جواب صفحه ۷۸ نگارش ششم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس ششمی ها یک درس دیگری از کتاب نگارش با جواب ! این بار هم جواب صفحه ۷۸ نگارش پایه ششم ابتدایی درس چهارده راز زندگی بصورت رایگان برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات نگارش ششم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس ششم ابتدایی با حل صفحه ۷۸ کتاب نگارش ششم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جواب سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی جواب صفحه ۷۸ نگارش ششم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و تمرین کتاب نگارش ششم ابتدایی ما این گام به گام نگارش ششم را بصورت رایگان در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات پایه ششم نگارش درس چهارده راز زندگی که ما قرار داده ایم با پاسخ به سوالات رایگان و حل و فصل تمرین کتاب نگارش ششم هستند  که این گام به گام نگارش ششم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب نگارش ششم درس چهارده راز زندگی پایه ۶ ابتدایی دارند ما بصورت رایگان ، در انتهای همین پست  لینک دانلود تمرین صفحه ۷۸ نگارش ششم ابتدایی رایگان با پاسخ را قرار داده ایم .

دیگه نیازی ندارید که بخواید هزینه ای را برای پرداخت کتاب نگارش بپردازید ما برای شما بصورت رایگان در اختیارتان گذاشته ایم و انشالله با یاری و همکاری و حمایت شما کم کم تمام دروس را رایگان قرار خواهیم داد حمایت شما فقط معرفی سایت برای دوستان خود که دیگر نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته باشید در جوابات درسی خود.

 

جواب سوالات صفحه ۷۸ نگارش ششم

۱ متن زیر را بخوانید و در جاهای خالی کلمات مناسب بنویسید.
ناری آواز نمی خواند. گل چشمانش را باز نمی کند. گویی همه منتظر فصل …..بهار….. هستند فصل دوباره زنده شدن طبیعت .فصل گل های …زیبا… و بوته های …..سرسبز….. و آسمان …..آبی….. که خورشید گرم و …..مهربان….. در آن می تابد و من پشت پنجره منتظر …..رسیدن….. نشسته ام. در انتظار فصلی که عشق و …..شور….. به زندگی را همراه می آورد .

۲ از دوست خود چه انتظاراتی دارید؟ در سه سطر بنویسید.
جواب سوال . من از دوست خود انتظار دارم که با من صادق باشد ،به من دروغ نگوید بامن تعارف نداشته باشد وبه مردم و بزرگتر از خود و به خصوص پدر و مادرش احترام بگذارد.با هدف باشد ، امانتدار باشد ، راستگو باشد . در غم و شادی کنار من باشد ومن را تنها نگذارد . اگر زمانی من به او رازی گفتم او به دیگران نگوید.

۳ در یک بند توضیح دهید که مشورت کردن چه فایده هایی دارد و با چه کسانی باید مشورت کرد؟
جواب سوال . ۱- کمک گرفتن از افکار دیگران
۲- شناسایی خطاها
۳- دستیابی به راهکار مناسب
۴- پیشگیری از پشیمانی
و نیز فرمودند:
۵- مبارزه با تکبر و استبداد نظر
۶- هدایتگری
۷- کامروایی
با کسانی که از ما بزرگترند مثل پدر و مادر، دایی، عمو ، معلمین، مشاوران و…

جواب های ارسالی دوستان:

جواب سوال . : ماباید از بزرگ تر ها که بیش از مامی دانند بپرسیم تا دچار مشکل و دردسر نشویم

جواب سوال . : مشورت نکردن باعث ضعف انسان میشود کسی که مشورت میکند از عقل کامل آن است

جواب سوال . : مشورت کردن در کارها نشانی ی اندیشه ی قوی کامل بودن عقل انسان و پیش بینی در امور کا رهاست زیرا هر کسی دانشی دارد

جواب سوال . : مشورت کردن خیلی فایده ها دارد که اگر ما با کسی مشورت کنیم می توانیم در باره ی آن موضوع خوب فکرکنیم ما میتوانیم هم با پدر و مادر مشورت کنیم و اگر آن مضوع به دیگران هم ربط داشت می توانیم با کسانی دیگرهم مشورت کنیم

جواب سوال . : مشورت کردن فایده های زیادی دارد ما اگر بادیگران مشورت کنیم با عث می شود که درکاری که می خواهیم انجام دهیم موفق شویم و ما با ید با بزرگ تر ها مشورت کنیم مانند معلم مادر پدر معاون اجرایی مدیر و غیره.

 

جواب کارگاه نویسندگی صفحه ۷۹ نگارش ششم

۱ خاطره ی اوّلین روز مدرسه و پیدا کردن اولیّن دوست خود را در دو بند بنویسید.
برعهده شما میباشد اما چند نمونه در زیر برای شما اماده کرده ایم

جواب سوال . : روز اول مدرسه یا مادرم به سمت مدرسه حرکت کردیم آنجا با دوستم که در پیش دبستانی آشنا شدم در یک مدرسه بودیم و ما خوشحال بودیم خلاصه برای کلاس چهارم از هم جدا شدیم ولی در یک مدرسه دیگر با یک دخت. آشنا شدم اون زهرا بهرامی بود که الان که کلاس شیشمم با هممیم و از هن جدا نخواهیم شد.

جواب سوال . : من ابتدا وقتی که به کلاس رسیدم میز یکیمونده به اخر نشستم یک بغل دستی پرو داشتم وقتی اسمم راخواندند فکر کردم می خواهند دعوام کنند اما بعد از دوبار گفتم حاضر زنگ تفریح خورد من با خواهرم رفتم که دوست هایی داشت که من را فقط بغل می کردند خواهرم رفت و من را با دوست هایش تنها گذاشت من با دوست های خواهرم خیلی بازی کردم بدین ترتیب دوست های خواهرم دوست های من هم شدند.

جواب سوال . : هنوز مدرسه از راه نرسیده بود. ومن منتظرش بودم، و بعد از یک ماه، فردا صبح اولین روز مدرسه بود من و مادرم صبح به طرف مدرسه روانه شدیم آن روز بهترین روز مدرسه بود ویک خاطره ی به یادمانییعنی پیدا کردن رفیقی که هم درد وبا احساس اون برام یک خواهر بود
ومن اونو به عنوان یک خواهر انتخاب کردم خواهر گلم دوست دارم.

جواب سوال . :‌من لحظه شماری می کردم که روز مدرسه فرابرسد تا اینکه فرارسید مادرم از زیر قرآن ردم کرد و پدرم رسید و گفت انشاءالله موفق باشی و به مدرسه من را رساند و من وارد حیاط مدرسه شدم و رفتم تو کلاس با دوست های خوبی دوست شدم و تا حالا کلاس ششم هستم دوست هستیم.

۲ ضرب المثل «تا پول داری رفیقتم، قربان ِ بند کیفتم»  را در چند سطر توضیح دهید
جواب سوال . بعضی از انسان ها در دوستی فقط به دنبال منفعت خود هستند بنابراین تا زمانی که بدانند از دوستی با کسی سودی می‌برند دوست می مانند اما هنگامی که متوجه شدند دوستانشان هیچ منفعتی به آنها نمی رساند او را تنها میگذارند و دیگر با او دوستی نمی کنند.

 

نمونه های دیگر:

جواب سوال . : یعنی ما برای پول با دیگران دوست می شویم وقتی بی پول می شود دوستی تمام می شود.

جواب سوال . : تاپول داری همه نوکرتن ولی وقتی به کمکشان نیاز داری همه از کنارت میرن.

جواب سوال . : یعنی این پول دوستی آورد نه خودت.

جواب سوال . : دوستی بعضی از افراد به خاطر این است که از دیگران سوء استفاده کنند و به دنبال نفع خودشان هستند و در غم ها با ما همدل نیستند بلکه تنها به خاطر مفعت خودشان در شادی ها شریکند.

جواب سوال . : تا پولداری همه دوست دارن و باهات دوستن ولی وقتی بی پولی همه ولت می کنن.

جواب سوال . : یعنی اگر پول داشته باشی رفیق هم داری و اگر پول نداشته باشی رفیق هم نداری.

جواب سوال . : یعنی اگر تا زمانی انسان پول دارد همه به دیدار او میروند.

آرزو کامیاب : تا پول داری نوکری تو را می کنند ولی وقتی به کسی نیاز داری کسی کمکت نمی کند.

جواب سوال . : اگر کسی دوستی داشته باشد که دارایی زیادی داشته باشد،مثل برادر به او می چسبد اما اگر هیچ دارایی نداشته باشد او را کنار می گذارد.

 

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *