جواب فعالیت صفحه ۱۹ علوم پنجم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس چهارمی ها یک درس دیگری از کتاب علوم با جواب ! این بار هم جواب فعالیت صفحه ۱۹ علوم پنجم پایه پنج ابتدایی درس سوم رنگین کمان  برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات علوم پنجم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس پنجم ابتدایی با حل صفحه ۱۹ علوم پنجم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جوابهای سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی فعالیت صفحه ۱۹ علوم پنجم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و پرسش های متن کتاب علوم پنجم ابتدایی ما این گام به گام علوم پنجم را در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات  علوم پنجم درس سوم رنگین کمان در این پست برای شما کاربران با پاسخ به تمام پرسشهای متن و … قرار داده ایم.

علوم پنجم با پاسخ به سوالات و حل و فصل کتاب  با پاسخ درس سوم رنگین کمان گام به گام علوم پنجم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب علوم درس سوم رنگین کمان پایه ۵ ابتدایی دارند ما ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب فعالیت صفحه ۱۹ علوم پنجم ابتدایی را قرار داده ایم .

این سوالات علوم پنجم در یک فایل ورد تهیه شده است و بصورت کامل تهیه شده است که بعد از دانلود میتوانید جواب سوالات را بصورت کامل دانلود کنید.

جواب فعالیت صفحه 19 علوم پنجم ابتدایی
 
1- در یک روز آفتابی، لولهٔ شفّاف یک خودکار را مقابل نور خورشید قرار دهید.
2- یک صفحهٔ کاغذ یا مقوّای سفید را در طرف دیگر لولهٔ خودکار قرار دهید؛ طوری که رنگ‌های رنگین کمان روی آن تشکیل شود.
3- همین فعّالیت را به جای لوله‌ٔ خودکار با منشور انجام دهید. نتیجه‌ٔ این دو آزمایش را با هم مقایسه کنید. با منشور نیز مانند لوله‌ٔ خودکار می‌توان رنگ‌های رنگین کمان را تشکیل داد.
4- این بار در یک اتاق تاریک، به جای نور خورشید یک باریکهٔ نور به منشور بتابانید؛ چه مشاهده می‌کنید؟ با تاباندن باریکه‌ٔ نور به منشور نیز می‌توان رنگ‌های رنگین کمان را تشکیل داد.

 گاهی نور در طبیعت، هنگام عبور از یک قطره‌ٔ آب، به رنگ‌های گوناگون تجزیه نمی‌شود بلکه تصویری از جسم، درون قطره‌ٔ آب تشکیل می‌شود.

ذرّه‌بین

همه‌ٔ اجسام را نمی‌توان به راحتی با چشم دید. برای مثال، خواندن نوشته‌های ریز روزنامه‌ها و کتاب‌ها برای بعضی از افراد سخت است. برخی افراد سالمند حتّی نمی‌توانند نوشته‌های معمولی روزنامه‌ها را بخوانند.

به نظر شما، چگونه می‌توانیم اجسام، نوشته‌ها و تصویرهای ریز را که به راحتی دیده نمی‌شوند، ببینیم؟ با استفاده از ذرهّ‌بین

لینک کوتاه

2 دیدگاه در “جواب فعالیت صفحه ۱۹ علوم پنجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *