منطقه یورو بر اساس این ایده ساخته شده است که برخی از الزامات داخل اقتصادهای ملی باید همگرا شوند. به عنوان مثال ، با بودجه ملی ، کشورهای عضو نمی توانند بودجه خود را بیش از ۳٪ از تولید ناخالص داخلی خود داشته باشند. اما احزاب سیاسی بعضاً چنین معیارهایی را سرزنش می کنند. روزی یکی از این احزاب قدرت می یابد. در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ ، کمیسیون اروپا بودجه ایتالیا را به دلیل ترس از بدهی رد کرد.

کدام حزب سیاسی ایتالیا را رهبری می کند؟

از زمان انتخابات مقننه در مارس ۲۰۱۸ ، جنبش پنج ستاره (M5S) رهبر اصلی ائتلاف رهبری کشور است. احزاب دیگری این جنبش را همراهی می کنند ، یعنی لیگ ، با افتخار پوپولیستی و یورسپتیک. وقتی صحبت از هزینه های عمومی می شود ، جوزپه کنتی و ماتئو سالوینی (رهبران کشور) نمی خواهند بروکسل پروژه های خود را محدود کند.

درباره بودجه ایتالیا
مبارزه بازو با کمیسیون اروپا بعید است به زودی پایان یابد

چه اتفاقی برای بودجه افتاد؟

در پایان ماه اکتبر ، ایتالیا برنامه های بودجه خود را به کمیسیون اروپا ارائه داد. مطابق با معاهدات اروپا ، کمیسیون بودجه هر کشور عضو را بررسی و اعتبار سنجی می کند. کمیسیون ، که به عنوان حافظ معاهدات شناخته می شود ، بودجه ایتالیا را تأیید نکرد. دولت ایتالیا خواسته های کمیسیون را دریافت کرد اما آنها را دنبال نکرد. مورد اخیر در آستانه شروع روند مجازات علیه ایتالیا است.

عواقب این بحران چه می تواند باشد؟

این درگیری چیزی فراتر از یک بحث بودجه ای ساده است. در واقع ، دولت ایتالیا مبارزه با کمیسیون اروپا را آغاز کرده است. مشروعیت دولت و همچنین کمیسیون یکی در معرض خطر است. اگر M5S و لیگ عقب نشینی کنند ، دولت در برابر مردم او چهره خود را از دست می دهد. از طرف دیگر ، اگر کمیسیون ایتالیا را اصرار نکند ، مشروعیت آن از بین می رود. در نتیجه ، سایر کشورها وسوسه می شوند که حداقل از جنبه های بودجه ای به معاهدات بی احترامی کنند. سپس ، این بحران بر سرنوشت احزاب پوپولیست اروپایی نیز تأثیر می گذارد. یک بار دیگر ، پیروزی ایتالیا می تواند اثبات غیرقابل انکاری باشد که نشان می دهد قوانین اتحادیه اروپا گاهی قابل اجتناب است. در فرانسه ، مارین لوپن (رهبر جبهه ملی) ادعای نزدیکی خود با ماتئو سالوینی (وزیر کشور) را دارد. YoungDiplomats پیشنهاد می کند که این مورد را تحت نظر داشته باشید. زمان مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *