جواب فعالیت صفحه ۲۱ علوم پنجم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس چهارمی ها یک درس دیگری از کتاب علوم با جواب ! این بار هم جواب فعالیت صفحه ۲۱ علوم پنجم پایه پنج ابتدایی درس سوم رنگین کمان  برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات علوم پنجم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس پنجم ابتدایی با حل صفحه ۲۱ علوم پنجم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جوابهای سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی فعالیت صفحه ۲۱ علوم پنجم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و پرسش های متن کتاب علوم پنجم ابتدایی ما این گام به گام علوم پنجم را در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات  علوم پنجم درس سوم رنگین کمان در این پست برای شما کاربران با پاسخ به تمام پرسشهای متن و … قرار داده ایم.

علوم پنجم با پاسخ به سوالات و حل و فصل کتاب  با پاسخ درس سوم رنگین کمان گام به گام علوم پنجم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب علوم درس سوم رنگین کمان پایه ۵ ابتدایی دارند ما ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب فعالیت صفحه ۲۱ علوم پنجم ابتدایی را قرار داده ایم .

این سوالات علوم پنجم در یک فایل ورد تهیه شده است و بصورت کامل تهیه شده است که بعد از دانلود میتوانید جواب سوالات را بصورت کامل دانلود کنید.

جواب فعالیت صفحه 21 علوم پنجم ابتدایی

1- یک طرف ذرّه‌بین را مقابل نور خورشید بگیرید و در طرف دیگر آن، یک قطعه کاغذ قرار دهید. ذرّه‌بین را آن قدر به کاغذ نزدیک و دور کنید تا روی کاغذ، نقطه‌ای روشن تشکیل شود.
2- دست خود را یک لحظه در آن نقطه قرار دهید؛ چه چیزی مشاهده می‌کنید؟ نور و گرمای شدید را احساس می‌کنیم.
3- فاصله‌ٔ نقطه‌ٔ روشن روی کاغذ تا وسط ذرّه‌بین را اندازه بگیرید و یادداشت کنید.
4- دو ذرّه‌بین دیگر در اندازه‌های متفاوت بردارید و آنها را شماره گذاری کنید. مراحل مختلف این فعّالیت را با این دو ذرّه‌بین نیز تکرار کنید و نتایج را در جدول زیر بنویسید.

شماره‌ٔ ذرّه‌بین

1 2 3
فاصله‌ٔ وسط ذرّه‌بین تا نقطه‌ٔ روشن 10سانتی‌متر 5 سانتی‌متر  

* از این فعّالیت چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ ​پرتوهای نور خورشید وقتی به ذرهّ‌بین می‌تابند از آن عبور کرده و نور و گرما در نقطه‌‌ای جمع می‌شوند. اگر این نقطه‌ٔ نورانی را برای مدّت طولانی روی کاغذ ثابت نگه داریم، کاغذ می‌سوزد. هرچه ذرهّ‌بین بزرگ‌ترباشد، فاصله‌ٔ نقطه‌ٔ روشن تشکیل شده تا ذرهّ‌بین بیش‌تر خواهد بود وگرمای بیش‌تری احساس می‌شود، بنابراین کاغذ سریع‌تر می‌سوزد.

 هنگامی که نور خورشید به ذرّه‌بین می‌تابد، ذرّه‌بین نور خورشید را در یک نقطه جمع می‌کند. به همین دلیل، در این نقطه گرمای زیادی به وجود می‌آید. اگر این نقطه‌ٔ نورانی را برای مدّتی روی کاغذ ثابت نگه دارید، کاغذ می‌سوزد. این نقطه را کانون عدسی می‌نامند. فاصله‌ٔ کانون تا عدسی در ذرّه‌بین‌ها تفاوت دارد. به کمک عدسی‌ها می‌توانیم تصویر اجسام را روی یک صفحه نشان دهیم. برای پی بردن به اینکه عدسی‌ها این کار را چگونه انجام می‌دهند، فعّالیت زیر را انجام دهید.

لینک کوتاه

1 دیدگاه در “جواب فعالیت صفحه ۲۱ علوم پنجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *