جواب صفحه ۷۶ هدیه آسمانی ششم رایگان درس سیزده عید مسلمانان گفت و گو کنید برایم بگو ایستگاه فکر خاطره گویی ایستگاه خلاقیت

 

جواب صفحه ۷۶ هدیه آسمانی ششم رایگان درس سیزده عید مسلمانان گفت و گو کنید برایم بگو ایستگاه فکر خاطره گویی ایستگاه خلاقیت در این پست برای کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار خواهیم داد این صفحه از بر گرفته پست کتاب آموزشی هدیه های آسمانی ششم است.

و یک گام به گام هدیه آسمانی کلاس ششم را هم در انتهای همین پست رایگان لینک دانلودش را قرار داده ایم که میتوانید با استفاده از اون جواب سوالات درس ۱۳ هدیه ششم را حل کنید .

در این گام به گام جواب سوالات درس سیزده  با حل صفحه ۷۶ هدیه پایه ششم و تمام درس قرار داده شده است و جواب سوالات و پرسش های متن را میتوانید دید که به تمام این سوالات کتاب درسی صفحه به صفحه پاسخ داده شده است درون این گام به گام .

جایزه دانشکده ها برای پایه ششمی ها در این پست چیه ؟

یک گام به گام از هدیه آسمانی

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات صفحه ۷۶ گفت و گو کنید برایم بگو ایستگاه فکر خاطره گویی ایستگاه خلاقیت در انتهای همین پست مراجعه کنید و گام به گام کاملش رو هم دانلود کنید و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به شاتراک بگذارید.

 

سوالات کاربران

خیلی از کاربران در این موضوع درس های کتابهای آسمان گفتند که چرا هیچ  پاسخ سوالات هدیه آسمانی ششم و جوابی از این کتاب نمیذارید این روزا خیلی سخت شده مدارس که غیر حضوری شده و ما والدین کارهایمان برای درس دادن به فرزندانمون واقعا سخت شده ، در این موضوع فکر کردیم  که چرا کمکی به والدین و دانش آموزان نکنیم و جواب سوالات رو رایگان منتشر نکنیم که تو این حال اوضاع گرونی و … خب الان در این پست از جواب صفحه ۷۶ سوالات درس سیزده هدیه ششم  ابتدایی درس سیزده عید مسلمانان  با پاسخ را بصورت رایگان قرار خواهیم داد و یک حمایتی از ما به والدین و دانش آموزان عزیز که بتونن بسادگی جواب این صفحه کتاب درسی را حل کنند.

حل صفحه ۷۶ کتاب هدیه های آسمان ششم گفت و گو کنید برایم بگو ایستگاه فکر خاطره گویی ایستگاه خلاقیت درس سیزده عید مسلمانان

در این قسمت میرسیم به جوابات گفت و گو کنید برایم بگو ایستگاه فکر خاطره گویی ایستگاه خلاقیت صفحه ۷۳ درس سیزده کتاب  آسمانی که میتوانید جواب سوالات را مشاهده کنید و در آخر همین سوالات لینک دانلود گام به گام کامل از هدیه آسمان قرار داده ایم که میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید.

 

جواب گفت و گو کنید صفحه ۷۶ هدیه ششم با پاسخ

 

اسماعیل که تازه به دنیا آمده بود، تشنه بود و بی تاب و مادرش هاجر در جست و جوی آب. اسماعیل پاشن هی پایش را به زمین زد و ناگهان زمین جوشید و چشمه‌ی زمزم جاری شد. لبخند رضایت بر لب‌های خشکِ سرزمین خالی از گیاه مکّه نقش بست و هاجر که برای یافتن آب، هفت بار بین دو کوه صفا و مروه دویده بود، شادمان و شتابان به سوی کودکش دوید.
اسماعیل کم کم بزرگ شد و به سنّ جوانی رسید. حضرت ابراهیم با کمک جوان عزیزش خانه‌ی کعبه را تجدید بنا کرد. کعبه، نگین مسجدالحرام و شهر مکّه شد؛ خداپرستان اطراف آن حلقه می‌زدند و خدای یکتا را پرستش می‌کردند. پس از حضرت ابراهیم، مردم کم کم به جای پرستش خدای یکتا به بت‌پرستی روی آوردند؛ بت‌های سنگی و چوبی ساختند و در کعبه گذاشتند.
سال ها گذشت و سرانجام حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله)، که از نسل حضرت ابراهیم (علیه السّلام) بود در شهر مکّه به دنیا آمد.
حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) از سوی خدای بزرگ به پیامبری رسید و برای راهنمایی مردم انتخاب شد.
او به فرمان خدای مهربان با بت‌پرستی مبارزه کرد و با کمک یارانش، تمام بت‌های سرزمین مکّه را نابود کرد.
مکّه مثل زمان حضرت ابراهیم (علیه السّلام) سرزمین خداپرستان شد.
هر ساله مسلمانان بسیاری از سراسر جهان برای زیارت خانه‌ی خدا به مکّه می‌آیند. آنها پیش از ورود به مکّه لباس احرام می‌پوشند و با لباسی یکسان وارد مکّه می‌شوند؛ سپس داخل مسجدالحرام می‌شوند و هفت بار دور خانه‌ی خدا می‌گردند. این عمل «طواف» نام دارد که از زمان حضرت ابراهیم به فرمان خداوند انجام می‌شده است. بعد دو رکعت نماز می‌خوانند و آن گاه مثل حضرت هاجر، هفت بار بین دو کوه صفا و مروه حرکت میکنند.
کسانی که برای انجام دادن مراسم حج به مکّه می‌روند، روز عید قربان به فرمان خدا گوسفندی را قربانی می‌کنند. مراسم قربانی نیز از یادگارهای حضرت ابراهیم است؛ زیرا حضرت ابراهیم اوّلین کسی است که در این سرزمین، گوسفندی را به فرمان خدا قربانی کرد.
بسیاری از کسانی هم که در مکّه نیستند در شهر خود گوسفندی را قربانی و گوشت آن را میان نیازمندان تقسیم می‌کنند.
مراسم حج یکی از باشکوه‌ترین مراسم مسلمانان است. این مراسم بزرگ و بی‌نظیر، فایده‌های زیادی برای مسلمانان جهان دارد. مسلمانان جهان با زبان‌ها و رنگ‌های گوناگون، یکدل و متّحد، شانه به شانه‌ی یکدیگر خدای یکتا را عبادت می‌کنند.
آنها از مشکلات یکدیگر باخبر می‌شوند و برای حلّ مشکلات جهان اسلام با یکدیگر همفکری می‌کنند.
در پایان ماه رمضان نیز، روز عید فطر فرا می‌رسد. مسلمانان در آن روز به عنوان زکات، پولی به نیازمندان می‌دهند. چنانکه گفتیم در عید قربان نیز گوشت قربانی را به مستمندان می‌دهند. بنابراین عید ما مسلمانان روزی است که فقیران نیز شاد و خوشحال شوند.
در روزهای عید فطر و عید قربان، غسل می‌کنیم، بهترین لباس‌های خود را می‌پوشیم و دو رکعت نماز عید می‌خوانیم.

جواب صفحه ۷۶ برایم بگو هدیه ششم با پاسخ

 

با توجّه به آنچه در درس خواندیم، مراسم حج چه فایده‌هایی دارد؟
در مراسم حج، مسلمانان جهان با زبان و نژادهای مختلف، یکدل و متحد، خدای یگانه را عبادت می‌کنند و برای حل مشکلات جهان اسلام بایکدیگر همفکری می‌کنند.

حل صفحه ۷۶ گفت و گو کنید هدیه های اسمانی ششم دبستان

 

ویژگی عیدهای مسلمانان چیست؟ شاد کردن فقیران و نیاز مندان، جشن گرفتن، خواندن نماز عید، پوشیدن لباس‌های پاکیزه و دور هم جمع شدن.

سوالات صفحه ۷۶ ایستگاه فکر هدیه آسمانی ششم ابتدایی

 

انجام چه کارهایی موجب می‌شود روزهای عید، خوشحال‌تر باشیم؟
تقسیم کردن شادی خود با دیگران، مانند دادن هدیه به نیاز مندان.
دید و بازدید با دوستان و آشنایان و اقوام.

خاطره گویی صفحه ۷۶ هدیه ششم دبستان

خاطره‌ای از شرکت خود در مراسم نماز عید فطر در کلاس برای دوستانتان بیان کنید

پاسخ به ایستگاه خلاقیت صفحه ۷۶ هدیه ششم ابتدایی

جملات زیبایی را برای تبریک عید قربان به مسلمانان جهان پیدا کنید.
می‌توانید این جملات را با خطّ زیبا بنویسید و به صورت قاب، طرّاحی و در کلاس نصب کنید.
عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا بر شما مبارک باد.
عید قربان، روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی مبارک.
عید قربان، عید سر بلند بیرون آمدن از امتحان عبودیت، مبارک باد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *