آسم و ریفلاکس اسید : آیا آنها با هم ارتباط دارند؟

آسم و ریفلاکس اسید اغلب با هم اتفاق می افتند. مشخص نیست که چرا ، یا اینکه یکی باعث دیگری شده است. اما ما می دانیم که ریفلاکس اسید می تواند آسم را بدتر کند و آسم می تواند ریفلاکس اسید را بدتر کند – به خصوص ریفلاکس اسید شدید ، وضعیتی که به عنوان ریفلاکس معده (مری) شناخته می شود.

آسم و ریفلاکس اسید می تواند با هم در کودکان و هم در بزرگسالان اتفاق بیفتد. در حقیقت ، تقریباً نیمی از کودکان مبتلا به آسم به ریفلاکس ریفلاکس مبتلا هستند.

هنگامی که آسم و ریفلاکس اسید اتفاق می افتد ممکن است داروها برای کنترل علائم و نشانه های هر دو بیماری مانند سرفه ، تنگی نفس ، خس خس سینه و درد قفسه سینه به خوبی کار نکنند.

درمان ریفلاکس اسید ممکن است به کاهش علائم کمک کند. شما ممکن است بتوانید ریفلاکس اسید را با داروهای بدون نسخه – به عنوان مثال ، یک مهار کننده پمپ پروتون ، مانند امپرازول (Prilosec OTC) کنترل کنید. پرهیز از محرک های ریفلاکس ، مانند غذاهای چرب ، الکل و تنباکو ، نیز ممکن است کمک کند. اگر این کافی نباشد ، ممکن است به داروهای تجویزی نیاز باشد. اگر آسم دارید و فکر می کنید ریفلاکس اسید دارید ، با پزشک خود در مورد بهترین درمان ها صحبت کنید.

در بعضی موارد ، داروهای آسم می توانند ریفلاکس اسید را بدتر کنند. این امر به ویژه در مورد تئوفیلین (الیکسوفیلین ، تئو -۲۴ ، تئوکرون) صادق است. اما مصرف داروهای آسم را قطع نکنید و بدون این که ابتدا پزشک خود را خوب کنی