جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۷ علوم چهارم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس چهارمی ها یک درس دیگری از کتاب علوم با جواب ! این بار هم جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۷ علوم چهارم پایه چهار ابتدایی درس یازده بی مهره ها  بصورت رایگان برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات علوم چهارم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس سوم ابتدایی با حل صفحه ۸۷  علوم چهارم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جوابهای سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۷ علوم چهارم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و پرسش های متن کتاب علوم چهارم ابتدایی ما این گام به گام علوم چهارم را بصورت رایگان در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات پایه چهارم علوم که ما قرار داده ایم درس یازده بی مهره ها در این پست برای شما کاربران بصورت رایگان با پاسخ به تمام پرسشهای متن و … قرار داده ایم.

علوم چهارم با پاسخ به سوالات رایگان و حل و فصل کتاب  با پاسخ درس یازده بی مهره ها گام به گام علوم چهارم بصورت کامل و دقیق رایگان میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب علوم درس یازده بی مهره ها پایه ۴ ابتدایی دارند ما بصورت رایگان ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۷ علوم چهارم ابتدایی رایگان را قرار داده ایم .

دیگه نیازی ندارید که بخواید هزینه ای را برای پرداخت کتاب علوم پایه ۴ بپردازید ما برای شما بصورت رایگان در اختیارتان گذاشته ایم و انشالله با یاری و همکاری و حمایت شما کم کم تمام دروس را رایگان قرار خواهیم داد حمایت شما فقط معرفی سایت daneshkadeha.com برای دوستان خود که دیگر نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته باشید در جوابات درسی خود.
نظر یادتان نرود.
 
جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۷ علوم چهارم
 
حشره‌ها فایده‌های زیادی دارند. درباره‌ٔ فایده‌های آنها اطّلاعات جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.
اولین گروه از حشرات مفید، حشرات گرده افشان هستند. گرده افشانی به معنای انتقال گرده به گل دیگر است. بعضی از گیاهان مقادیر زیادی گرده تولید می‌کنند که باد مهم‌ترین عامل انتقال آن‌ها محسوب می‌شود، ولی اکثر گیاهان مقادیر بسیار کمی گرده تولید می‌کنند که این گیاهان برای گرده افشانی خودشان نیاز قطعی به عامل خارجی دارند که مهم‌ترین آن‌ها حشرات هستند.
دومین گروه از حشرات، حشراتی هستند که تولید فرآورده‌های تجاری و غذایی می‌کنند. از جمله‌ٔ این فرآورده‌ها عسل و موم است که توسط زنبور عسل تولید می‌شود. از دیگر این فرآورده‌ها ابریشم است که توسط پروانه کرم ابریشم تولید می‌شود.
حشرات در امر نظافت و از بین بردن فضولات و لاشه حیوانات و در نتیجه کمک به بهداشت محیط نقش بسزایی دارند.
استفاده از حشرات مفید در علم پزشکی لاروها (نوعی مگس) با نفوذ به درون زخم تمامی بافت‌های مرده، عفونی و فاسد را خورده و از بین برده بودند. امروزه از این لاروها دارویی به نام آلانتوئین تهیه شده که از آن برای پانسمان و التیام زخم‌ها استفاده می‌شود.
علم و زندگی

 
برخی از حشرات ما را بیمار می‌کنند. شپش حشره‌ای است که از خون انسان تغذیه می‌کند. این حشره در لابه لای موهای انسان زندگی می‌کند و در آنجا تخم می‌گذارد. شپش موجب خارش شدید پوست می‌شود.

 عنکبوتیان

عنکبوت تارهایی چسبناک می‌تَنَد و با آنها شکار خود را به دام می‌اندازد. بدن عنکبوت و بدن مورچه چه شباهت‌هایی دارند؟ این دو جانور چه تفاوت‌هایی دارند؟

مورچه

 

عنکبوت

 

عقرب

 

عنکبوت بدن دو قسمتی و هشت پای بندبند دارد. عنکبوت، عقرب و جانوران شبیه آنها را در گروه عنکبوتیان طبقه‌بندی می‌کنند.

سخت پوستان

خرخاکی در جاهای مرطوب و تاریک زندگی می‌کند. خرخاکی بدن بندبند، دو شاخک دراز و پاهای زیادی دارد. پوستهٔ محکمی از بدن این جانور محافظت می‌کند. خرخاکی از گروه سخت پوستان است. خرچنگ و میگو را هم در گروه سخت پوستان طبقه‌بندی می‌کنند.

خرخاکی

 

خرچنگ

 

میگو

 

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *