جواب فعالیت صفحه ۹۴ علوم هفتم

جواب فعالیت صفحه ۹۴ علوم هفتم فصل ۱۱ سلول و سازمان بندی آن حل سوالات درس تجربی صفحه نود و چهار دوره اول متوسطه هفتم کتاب درسی علوم تجربی پاسخ سوال درس یازده را برای کاربران پایه هفتمی در این پست رایگان قرار داده ایم.

کلاس هفتمی های عزیز در این فصل یازدهم سلول و سازمان بندی آن انرژی صفحه ۹۴ علوم  کلاس هفتم ما جواب کل سوالات این صفحه را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی صفحه نود و چهار فعالیت ها که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک لینک در انتهای همین پست را قرار داده ایم که اگر روی لینک کلیک کنید میروید به صفحه بعد که جواب تمام سوالات درس یازده علوم هفتم  در آنجا قرار داده ایم که غیر از این داخل همان پست یک گام به گام رایگان علوم هفتم هم گذاشتیم که میتوانید دانلود کنید بصورت رایگان.

دانش آموزان پایه هفتمی این پست جواب  فعالیت صفحه ۹۴ علوم هفتم فصل ۱۱ فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم هفتم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا به اسم شما این جواب سوالات قرار دهیم و بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم هفتم ص ۹۴ که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک لینک از جواب سوالات علوم هفتم فصل یازدهم و تمام درسهای علوم پایه هفتم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید روی آن لینک کلیک کنید و منتقل بشید به صفحه سوالات فصل ۱۱  و در این مورد لطفا برای حمایت  ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت daneshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

جواب سوالات فعالیت صفحه ۹۴ علوم هفتم

 

به شکل‌های زیر نگاه کنید. دربارۀ شباهت‌های آنها در گروه خود گفت‌وگو کنید.

فعالیت صفحه 94 علوم هفتم

 

همه‌ٔ این سلول‌ها دارای پوشش هستند همچنین همگی هسته دارند و در قسمت بین غشا و هسته‌ٔ همه آنها فضایی وجود دارد.

شباهت یاخته‌ها

اگرچه انواع مختلفی از یاخته وجود دارد، همۀ آنها ویژگی‌های مشترکی دارند.

همان‌طور که در فعّالیت قبل دیدید، پوششی همۀ یاخته‌ها را احاطه می‌کند. این پوشش، غشای یاخته (غشای پلاسمایی) نامیده می‌شود. به نظر شما کار این غشا چیست؟ آیا هر ماده‌ای می‌تواند از آن عبور کند؟

غشا ضمن محافظت از یاخته، ورود و خروج مواد را نیز تنظیم می‌کند. غشا نفوذپذیری انتخابی دارد؛ یعنی فقط به مواد مورد نیاز یاخته اجازه ورود می‌دهد و مواد زائد و ترشحی را از یاخته خارج می‌کند.

همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، غشای یاخته عمدتاً از لیپید (چربی) ساخته شده است. همچنین انواعی از مولکول‌های پروتئین و کربوهیدرات (قند) نیز در این غشا وجود دارد.

صفحه 94 علوم هفتم

ساختار غشای یاخته (غشای پلاسمایی)

آیا می‌دانید
هر سانتی‌متر مربع پوست حدود ۱۰۰۰۰۰ یاخته دارد.

میان یاخته (سیتوپلاسم) بخشی از یاخته است که در آن اندامک‌ها و مواد مورد نیاز بقای یاخته، مانند نمک‌ها، آنزیم‌ها و مواد دیگر در آن قرار دارند. اندامک‌ها ساختارهایی درون یاخته‌اند که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند.

هسته بخشی از یاخته است که فعّالیت‌ها و ویژگی‌هایی مثل شکل و اندازه آن را تنظیم می‌کند. (شکل الف)

الف) یاخته جانوری

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *