جواب صفحه ۴۴ نگارش ششم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس ششمی ها یک درس دیگری از کتاب نگارش با جواب ! این بار هم جواب صفحه ۴۴ نگارش پایه ششم ابتدایی درس هشتم دریاقلی بصورت رایگان برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات نگارش ششم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس ششم ابتدایی با حل صفحه ۴۴ کتاب نگارش ششم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جواب سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی جواب صفحه ۴۴ نگارش ششم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات کتاب نگارش ششم ابتدایی ما این گام به گام نگارش ششم را بصورت رایگان در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات پایه ششم نگارش درس هشتم دریاقلی که ما قرار داده ایم با پاسخ به سوالات و حل و فصل و با معنی هستند که این گام به گام نگارش ششم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب نگارش ششم پایه ۶ ابتدایی دارند ما بصورت رایگان ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب صفحه ۴۴ نگارش ششم رایگان با پاسخ را قرار داده ایم .

دیگه نیازی ندارید که بخواید هزینه ای را برای پرداخت کتاب نگارش بپردازید ما برای شما بصورت رایگان در اختیارتان گذاشته ایم و انشالله با یاری و همکاری و حمایت شما کم کم تمام دروس را رایگان قرار خواهیم داد حمایت شما فقط معرفی سایت برای دوستان خود که دیگر نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته باشید در جوابات درسی خود.
 

 

جواب سوالات املا و دانش زبانی صفحه ۴۲ نگارش فارسی ششم

با توجه به متن درس واژه هایی که صدای /س/ دارند پیدا کنید و بنویسید

جواب سوال. سلامم ـ سرودم ـ سبزی ـ سرودی ـ سربازان.

حل سوالات صفحه ۴۳ نگارش ششم

۲ جمله های زیر را با استفاده از واژههای درس، کامل کنید.

جواب سوال. ای وطن دوستت دارم؛ چون مانند سرودی صادقانه از اعماق وجودم شنیده می‌شوی. دوستت دارم؛ زیرا مانند کوه در برابر غصّه‌ها استواری. قهرمان قصّه‌ها همچو خوش‌ترین یادها در دل‌ها، جاودانه خواهد بود. نم نم باران بهاری و بوی عطر گل‌ها، یادآور اشعار زیبای حافظ است. دوستت دارم و با آواز بلندی نگهبان بلندی‌های خاک پاکت هستم.

 

۳- در عبارات و ابیات زیر منادا و حرف ندا را مشخّص کنید.

 

عبارات و مصراع‌ها نشانه‌ی ندا منادا
ای وطن، همچو باران بهاری ای وطن
سعدیا، مرد نکونام، نمیرد هرگز ا سعدی
با رب، نکن از لطف، پریشان ما را یا رب
خدای کعبه، ای یکتا ،ای خدای کعبه ، کتا
اپلیکیشن درسی  همیار 🙂

 

جواب سوالات صفحه ۴۴ نگارش ششم

نگارش

متن زیر را تا یک بند ادامه دهید

وطنم را دوست دارم ….

جواب های ارسالی:

جواب سوال. وطنم را دوست دارم چون ریشه ی من اینجاست…در اینجا متولد شدم .اینجا هستم و اینجا خواهم ماند.

جواب سوال.  چون زیباست و نمی توان فداکاری هایش را توصیف کرد.

باران: وطنم را دوست دارم.. چون تو این وطن دنیا آمدم و تو این وطن بزرگ شدم و همیشه از وطنم مراقبت میکنم.

جواب سوال. وطنم را دوست دارم چون وطنم تاریخی کهن دادند و شهیدان زیادی برای دفاع از این خاک پرپر شدند گویا خاک این وطن را با خون شهیدان شستو شو داده اند و ما وطن را دوست داریم چون در آن احساس آرامش میکنیم و حاضر نیستیم این کشور را از دست دهیم .

جواب سوال. وطنم را دوست دارم چون مانند قلب زنده است مانند کوه استوار است مانند مادر کنارم بود و مانند گل زیبا بود وطنم ای عزیز تر از جانم دوستت دارم.

جواب سوال. وطنم را دوست دارم زیرا خانواده ی من در اینجا قرار دارند. چون خاطرات کودکی ام در اینجا ثبت شده. چون خورشید در این وطن هر روز به من تابیده. چون اینجا ایران است سرزمینی ماندگار.

جواب سوال. وطنم را دوست دارم چون به خاطر ما سربازان ۲۴ ساعته هوشیار هستند و حواسشان جمع است به خاطر ما وطنم جان من است.

 

حل سوالات انشا های صفحه ۴۴ نگارش ششم

یکی از موضوعات زیر را انتخاب کنید و خاطره ی خود را از آن بنویسید

انشا های صفحه 44 نگارش ششم

جواب سوال. عید نوروز: بهار،شروعی دلنشین است که عید نوروز دارد و شاید هم برعکس،اما هرچه هست، ارامش و و شادابی و نشاط را به وجودت سرازیر میکند، تو را پر‌میکند و حس‌خوب،حس بودن؛ بالاخره شروع بهار است دیگر، فصل دوباره زنده شدن درخت ها و گلها و در اصل طبیعت. نوروز زمان خوبیست برای وقت گذراندن کنار خانواده و اقوام، زمان خوبی برای خندیدن از ته دا کنار کسانی که دوستمان دارند و دوستشان داریم ، رگ و ریشه ما اند و به قولی مثل گوشت و استخوان خودت می مانند.همه ی ما قبل از نوروز شروع به خامه تکانی خانه هایمان میکنیم از گردگیری گفته تا تر و تازه کردن اسباب خانه و با شاید تغییر دکور. اما آیا دل هایمان هم خانه تکانی میکنیم؟ آیا کینه ها و ناراحتی را دور میریزیم و با کسانی که قهر هستیم آشتی میکنیم؟ آیا بدی های افراد اطرافمان را فراموش میکنیم و خوبی هایشان را در مغزمان هک کنیم؟
نوروز، از آنجایی که روزی نو است‌فرصت خوبی برای فکر کردن به این چیزهاست. فرصتی برای تفکر در آفرینش خداوند یگانه. آیا تا بحال به چگونگی آفرینش فکر کرده ایم؟ به اینکه چگونه دوباره به طبیعت مرده جان میبخشد و طوری همه چیز را تر‌ و تازه و با طراوت میکند که انگار از همان ابتدا همین گونه بوده اند وبی هیچ تغییری.نوروز لبخند خدا به طبیعت است و البته که هر محبتی محبت می آورد و شکوفه ها هم به خالقشان لبخند میزنند و این لبخند است که طراواتی نو به طبیعت بخشیده. و دگر هیچ حرفی نیست چون چیزی که خالقش خدا باشد دیگر حرفی برای گفتن نیست…..!

جواب سوال. شب یلدا: شب یلدای پارسال به من خیلی خوش گذشت؛ هرچند به خاطر گرانی‌ها نتوانستیم مثل سالهای قبل آجیل بخریم اما در شب یلدا با پدر و مادرم به بازار رفتیم و یک هندوانه خریدیم و با هم به خانه‌ی مادربزرگم رفتیم.

قبل از ما عمو و عمه هم با خانواده و بچه‌ها به خانه‌ی مادربزرگ آمده بودند و حسابی از ما استقبال کردند.

بعد از شام، من و بچه ها آنقدر با هم بازی کردیم و گفتیم و خندیدیم که من دوست نداشتم آن شب تمام شود. با اینکه شب یلدا طولانی ترین شب سال است اما برای من خیلی کوتاه بود و زود گذشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *