  نوک ها برای شتر مرغ بسیار مضر هستند. زیرا انواع مختلف بیماری را منتقل می کنند. تب کنگو یک بیماری بسیار مضر شتر مرغ است که بر روی کنه ها نیز در انسان تأثیر می گذارد. آنها آسیب زیادی به پوست شترمرغ وارد می کنند. این سوراخ در پوست آنها ایجاد می کند. تیک یک تهدید بزرگ در پرورش شترمرغ است. داروی حاوی پیریدروئید مانند “Bayticol” درمان کنه است.

شپش:  شپش برای پر مضر است. پر شتر مرغ بسیار با ارزش است. اما اگر شپش به آن آسیب برساند ، از دست اقتصادی کشاورز از بین می رود. برای جلوگیری از شپش از “Bayticol” استفاده کنید.

انگل های داخلی

انگل های داخلی در داخل بدن شترمرغ زندگی می کنند. آنها همچنین برای پرنده بسیار مضر هستند. آنها در داخل زندگی می کنند و از آنجا غذا می خورند. برخی از انگل های داخلی مضر در زیر آورده شده است.

Tapeworm:  کوره های خاردار به طول ، صاف و به طول حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است. در روده کوچک شتر مرغ زندگی می کند و خوراک می خورد. طول می کشد تمام مواد مغذی پرنده را تشکیل می دهند. در نتیجه شترمرغ از آغوش رنج می برد. بعد از هر سه ماه از “نبردهای lintex” استفاده کنید تا پرندگان از کرمهای مایع جلوگیری کنند.

کرم سیم:  کرمهای سیم به اندازه بسیار کوچک می شوند. طول آن حدود ۳ میلی متر است و در دیواره معده شتر مرغ زندگی می کند. کرم سیم با چشم غیر مسلح نامرئی است. آنها آسیب زیادی به دیواره معده می کنند. آنها خون می خوردند. در نتیجه شترمرغ ها ناگهان در اثر این انگل می میرند. ‘Pavacur’ برای جلوگیری از این انگل بسیار مؤثر است.

بیماری های عفونی

به عنوان پرنده مرغ ، شترمرغ نیز در اثر بیماریهای عفونی مختلف رنج می برد. بیشتر بیماری های شترمرغ در زیر شرح داده شده است.

انتریت بواسیر

این ترسناکترین بیماری های شتر مرغ است. شتر مرغ کودک بین یک تا سه ماهگی بسیار به این بیماری مبتلا می شوند. این بیماری در اثر میکروب ایجاد می شود و باعث مرگ سریع شتر مرغ می شود. واکسن انتریت بواسیر برای پیشگیری از این بیماری شتر مرغ بسیار مؤثر است.

خطرناکترین بیماری در آموزش پرورش شترمرغ بیماری آنفلوانزا است

آنفلوانزای مرغی بیماری بسیار کشنده در تمام پرندگان طیور است. میزان مرگ و میر در این بیماری نسبت به شتر مرغ های جوان زیر شش ماه است. این بیماری ویروسی است و هیچ درمانی ندارد. علائم اصلی پرنده آلوده ادرار سبز است. اگر این بیماری روی پرندگان شما تأثیر داشته باشد ، در اسرع وقت با دامپزشک ملاقات کنید.

پکس

آبله مرغان برای شتر مرغ بسیار مضر است. اگر این بیماری در زمان مناسب متوقف نشود ، این بیماری می تواند مانع زیادی برای کشاورز شود. گره های زگیل ، قهوه ای ، متورم در اطراف چشم و به خصوص در اطراف گوشه های دهان و منقار علائم اصلی بیماری آبله است. نیش حشرات میکروب این بیماری را حمل و پخش می کند. پوکس در شرایط مرطوب و در طول فصل تابستان بسیار گسترش می یابد. با مخلوط کردن تلقیح با واکسن آبله مرغان می توان از این بیماری شتر مرغ جلوگیری کرد.

ترسناکترین بیماری در آموزش پرورش شترمرغ نیوکاسل است

در یکی از آموز های پرورش شترمرغ که می خواهیم تعریف کنیم کدام بیماری ترسناکتر و خطرناکتر است بیماری نیوکاسل است : نیوکاسل یکی از ترسناکترین بیماری های شتر مرغ است. شتر مرغ های جوان به شدت در معرض این بیماری هستند. علائم اصلی این بیماری گیدن ها ، از بین رفتن تعادل ، چرخش در پهلوها ، لرزیدن به عقب ، گرفتن یک موقعیت سه پا با سر روی زمین و غیره است. و هیچ درمانی مناسب برای این بیماری وجود ندارد. روش ها و اقدامات پیشگیرانه می تواند این بیماری شتر مرغ را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *