جواب کاوشگری صفحه ۲۷ علوم پنجم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس چهارمی ها یک درس دیگری از کتاب علوم با جواب ! این بار هم جواب کاوشگری صفحه ۲۷ علوم پنجم پایه پنج ابتدایی درس چهارم برگی از تاریخ زمین  برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات علوم پنجم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس پنجم ابتدایی با حل صفحه ۲۷ علوم پنجم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جوابهای سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی کاوشگری صفحه ۲۷ علوم پنجم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و پرسش های متن کتاب علوم پنجم ابتدایی ما این گام به گام علوم پنجم را در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات  علوم پنجم درس سوم رنگین کمان در این پست برای شما کاربران با پاسخ به تمام پرسشهای متن و … قرار داده ایم.

علوم پنجم با پاسخ به سوالات و حل و فصل کتاب  با پاسخ درس چهارم برگی از تاریخ زمین گام به گام علوم پنجم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب علوم درس چهارم برگی از تاریخ زمین پایه ۵ ابتدایی دارند ما ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب کاوشگری صفحه ۲۷ علوم پنجم ابتدایی را قرار داده ایم .

این سوالات علوم پنجم در یک فایل ورد تهیه شده است و بصورت کامل تهیه شده است که بعد از دانلود میتوانید جواب سوالات را بصورت کامل دانلود کنید.

 

جواب کاوشگری صفحه 27 علوم پنجم ابتدایی

 

از اثر دست و پای یک جاندار چه چیزهایی می توان یاد گرفت؟ 1- نوع جاندار 2- اندازه وشکل آن 3 – نوع حرکت 4 – نوع غذا وشکل زندگی و…
وسایل و موادّ لازم: خط کش – ذرهّ‌بین – قاشق – لیوان آب – ظرف – گل مجسّمه سازی
روش اجرا:
1- مقداری گِل مجسّمه سازی را در یک ظرف قرار دهید. سطح آن را با قاشق صاف کنید.
2- دست خود را با کمی آب مرطوب کنید.کفِ دستتان را روی گِل بگذارید و فشار دهید. سپس دست خود را به آرامی‌ بردارید. نمونه‌ٔ به دست آمده را کنار پنجره قرار دهید تا خشک شود.
3- با دقّت به کف دست خود و اثر آن روی گِل نگاه کنید؛ چه چیزی مشاهده می‌کنید؟ اثر دستمان کاغذی روی گل شبیه دستمان است.
4- این بار، با ذرّه‌بین به دست خود و اثر آن نگاه کنید و بگویید چه چیزهای تازه‌ای مشاهده می‌کنید.
5- طول هر یک از انگشتان خود را اندازه بگیرید و روی اثر انگشت خود بنویسید.
6- دست شما و اثر دستتان چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی دارند؟ تعداد انگشتان، اندازه انگشتان وکف دست، شیارها و خطوط روی دستمان با اثر انگشتمان شبیه به هم هستند. دست ما نرم و انعطاف پذیر است امّا اثر دستمان خشک و سخت است.
* ویژگی‌های آنها را در جدول زیر بنویسید.

دست من اثر دست من روی گِل
1- 5 انگشت دارد
2- خطوط آن واضح‌تر و عمیق‌تراست
3- نرم وقابل انعطاف است

1- 5 انگشت دارد
2- خطوط آن واضح نیست
3- خشک و شکننده است.

7- اثر دست خود را با اثر دست هم گروه‌های خود مقایسه کنید. چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را مشاهده می‌کنید؟ انگشت من کشیده‌تراز انگشت دست دوستانم است. همچنین کف دست من بزرگ‌تراز کف دست دوستانم است. امّا از نظر شکل ظاهری و تعداد انگشتان به هم شبیه می‌باشند.
8- این فعّالیت را در منزل به کمک بزرگ‌ترها انجام دهید؛ امّا این بار، پشت دست خود را روی گل قرار دهید و اثر آن را بررسی کنید.
* اثر دست یکی از دانش آموزان را به طور تصادفی انتخاب کنید. آیا می‌توانید مشخّص کنید که این اثر به کدام دانش آموز تعلّق دارد؟

هشدار
در پایان، دست خود را با آب و صابون بشویید.

لینک کوتاه

7 دیدگاه در “جواب کاوشگری صفحه ۲۷ علوم پنجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *