جواب صفحه ۷۱ هدیه آسمانی ششم رایگان درس دوازده سفرهای با برکت ایستگاه فکر

 

جواب صفحه ۷۱ هدیه آسمانی ششم رایگان درس دوازده سفرهای با برکت ایستگاه فکر در این پست برای کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار خواهیم داد این صفحه از بر گرفته پست کتاب آموزشی هدیه های آسمانی ششم است.

و یک گام به گام هدیه آسمانی کلاس ششم را هم در انتهای همین پست رایگان لینک دانلودش را قرار داده ایم که میتوانید با استفاده از اون جواب سوالات درس ۱۲ هدیه ششم را حل کنید .

در این گام به گام جواب سوالات درس دوازده  با حل صفحه ۷۱ هدیه پایه ششم و تمام درس قرار داده شده است و جواب سوالات و پرسش های متن را میتوانید دید که به تمام این سوالات کتاب درسی صفحه به صفحه پاسخ داده شده است درون این گام به گام .

جایزه دانشکده ها برای پایه ششمی ها در این پست چیه ؟

یک گام به گام از هدیه آسمانی

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات صفحه ۷۱ ایستگاه فکر در انتهای همین پست مراجعه کنید و گام به گام کاملش رو هم دانلود کنید و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به شاتراک بگذارید.

 

سوالات کاربران

خیلی از کاربران در این موضوع درس های کتابهای آسمان گفتند که چرا هیچ  پاسخ سوالات ایستگاه فکر هدیه آسمانی ششم و جوابی از این کتاب نمیذارید این روزا خیلی سخت شده مدارس که غیر حضوری شده و ما والدین کارهایمان برای درس دادن به فرزندانمون واقعا سخت شده ، در این موضوع فکر کردیم  که چرا کمکی به والدین و دانش آموزان نکنیم و جواب سوالات رو رایگان منتشر نکنیم که تو این حال اوضاع گرونی و … خب الان در این پست از جواب صفحه ۷۱ سوالات درس دوازده هدیه ششم  ابتدایی درس دوازده سفرهای با برکت دیگر با پاسخ را بصورت رایگان قرار خواهیم داد و یک حمایتی از ما به والدین و دانش آموزان عزیز که بتونن بسادگی جواب این صفحه کتاب درسی را حل کنند.

حل صفحه ۷۱ کتاب هدیه های آسمان ششم ایستگاه فکر درس دوازده سفرهای با برکت

در این قسمت میرسیم به جوابات ایستگاه فکر صفحه ۷۱ درس دوازده کتاب  آسمانی که میتوانید جواب سوالات را مشاهده کنید و در آخر همین سوالات لینک دانلود گام به گام کامل از هدیه آسمان قرار داده ایم که میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید.

 

جواب ایستگاه فکر صفحه ۷۱ هدیه ششم با پاسخ

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که من و پسر عمویم ابوذر تصمیم گرفتیم درباره‌ی زندگی امام خمینی (ره) گزارشی تهیه کنیم.
من و ابوذر در دو روستا نزدیک شهر خمین زندگی می‌کنیم؛ شهر زادگاه امام خمینی (ره). برای همین تصمیم گرفتیم گزارش خود را از این شهر آغاز کنیم. اراک، قم و تهران، مقصدهای بعدی سفر ما خواهد بود.
موضوع را با عمو رضا – پدر ابوذر –  در میان گذاشتیم و با استقبال او روبه‌رو شدیم. قرار شد عمو هم در این سفرها کنار ما باشد. 
اوّلین سفر
نزدیک ظهر به شهر خمین رسیدیم. امام خمینی در این شهر به دنیا آمده و دوران کودکی و نوجوان یاش را اینجا گذرانده بود.
صدای اذان ظهر به گوش رسید. عمو رضا به من گفت:«شما نماز ظهر و عصر را چهار رکعتی بخوان؛ امّا من و ابوذر باید دو رکعتی بخوانیم».
تعجّب کردم و گفتم:«چرا؟».
عمو گفت:«روستای شما نزدیک خمین است و فاصله‌ی آن تا خمین از ۲۲/۵ کیلومتر کمتر است؛ بنابراین نماز شما شکسته نمی‌شود؛ امّا فاصله‌ی روستای ما تا خمین از ۲۲/۵ کیلومتر بیشتر است و نمازمان در اینجا شکسته است؛ یعنی باید نمازهای چهار رکعتی ظهر، عصر و عشا را دو رکعتی بخوانیم».
دومین سفر
سفر دوم ما به اراک بود. وقتی به آنجا رسیدیم به حوزه‌ی علمیه‌ی امام خمینی رفتیم و اتاق امام را پیدا کردیم. امام خمینی، مدّتی در این اتاق زندگی کرده و در آن حوزه‌ی علمیه درس خوانده بود.
نزدیک ظهر که شد، عمو رضا گفت:«هر سه باید نمازمان را شکسته بخوانیم؛ زیرا فاصله‌ی روستاهای ما تا اراک از ۲۲/۵ کیلومتر بیشتر است و قصد نداریم ده روز اینجا بمانیم. مسافری که از وطنش بیشتر از ۲۲/۵ کیلومتر دور شود و به جایی برسد که نخواهد ده روز بماند، نمازش در آنجا شکسته است».
 

سومین سفر
ماه رمضان فرا رسیده بود. به عمو گفتم:«بهتر است بقیه‌ی گزارش را بعد از ماه رمضان بنویسیم؛ چون از پدرم شنیدم اگر در ماه رمضان به سفر برویم، روزه‌ی ما باطل می‌شود.»
عمو لبخندی زد و گفت:«درست است؛ امّا به زمان سفر و مدّت اقامت بستگی دارد. اگر قبل از اذان ظهر حرکت کنیم، روزه‌ی ما باطل می‌شود؛ امّا اگر بعد از ظهر مسافرت کنیم، روزه‌ی آن روز ما صحیح است. وقتی هم به مقصد رسیدیم، اگر قصد نداشته باشیم ده روز آنجا بمانیم، نمی‌توانیم آنجا روزه بگیریم.»
روز پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر، هر سه به طرف شهر قم حرکت کردیم. ابتدا حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت کردیم و بعد برای تهیه‌ی گزارش به خانه‌ی امام خمینی در این شهر رفتیم.
نماز مغرب و عشا در حرم بودیم. عمو گفت:«حالا بگویید ببینم نمازمان را چگونه باید بخوانیم؟»
گفتم:«نماز مغرب سه رکعتی است و هیچ وقت شکسته نمی‌شود، امّا نماز عشا را باید هر سه شکسته بخوانیم».
عمو گفت:«آفرین! می‌بینم که احکام نماز مسافر را خوب یاد گرفته‌اید».
بعد از نماز افطار کردیم و شب به طرف خمین و روستاهایمان حرکت کردیم.
در راه به عمو گفتم:«سفر کوتاهی بود. ای کاش تا ظهر، قم می‌ماندیم و برای افطار به خمین بازمی‌گشتیم».
عمو لبخندی زد و گفت:«اگر بخواهیم فردا را روزه بگیریم، باید حتماً تا قبل از ظهر به روستاهایمان برسیم؛ زیرا مسافری که قبل از ظهر به محلّ زندگی‌اش برسد، روزه‌اش درست است؛ امّا اگر بعد از ظهر برسد، آن روز را نمی‌تواند روزه بگیرد».
پرسیدم:«اگر کسی به خاطر مسافرت نتوانست چند روز روزه بگیرد، باید چه کار کند؟»
عمو گفت:«بعد از ماه رمضان باید قضای آنها را به جا آورد؛ یعنی به تعداد روزهایی که روزه نگرفته است، روزه بگیرد».
خیلی خوشحال بودم. رو به ابوذر کردم و گفتم:«چه سفرهای با برکتی داشتیم! هم به زیارت رفتیم؛ هم با مکان‌هایی که امام خمینی در آنجا زندگی کرده بود و هم احکام سفر را خیلی خوب یاد گرفتیم».

جواب ایستگاه فکر صفحه ۷۱ هدیه ششم با پاسخ به سوالات

 

عاطفه به همراه خانواده‌اش برای زیارت مرقد مطهر امام علی (علیه السّلام) به نجف رفته‌اند و قصد دارند سه روز در آنجا بمانند. آنها کدام یک از این نمازها را باید کامل بخوانند و کدام را شکسته؟
 

صبح

ظهر

عصر

مغرب

عشا

کامل

شکسته

شکسته

کامل

شکسته

 

 

و یک عکس از این صفحه در قسمت زیر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *