جواب صفحه ۶۲ هدیه آسمانی ششم رایگان درس یازده راه تندرستی برایم بگو

 

جواب صفحه ۶۲ هدیه آسمانی ششم رایگان درس یازده راه تندرستی برایم بگو در این پست برای کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار خواهیم داد این صفحه از بر گرفته پست کتاب آموزشی هدیه های آسمانی ششم است.

و یک گام به گام هدیه آسمانی کلاس ششم را هم در انتهای همین پست رایگان لینک دانلودش را قرار داده ایم که میتوانید با استفاده از اون جواب سوالات درس ۱۱ هدیه ششم را حل کنید .

در این گام به گام جواب سوالات درس یازده  با حل صفحه ۶۲ هدیه پایه ششم و تمام درس قرار داده شده است و جواب سوالات و پرسش های متن را میتوانید دید که به تمام این سوالات کتاب درسی صفحه به صفحه پاسخ داده شده است درون این گام به گام .

جایزه دانشکده ها برای پایه ششمی ها در این پست چیه ؟

یک گام به گام از هدیه آسمانی

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات صفحه ۶۲ برایم بگو در انتهای همین پست مراجعه کنید و گام به گام کاملش رو هم دانلود کنید و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به شاتراک بگذارید.

 

سوالات کاربران

خیلی از کاربران در این موضوع درس های کتابهای آسمان گفتند که چرا هیچ  پاسخ سوالات برایم بگو هدیه آسمانی ششم و جوابی از این کتاب نمیذارید این روزا خیلی سخت شده مدارس که غیر حضوری شده و ما والدین کارهایمان برای درس دادن به فرزندانمون واقعا سخت شده ، در این موضوع فکر کردیم  که چرا کمکی به والدین و دانش آموزان نکنیم و جواب سوالات رو رایگان منتشر نکنیم که تو این حال اوضاع گرونی و … خب الان در این پست از جواب صفحه ۶۲ سوالات درس یازده هدیه ششم  ابتدایی درس یازده راه تندرستی دیگر با پاسخ را بصورت رایگان قرار خواهیم داد و یک حمایتی از ما به والدین و دانش آموزان عزیز که بتونن بسادگی جواب این صفحه کتاب درسی را حل کنند.

حل صفحه ۶۲ کتاب هدیه های آسمان ششم برایم بگو درس یازده راه تندرستی

در این قسمت میرسیم به جوابات برایم بگو صفحه ۶۲ درس یازده کتاب  آسمانی که میتوانید جواب سوالات را مشاهده کنید و در آخر همین سوالات لینک دانلود گام به گام کامل از هدیه آسمان قرار داده ایم که میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید.

 

چوپان، دست و پای گوسفندی را که فرار کرده بود، گرفت و بر دوش خود انداخت و به سمت گلّه حرکت کرد. هنوز به گلّه نرسیده بود که چهره‌ی مهربان مردی که در حال عبور از صحرا بود، توجّه او را به سوی خود جلب کرد. نزدیک‌تر رفت.
پیامبر خدا (صلّی الله علیه و آله) بود. گوسفند را به آرامی از دوش خود پایین آورد و به پیامبر گفت دیدی به چه آسانی این گوسفند را گرفتم و آوردم. زور من بسیار است و تاکنون کسی نتوانسته است در کشتی پشت مرا برخاک زند. آیا حاضری با من کشتی بگیری؟
اگر پشت مرا بر زمین بزنی، این گوسفند را به شما هدیه می‌کنم.
پیامبر با لبخندی قبول کرد. هنوز چند دقیقه‌ای از شروع کشتی نگذشته بود که چوپان خود را نقش بر زمین دید. باورش نمی‌شد. از پیامبر خواست که یک بار دیگر با او کشتی بگیرد.
مطمئن بود که این بار حتماً پیامبر را شکست می‌دهد؛ امّا این بار زودتر از قبل پشتش به خاک رسید. گیج و مبهوت مانده بود. به قول خود عمل کرد و گوسفند را به پیامبر هدیه داد. پیامبر از او تشکّر کرد و گوسفند را باز گرداند.
پیشوایان دین ما به سلامت و تندرستی خود توجّه داشتند و به تیراندازی، شنا، اسب سواری و حتّی کشتی که از ورزش‌های رایج آن زمان بود، سفارش می‌کردند. آنان گاهی در مسابقات اسب سواری و تیراندازی شرکت می‌کردند و به برندگان این مسابقات جایزه می‌دادند.

جواب برایم بگو صفحه ۶۲ هدیه ششم با پاسخ

 

شما برای حفظ سلامت خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟ تغذیه‌ی خوب و مناسب – خواب به اندازه‌ی کافی – ورزش و فعالیت‌های مناسب – رعایت بهداشت فردی و عمومی.

برای حفظ سلامت باید در کنار ورزش، تغذیه و خواب مناسب هم داشته باشیم؛ یعنی صبحانه، ناهار و شام را کامل و به موقع بخوریم و شب هنگام نیز زود بخوابیم تا صبح را با نشاط و شادابی شروع کنیم. بی توجّهی به هر یک از این کارها باعث می شود بدن ما ضعیف و ناتوان شود و توان مقاومت در برابر بیماری‌های مختلف را از دست بدهد. در دین ما، ضعف و ناتوانی و سستی و تنبلی نکوهش، و به مسلمانان توصیه شده است تا بر توانمندی خود بیفزایند. امام حسین (علیه السّلام) می‌فرمایند:

«در تمام عمر برای تندرستی و سلامت بدنتان تلاش کنید»

پیشوایان دینی ما نیز همواره برای سلامت و توانمندی خود دعا می‌کردند. امام سجّاد (علیه السّلام) در یکی از دعاهای خود می‌فرماید :

«خدایا! به من سلامت و توانایی جسمی بده»

راستی چرا دین اسلام به سلامت و تندرستی ارزش داده است و پیشوایان دینی ما درباره‌ی آنها سفارش کرده‌اند؟ چرا پیشوایان عزیز ما در کنار دعا برای تقویت ایمان و اخلاق برای سلامت و تندرستی نیز دعا کرده‌اند؟ بدون شک کسی که بیمار و ناتوان می‌شود، مجبور است بخشی از کارها و فعّالیت‌های درسی و اجتماعی خود را رها کند تا بهبودی پیدا کند. اگر بیماری‌اش طولانی شود، بخشی از نظم و برنامه ریزی او به هم می‌خورد. انسان بیمار و ناتوان نمی‌تواند در جهاد با دشمنان خدا یا کارهای خیری که به توانمندی نیاز دارد، شرکت کند. از سوی دیگر ما می‌دانیم که هر اندازه سلامت و تندرستی مان بیشتر باشد، نشاط بیشتری خواهیم داشت و علاقه و انگیزه‌ی ما برای انجام دادن کارهای مختلف بیشتر می‌شود؛ بنابر این دین اسلام همیشه ما را به حفظ سلامت و تندرستی تشویق می‌کند.

شکرانه‌ی سلامتی
بدن، نعمتی است که خداوند به ما داده و حفظ سلامت آن، وظیفه‌ی ماست؛ زیرا هرکس از نعمتی برخوردار است در برابر آن نعمت وظایفی هم دارد. فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهیم و شکرانه‌ی سلامتی را به جا آوریم؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *