آلرژی و آسم _ دردسر مضاعف

 

آلرژی و آسم _ دردسر مضاعف ممکن است تعجب کنید که علاوه بر این که شما را بیچاره می کند ، آلرژی و آسم مشترک است. همانطور که معلوم شد زیاد است. آلرژی و آسم اغلب با هم اتفاق می افتند.

همان موادی که علائم تب یونجه شما را تحریک می کنند ، مانند گرده گل ، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی ، همچنین ممکن است علائم و نشانه های آسم را ایجاد کنند. در بعضی از افراد ، آلرژی های پوستی یا غذایی می توانند علائم آسم را ایجاد کنند. به این حالت آسم آلرژیک یا آسم ناشی از آلرژی گفته می شود.

چگونه واکنش آلرژی علائم آسم را ایجاد می کند؟

هنگامی که پروتئین های سیستم ایمنی بدن (آنتی بادی ها) به اشتباه ماده ای بی ضرر مانند گرده درختان را به عنوان مهاجم شناسایی کنند ، واکنش آلرژیک رخ می دهد. در تلاش برای محافظت از بدن در برابر این ماده ، آنتی بادی ها به ماده آلرژن متصل می شوند.

مواد شیمیایی آزاد شده توسط سیستم ایمنی بدن شما منجر به علائم و نشانه های آلرژی می شوند ، مانند گرفتگی بینی ، آبریزش بینی ، خارش چشم یا واکنش های پوستی. برای برخی از افراد ، همین واکنش ریه ها و مجاری تنفسی را نیز تحت تأثیر قرار داده و منجر به بروز علائم آسم می شود.

آیا آلرژی و آسم به طور متفاوتی درمان می شوند؟

بیشتر درمان ها برای درمان آسم یا آلرژی طراحی شده اند. اما چند روش درمانی به هر دو بیماری کمک می کند. چند نمونه:

  • اصلاح کننده لکوترین. Montelukast (Singulair) می تواند علائم آلرژی و آسم را کاهش دهد. این قرص روزانه که اصلاح کننده لکوترین نامیده می شود ، به کنترل مواد شیمیایی سیستم ایمنی بدن که در طی واکنش آلرژیک آزاد می شوند ، کمک می کند.

    در موارد نادر ، مونتلوکاست با واکنشهای روانشناختی ، از جمله تفکر خودکشی در ارتباط است. برای هرگونه واکنش روانی غیرمعمول به یکی از این داروها ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

  • عکسهای آلرژی (ایمونوتراپی). عکسهای آلرژی می توانند با کاهش تدریجی پاسخ سیستم ایمنی بدن به برخی عوامل محرک آلرژی ، به درمان آسم کمک کنند. ایمونوتراپی شامل تزریق منظم مقدار کمی از مواد آلرژی زا است که علائم شما را تحریک می کند.

    سیستم ایمنی بدن شما با گذشت زمان تحمل مواد حساسیت زا را ایجاد می کند و واکنش های آلرژیک شما کاهش می یابد. به نوبه خود ، علائم آسم نیز کاهش می یابد. این روش درمانی معمولاً به تزریق منظم در طی سه تا پنج سال نیاز دارد.

  • درمان ضد ایمونوگلوبولین E (IgE). هنگامی که آلرژی دارید ، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه یک ماده خاص را به عنوان یک ماده مضر شناسایی می کند و آنتی بادی هایی را که به عنوان IgE شناخته می شوند ، علیه آلرژن مقصر آزاد می کند.

    دفعه بعدی که با آن ماده آلرژی زا روبرو شدید ، آنتی بادی های IgE آن را حس می کنند و به سیستم ایمنی بدن شما علامت می دهند که ماده شیمیایی به نام هیستامین و همچنین سایر مواد شیمیایی را در جریان خون آزاد کند. داروی omalizumab (Xolair) با IgE در بدن تداخل می کند و به جلوگیری از واکنش آلرژیک که علائم آسم را تحریک می کند کمک می کند.

شما ممکن است به داروهای دیگری برای درمان آلرژی یا آسم احتیاج داشته باشید ، به خصوص اگر علائم شما گاهی شدید شود. با این حال ، شناخت و اجتناب از موادی که علائم شما را تحریک می کنند مهمترین اقدامی است که می توانید انجام دهید.

چه کسی در معرض خطر آسم آلرژی است؟

سابقه آلرژی در خانواده یکی از عوامل اصلی بروز آسم آلرژیک است. همچنین داشتن تب یونجه یا سایر آلرژی ها خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهد.

آیا همه آسم ناشی از آلرژیک است؟

گرچه آسم آلرژیک بسیار شایع است ، اما انواع دیگری از آسم با انواع مختلف محرک ها وجود دارد. برای برخی از افراد ، آسم می تواند با ورزش ، عفونت ، هوای سرد ، بیماری ریفلاکس معده یا مریض ایجاد شود. بسیاری از افراد بیش از یک نوع محرک آسم دارند.

مسئولیت خود را در دست بگیرید: علائم را تحت کنترل درآورید

مواردی را که باعث ایجاد علائم آلرژی و آسم می شوند بدانید و یاد بگیرید چگونه می توانید در معرض آنها قرار بگیرید. برای یافتن بهترین روش درمانی برای کنترل علائم خود با پزشک خود کار کنید و به طور منظم با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجا که علائم آلرژی و آسم ممکن است با گذشت زمان تغییر کند ، ممکن است لازم باشد که درمان خود را متناسب تنظیم کنید. علائم احتمالی آسم را بیاموزید – و بدانید که چه کاری انجام دهد.