فرار از پرداخت مالیات ، یکی از مهمترین مشکلات در صحنه بین المللی است. در جهانی جهانی مانند ما ، مرزها بیش از هر زمان تاریک می شوند و مزایای شرکت های بزرگی مانند GAFA بیش از پیش مهم است. از همان ابتدا ، این شرکت های بزرگ به دلیل مزایای خود و همچنین داده هایی که از کاربران می گیرند ، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. این س sinceال از دهه گذشته در مرکز سیاست ها و پروژه های مختلف مرتبط با سیستم مالیاتی است. حال ، این س isال در مورد این است که بدانیم چگونه می توان چیزی را که غیرمادی است کم و زیاد کرد؟ GAFA نشان دهنده میلیاردها و میلیارد دلار است ، از آنجا که سیب سرمایه بازار آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار توسط خود نشان می دهد.

منافع و روابط بین هر ایالت با سیاست های اقتصادی مرتبط می شود. به طور موثر ، چین و ایالات متحده با تهدید تحریم و بستن بازار محصولات هر دو کشور اقدام می کنند. سازمان تخصصی برای یافتن هرگونه توافق عادلانه ای که به اراده های کلی پاسخ دهد ، تلاش می کند. در تابستان ۲۰۱۹ ، به دلیل فقدان ابزار بین المللی برای دستیابی به یک راه حل ، فرانسه در دریافت هر گونه پاسخ به این سوال پیش قدم شد و سیستم مالیاتی خود را نسبت به GAFA ایجاد کرد. به دلیل واکنش رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، می توانیم پی ببریم که چگونه رابطه بین مالیات و روابط بین شهرستانها قویتر می شود.

این ابتکار عمل فرانسوی منجر به ایجاد مجدد تنش بین فرانسه و ایالات متحده شد ، دیدگاه در مورد آن نقطه متفاوت است. اراده فرانسوی برای پرداخت مالیات از این گروه های بزرگ (GAFA) به دلیل فقدان موافقت نامه های بین المللی (نقش های اصلی OECD) و نیاز به رسیدگی به این شرکت های بزرگ که دارای مزایای زیادی در زمینه های اروپا مانند ایرلند هستند ، دشوارتر می شود. مالیات فرانسه شرکتهایی را هدف قرار می دهد که گردش مالی آن تا ۷۵۰ میلیون یورو در جهان و ۲۵ میلیون یورو در سطح فرانسه است. این مالیات با نرخ ۳ درصد گردش مالی صورت گرفته در فرانسه اعمال می شود.

ایالات متحده متحد معتقد است که شرکتهای آمریکایی وجود دارد که این مالیات را تبعیض آمیز می دانند. این جنبه یک جانبه باعث شد فرانسه در معرض دید ایالات متحده قرار گیرد که تهدید می کند حدود ۱۰۰٪ از محصول فرانسه را که ۲،۴ میلیارد دلار شامل لوکس ، شراب و غیره مالیات می دهد ، مالیات می دهد تا از هر گونه احتمالی جلوگیری کند امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، برای درگیر شدن در یک جنگ تجاری با ایالات متحده ، برای تثبیت وضعیت با دونال ترامپ مصاحبه کرد.

این مشکل برجسته می کند که به دلیل همین چند جانبه گرایی قوی ، مجامع بین المللی شانس کمی برای دستیابی به هرگونه توافق یا ایجاد مقررات از قدرت و نفوذ بازیگران مختلف دارند. توافقات به دست آمده در جلسات G20 در ژاپن و G7 در بیاریتس امکان یافتن حد میانه ای را فراهم کرده است که به OECD اجازه می دهد پروژه کرنت را ایجاد کند و به کشورهای مصرف کننده مواد بدهد بلکه با معرفی حداقل نرخ مالیات در مقیاس جهانی.

اروپا همبستگی خود را با فرانسه نشان می دهد ، اگر انتقام جویی های آمریکایی اعمال شود ، فرانسه مجبور است اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا را به دست آورد ، به ویژه یکی از آلمان که عوارض سفارشی آمریکا را برای صادرات ماشین خود مشاهده خواهد کرد. با این حال ، این همبستگی برای رفع این تهدید برای بازار اروپا و صادرات اروپا حاصل می شود و همانند اصول گام های کوچک در مبدا اتحادیه اروپا است. این س questionsالات مربوط به مالیات است و بخش بانکی همیشه با مشارکت ایالات متحده انجام می شود ، س theال این است که بدانید آیا در این مورد GAFA ، اتحادیه اروپا و OECD قادر به تصمیم گیری هستند؟

این مورد ، چیزهای زیادی در مورد ارتباط مستقیم بین مالیات و روابط بین الملل نشان می دهد ، انتقام جویی ها به محض اعلام مالیات توسط کشورها انجام می شود. هدف همچنین ایجاد سیستم مالیات نیست ، بلکه حفظ روابط تجاری خوب با همه شرکا و رعایت کلیه منافع به هر قیمتی است.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *