جواب فعالیت صفحه 48 و ۵۰ علوم پنجم

با سلام خدمت کاربران محترم دانشکده ها . و اما ما و شما کلاس چهارمی ها یک درس دیگری از کتاب علوم با جواب ! این بار هم جواب فعالیت صفحه 48 و ۵۰ علوم پنجم پایه پنج ابتدایی درس ششم چه خبر (۱)  بصورت رایگان برای کاربران عزیز و محترم تهیه کرده ایم.

که بیشتر افراد بخاطر برخی مشکلات که در پاسخ به سوالات علوم پنجم داشته اند امروز تیم دانشکده ها به تمام کمال با کاربرانش همراه هست.

بخاطر مشکلات کلاس پنجم ابتدایی با حل صفحه 48 و ۵۰ علوم پنجم را که برخی از دانش آموزان که مشکل دارند.

مجبور هستند جوابهای سوالات را با جستجو کردن در اینترنت  راهی برای این مشکلات که پیش رو دارند در کتاب درسی پاسخ فعالیت صفحه 48 و ۵۰ علوم پنجم رفع کنند.

خب برای رفع مشکلات  سوالات و پرسش های متن کتاب علوم پنجم ابتدایی ما این گام به گام علوم پنجم را در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم و ما با شما در سایت دانشکده ها همراه هستیم.

این سوالات  علوم پنجم درس ششم چه خبر (۱) در این پست برای شما کاربران با پاسخ به تمام پرسشهای متن و … قرار داده ایم.

علوم پنجم با پاسخ به سوالات و حل و فصل کتاب رایگان  با پاسخ درس ششم چه خبر (۱) گام به گام علوم پنجم بصورت کامل و دقیق میباشد و با کتب درسی جدید منطبق دارد.

خب عزیزانی که نیاز به جوابهای کتاب علوم پنجم درس ششم چه خبر (۱) پایه ۵ ابتدایی دارند ما ، در انتهای همین پست  لینک دانلود جواب فعالیت صفحه 48 و ۵۰ علوم پنجم ابتدایی را قرار داده ایم .

دیگه نیازی ندارید که بخواید هزینه ای را برای پرداخت کتاب علوم پایه ۵ بپردازید ما برای شما بصورت رایگان در اختیارتان گذاشته ایم و انشالله با یاری و همکاری و حمایت شما کم کم تمام دروس را رایگان قرار خواهیم داد حمایت شما فقط معرفی سایت daneshkadeha.com برای دوستان خود که دیگر نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته باشید در جوابات درسی خود.
نظر یادتان نرود.
جواب فعالیت صفحه 48 علوم پنجم ابتدایی

 

وسایل و مواد لازم: یک صفحهٔ روزنامه ـ مقوا و کاغذ ـ متر
1- صفحه‌ٔ روزنامه را روی دیوار بچسبانید.
2- هریک از دانش آموزان گروه به نوبت در مقابل روزنامه بایستد و بعد آرام آرام از آن دور شود؛ تا جایی که خواندن کلمه‌ها و تشخیص نقطه‌های آن برایش دشوار شود.  یکی دیگر از دانش آموزان، فاصله‌ٔ هر دانش آموز از روزنامه را اندازه‌گیری کند و در جدول زیر بنویسد.
توجّه: دانش آموزانی که از عینک استفاده می‌کنند، متن را بدون عینک بخوانند.

فاصلهٔ مناسب براي خواندن (به سانتی‌متر)
کم‌تر از 30 حدود 30 بیش از 30
     

* نتایج کار خود را با گروه‌های دیگر کلاس مقایسه کنید.
* بیش‌تر دانش آموزان کلاس، نوشته را در چه فاصله‌ای به راحتی می‌خوانند؟
* چند نفر از دانش آموزان از فاصلهٔ نزدیک خوب می‌بینند؟
* چند نفر از فاصله‌ٔ دور خوب می‌بینند؟
* دانش آموزانی که از عینک استفاده می‌کنند، فعّالیت را با عینک انجام دهند. سپس، نتایج را با حالت قبل مقایسه کنند و به کلاس گزارش دهند. 

 چشم ما یک جسم را زمانی به طور واضح می‌بیند که تصویر آن روی شبکیه تشکیل شود. در برخی افراد، تصویر اجسام دور به طور واضح روی شبکیه تشکیل نمی‌شود. برای همین، آنها نمی‌توانند اجسام دور را به خوبی ببینند ولی اجسام نزدیک را خوب می‌بینند. چشم این افراد، نزدیک بین است. افراد نزدیک بین برای اینکه خوب ببینند، باید از عدسی کمکی استفاده کنند. چشم برخی دیگر از افراد، دوربین است. افراد دوربین اجسام نزدیک را واضح نمی‌بینند.

حفظ سلامت چشم

پلک‌ها روی کره‌ٔ چشم را می‌پوشانند و از ورود گرد و خاک به آن جلوگیری می‌کنند. وقتی پلک می‌زنیم، اشک روی چشم پخش می‌شود با این کار، سطح آن خشک نمی شود و مرطوب می‌ماند. ما با انجام دادن کارهای زیر می‌توانیم از چشم‌های خود مراقبت کنیم.

 

جواب فعالیت صفحه 50 علوم پنجم

 
گوش دوست خود را مشاهده کنید. کدام بخش‌های گوش او را می‌توانید با چشم ببینید؟ لاله‌ٔ گوش – سوراخ گوش

 ما می‌توانیم لالهٔ گوش و سوراخ آن را ببینیم. سوراخ گوش در ابتدای مجرای شنوایی قرار دارد.

جواب فعالیت صفحه 50 علوم پنجم ابتدایی

 
وسایل و مواد لازم: لیوان کاغذی بزرگ ـ قیچی
1- ته یک لیوان کاغذی بزرگ را ببرید.
2- از یکی از اعضای گروهتان بخواهید که جمله‌ای را با صدای معمولی نزدیک گوش شما بگوید.
3- مانند شکل، لیوان را روی گوش خود قرار دهید و دوباره از دوستتان بخواهید جمله‌ای را با صدای معمولی نزدیک گوش شما بگوید. شنوایی شما در این دو حالت چه تفاوتی دارد؟ وقتی از لیوان استفاده می‌کنیم، صدا را بلندتر و واضح‌تر می‌شنویم.
* از این فعّالیت چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ نتیجه‌ می‌گیریم که لاله‌ٔ گوش مانند لیوان عمل ‌می‌کند.
* لالهٔ گوش در شنیدن صدا چه نقشی دارد؟ لاله‌ٔ گوش به جمع آوری صدا و تشخیص جهت صدا کمک می‌کند.
* چرا برخی از افراد برای اینکه بهتر بشنوند دستشان را پشت لاله‌ٔ گوش خود قرار می‌دهند؟ چون با این کار از پراکنده شدن امواج جلوگیری کرده و صدا را در یک جا جمع می‌کنند و صدا را بلندتر و واضح تر می‌شنوند.

شکل مدل گوش را ببینید. مجرای شنوایی و بخش‌های دیگر گوش درون استخوان سر قرارگرفته‌اند. پرده‌ٔ گوش در انتهای مجرای شنوایی قرار دارد. پشت پرده‌ٔ گوش چه چیزهایی می‌بینید؟ بخش حلزونی شکل گوش، اعصاب شنوایی واستخوان‌های کوچک گوش

وقتی صدا به پرده‌ٔ گوش برخورد می‌کند، آن را می‌لرزاند. وقتی پرده می‌لرزد، استخوان‌های بسیار کوچک پشت آن نیز می‌لرزند. لرزش این استخوان‌ها به بخش حلزونی گوش منتقل می‌شود. بخش حلزونی گوش از طریق عصب شنوایی به مغز پیام می‌فرستد و به این ترتیب، ما صداها را می‌شنویم.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *