جواب سوالات علوم ششم درس سوم سفر به اعماق زمین رایگان با پاسخ صفحه ۲۶ . ۲۷ . ۲۸ . ۲۹ .۳۰

جواب سوالات علوم ششم درس سوم سفر به اعماق زمین رایگان با پاسخ صفحه ۲۶ . ۲۷ . ۲۸ . ۲۹ .۳۰ پاسخ به سوالات کتاب علوم پایه ششم حل درس به درس علوم ششم جواب صفحه به صفحه علوم تجربی ششم درس 3 فکر کنید ، سوال متن ، جمع آوری اطلاعات ، گفت و گو کنید ، آزمایش کنید ، که در این پست برای کاربران دانشکده ها این درس ۳ را قرار خواهیم داد.

 

 

دوستان عزیز در این درس ۳ سفر به اعماق زمین  کلاس ششم ما جواب کل سوالات را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک گام به گام رایگان کل کتاب علوم ششم ابتدایی هم در انتهای همین پست برای شما قرار داده ایم که بتوانید بصورت رایگان این گام به گام را با حل سوالات کتاب علوم دریافت کنید.

این پست فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات رایگان علوم ششم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.👌🏼👌🏼

 

گام به گام علوم ششم ابتدایی درس سوم

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم ششم که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک گام به گام علوم ششم درس سوم و تمام درسهای علوم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید دانلود کنید و در این مورد لطفا برای خوشحال کردن ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

در این پست جواب سوالات چه صفحه ای قرار داده ایم ؟

  • جواب صفحه ۲۶ علوم ششم
  • جواب صفحه ۲۷ علوم ششم
  • جواب صفحه ۳۰ علوم ششم

جواب علوم ششم دبستان تمام سوالات صفحه به صفحه در قسمت زیر برای شما قرار داده ایم که میتوانید در سایت دانشکده ها در این پست مشاهده و استفاده کنید.

جواب سوالات صفحه ۲۶ علوم ششم سوال متن

آیا داستان تخیلی «سفر به مرکز زمین» را شنیده‌اید؟ در این مورد با گروه خود بحث کنید. آیا به راستی می‌توان به درون زمین سفر کرد؟
به نظر شما دانشمندان چگونه درباره درون زمین اطلاعات به‌دست می‌آورند؟
جواب.  آن ها به وسیله مطالعه امواج لرزه‌ای، مواد مذاب خارج شده از دهانه آتشفشان‌ها و ترکیب‌های موجود در چشمه‌های آب گرم اطلاعاتی از درون زمین به دست می‌آورند.

 

جواب صفحه ۲۶ علوم ششم گفت‌وگو

از معلم خود بخواهید که تلفن همراه خود را در حالت لرزشی روی میز قرار دهد و از تلفن دیگری با آن تماس بگیرد. پس از شماره‌گیری چه اتفاقی می‌افتد؟ در این باره گفت‌وگو کنید.
جواب. تلفن همراه شروع به لرزیدن و حرکت می‌کند و باعث لرزش میز می‌شود.

آیا شما موارد دیگری از لرزش اجسام را می‌شناسید؟ نام ببرید.
جواب. لرزش دستگاه آبمیوه‌گیری، لرزش دستگاه چرخ‌گوشت،‌ لرزش دستگاه‌ جاروبرقی، لرزش فنر

 

حل صفحه ۲۷ علوم ششم سوال متن

امواج لرزه‌ای، می‌توانند از سنگ‌های مختلف درون زمین عبور کنند و سفر واقعی خود را انجام دهند. آیا می‌دانید چگونه؟
جواب. امواج لرزه‌ای درونی مانند امواج نوری ممکن است ضمن انتشار، منعکس هم شوند امواج لرزه‌ای در اثر برخورد با سطوح بسیاری در درون زمین مثل سطح بین هسته و گوشته یا گوشته و پوسته می‌توانند منعکس شوند.

 

 صفحه ۲۷ علوم ششم آزمایش کنید

از یک سر میز آهنی به آن ضـربه‌ای بزنید به‌ طوری که هم‌کلاسی شما در طرف دیگر میز با دست خود لرزش‌های ایجاد شده را حس کند.
همین آزمایش را برای میزهای چوبی و پلاستیکی نیز تکرار، و نتیجه حاصل را با هم مقایسه کنید.

با توجه به این که تراکم آهن، پلاستیک و چوب با هم فرق می‌کند، لذا موج حاصل از ایجاد لرزش، در ماده‌ای که متراکم‌تر است یعنی آهن، سریع‌تر منتقل می‌شود. ترتیب تراکم و انتقال موج حاصل از لرزش در این سه میز به صورت زیر است.
میز آهنی > میز پلاستیکی > میز چوبی

 

جواب سوالات صفحه ۳۰ علوم ششم فکر کنید

حرکت قطعات سنگ‌کره روی خمیرکره، باعث پیدایش کدام پدیده‌ها می‌شود؟
جواب. 
۱- ایجاد پوسته جدید و افزوده شدن بر وسعت اقیانوس‌ ها
۲- ایجاد گودال ‌های اقیانوسی
۳- ایجاد کوه ‌های آتشفشانی
۴- ایجاد زلزله
۵- ایجاد جزایر قوسی
۶- ایجاد کوه (کوه‌زایی)
۷- افزودن بر ارتفاع کوه‌ها

 

جواب سوالات صفحه ۳۰ علوم ششم فعالیت

در گروه خود مدلی از کره زمین را بسازید که نشان دهنده لایه‌های مختلف آن باشد؛ سپس مدل خود را با مدل‌های دیگر مقایسه کنید.
وسایل و مواد مورد نیاز: توپ پینگ پنگ ـ براده آهن ـ کاسه ـ مقداری ماسه ریز ـ پارافین ژله‌ای ـ چسب ـ خاک رس به مقدار لازم برای تهیه گل رس
۱ـ با گل رس یک کاسه درست کنید و بگذارید تا خشک شود.
٢ـ پارافین ژله‌ای را داخل یک ظرف، درون آب گرم قرار دهید تا ذوب شود؛ سپس آن‌ را درون کاسه خشک شده بریزید.
٣ـ قبل از سفت شدن پارافین ژله‌ای، یک توپ پینگ‌ُپنگ بردارید و به سطح خارجی آن مقداری از مخلوط ماسه ریز و براده آهن بچسبانید. سپس آن را در وسط پارافین ژله‌ای ثابت نگه‌دارید تا پارافین سفت شود؛ به‌ طوری که قسمتی از توپ خارج از ژله باشد.

دانلود گام به گام کامل علوم ششم دبستان

در قسمت زیر برای دانلود گام به گام علوم ششم دبستان روی دانلود و دریافت فایل کلیک کنید این گام به گام جواب تمام سوالات علوم ششم  درس سوم سفر به اعماق زمین و تمام سولات کتاب درسی رو در بر دارد که بصورت رایگان میتوانید در قسمت زیر دانلود کنید.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *