تعریف نئولیبرالیسم به میزان زیادی بستگی به آن دارد که شما برای بخشهای زیادی از مردم و سیاستمداران از چه کسی می خواهید ، نئو لیبرالیسم علت همه شر در جهان است .

اشکال زدایی و رفع اشکال نئو لیبرالیسم
اشکال زدایی و رفع اشکال نئو لیبرالیسم

شکل >

لیبرالیسم جدید برای اعراب باعث حمله به عراق و افغانستان شد. از نظر کمونیست ها ، نئو لیبرالیسم علت همه شر در جهان است (از آنجا که ریگان مرگ کمونیسم را اعلام کرد ، نمی توان آنها را مقصر دانست) و برای سیاستمداران امروز راست پوپولیست ، تاسیس نئو لیبرالیسم علت همه بدبختی ها و برای دانشجویان ، نئو لیبرالیسم دلیل بدهی های آنها در دانشگاه است.
بنابراین نئولیبرالیسم باید یک چیز عظیم باشد زیرا همه چیز را از ربات ها گرفته تا تهاجمات نظامی قدرت می بخشد ، اما شاید نئولیبرالیسم تازه اتفاق افتاده باشد که بز گوسفند باشد. برای هر شیطانی در جهان زیرا مردم به راحتی آن را نمی فهمند
بنابراین بیایید خود را روشن کنیم و درک کنیم نئولیبرالیسم چیست و برای آن ۴ دقیقه بیشتر طول نکشید و این ۱۰ بار لغو شد سالها تبلیغات کمونیستی در مورد من.

نئولیبرالیسم تجدید حیات قرن بیستم در ایده های قرن ۱۹ مرتبط با لیبرالیسم اقتصادی لایز فایر و سرمایه داری بازار آزاد است. این سیاست به طور کلی با سیاست های آزادسازی اقتصادی از جمله خصوصی سازی ، مقررات زدایی ، جهانی سازی ، تجارت آزاد ، ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های دولت همراه است تا بتواند نقش بخش خصوصی را در اقتصاد و جامعه افزایش دهد. نئولیبرالیسم یک تغییر الگو از اجماع کینزی پس از جنگ بود که از ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۰ ادامه داشت.

آیا هیچ یک از شما در مورد حمله به سایر نقاط جهان چیزی می بینید؟ یا چیزی در مورد هیلاری کلینتون؟ بنابراین این قطعاً نئو لیبرالیسم نیست. حال بیایید ببینیم Neo-Libs چه چیزهایی است

لیبرالیسم نوین همه چیز در مورد تجارت آزاد و جهانی سازی است ، و این تنها بزرگترین عامل ریشه کن کردن فقر در تاریخ بشر است ، به دلیل ضد فقیری بودن ، و نه فقط این ، اکنون الون ماسک می تواند مریخ براق خود را بسازد – در غیر اینصورت اتومبیل در شانگهای گیر کرده بود ، در کارخانه بیابان خود گیر کرده بود.
سیاستهای نئو-لیبرالیستی تقریباً به تنهایی باعث ایجاد اقتصاد پس از شوروی مانند لهستان و استونی به جهان اول شده است ، در حالی که اقتصادهایی مانند بلاروس خوب ، هنوز مثل همیشه در آنجا وجود دارد.
سیاست های نئولیبرال منجر به میلیاردها و میلیاردها دلار پول پس انداز کننده مالیات شده است که می توانست در شرکت های فیل سفید که فاقد نوآوری بوده و جای خود را به عصر استارتاپ که به سوخت دامن می زند ، هزینه کند. انقلاب فناوری که امروزه شاهد آن هستیم.
نئولیبرالها به عنوان شناور نرخ ارز ایستادند و از Gold Standard که مانع عمده ای برای اقتصادهای در حال توسعه در آن زمان بود و آغاز دوره فیات مانی آغازگر Glo بود ، کنار رفتند. طغیان کننده
کاملاً متناقض ، استبدادهای بازار آزاد تمایل دارند که به دموکراسی بروند و در دراز مدت سعادتمند باشند در حالی که دموکراسی های سوسیالیست تمایل دارند که راکد بمانند یا به دیکتاتوری بروند ، مقداری مقایسه کنید (شیلی و ونزوئلا را مقایسه کنید) ، خوب به نظر می رسد ، اما تاریخ هرگز غافلگیر نمی شود

اما این بدان معنا نیست که همه چیز خوب پیش می رود ، دور از آن ، سرمایه داری از طریق تکامل زنده می ماند و این مورد در مورد نئو لیبرالیسم است.
سرمایه داری برای فقیران ، سوسیالیسم برای ثروتمندان – این یکی است از بزرگترین عاملان پوپولیسم و ​​نابرابری در کشورهای پیشرفته است و این مربوط به دخالت بیش از حد دولت در اقتصاد به نام نئولیبرالیسم است. این مورد زمانی آشکار شد که دولت آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار برای وثیقه از دست دادن شرکت های بانکی پس از بحران ‘۰۸ به جای اجازه دادن به چرخه کسب و کار برای دوره ، وام داد. به هم زدن چرخه می تواند سیستم را از درون نابود کند. در یک جامعه نئولیبرال ، دولت هیچ مشاغلی در تجارت ندارد و مشاغل هیچ نقشی در حکومت ندارند ، در غیر این صورت ، به شکل دیگری از حکمرانی تبدیل می شوید که مداخله می تواند به نفع مردم نیز باشد.
اعتماد بیش از حد به بدهی ، در حالی که اعتبار ارزان و در دسترس برای توسعه اقتصاد کاملاً ضروری است ، باید تجدیدنظر شود که آیا برای خرید دارایی های قابل استهلاک مانند اتومبیل ، تلفن و در مورد خانه ها ، وام های لیبرال باید به افراد لیبرال اعتبار داده شود یا نه. که در نهایت حباب می زند. هنگام اعطای وام ، باید احتمال زیادی وجود داشته باشد که وام گیرنده بتواند آن را بازپرداخت کند و به وام هایی که دارای اثرات چند برابر بیشتری مانند تجارت و ساختمانهای تجاری است ، حق تقدم داده شود.
اهلی کردن فیل ، فیل منحنی توزیع درآمد جهانی یکی از عوارض جانبی تصادفی نئولیبرالیسم است

گرچه جهانی سازی به شکوفایی طبقه متوسط ​​جهانی کمک کرده است ، اما همچنین باعث رکود و سقوط طبقه متوسط ​​اقتصادهای پیشرفته شده است و این به دلیل ترکیب اتوماسیون و برون سپاری و مقررات دولتی مانند حداقل دستمزد و کار دائمی است. مسئول این امر است و این بزرگترین عاملی است که امروز باعث افزایش پوپولیسم شده و تعدیل این منحنی عامل اصلی نجات جهان از پوپولیسم خواهد بود.
من بزرگترین طرفدار نئو لیبرالیسم نیستم و نیستم یک حامی فعال (من فکر می کنم خودم را یک حزب ارکلیبرال ، ضد تز نئولیبرالیسم می دانم) اما این بدان معنا نیست که نئو لیبرالیسم علت همه چیزهای بد در جهان است و مردم مجبورند نئو لیبرالیسم را به خاطر آنچه است و مشارکتهای خود را به جهانیان شناسایی کرده و به جای سقوط در پوپولیسم سعی در حل مشکلات آن دارد.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *