سوالات درس ۱۰ علوم سوم با جواب

سوالات درس ۱۰ علوم سوم با جواب بصورت رایگان قرار خواهیم داد این سوال ها از صفحه ۷۴ ، ۷۵ ، ۷۶ ، ۷۷ ، ۷۸ ، ۷۹ میباشد که شامل گفت و گو کنید جمع آوری اطلاعات ایستگاه فکر میباشد در این پست از سایت دانشکده ها سوالات فصل به فصل علوم سوم دبستان فصل ده نیرو همه جا ۲ و درس به درس صفحه به صفحه ما برای شما در سایت دانشکده ها قرار داده ایم.

دوستان عزیز در این درس ۱۰ نیرو همه جا ۲ کلاس سوم ما جواب کل سوالات را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید جواب های کتاب درسی صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم اگر یک گام به گام رایگان کل کتاب علوم سوم را می خواهید در نظرات در خواست کنید تا به شما ارسال شود بصورت رایگان.

این پست سوالات فصل ۱۰ نیرو همه جا ۲ علوم پایه سه فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم سوم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

در این پست جواب سوالات درس یازدهده علوم سوم ابتدایی چه صفحاتی قرار داده ایم

  • جواب صفحه ۷۴ علوم سوم
  • جواب صفحه ۷۵ علوم سوم
  • جواب صفحه ۷۶ علوم سوم
  • جواب صفحه ۷۷ علوم سوم
  • جواب صفحه ۷۸ علوم سوم
  • جواب صفحه ۷۹ علوم سوم

مشاهده تمام جواب علوم سوم در قسمت زیر :

قسمت اول تدریس فصل ۱۰ علوم سوم ابتدایی – فیلم تدریس نیرو همه جا ۲ – سوم دبستان درس نیرو همه جا ۲ سوم ابتدایی نیرو های غیر تماسی نیروی کشش زمین یا نیروی جاذبه نیروی بین دو آهن ربا نیروی جاذبه ی زمین روی چه اجسامی بیشتر اثر می گذارد ؟ صفحه ی ۷۳ تا ۷۶ علوم سوم دبستان این فیلم را در قسمت زیر میتوانید مشاهده کنید.

 

 

قسمت دوم تدریس فصل ۱۰ علوم سوم ابتدایی – فیلم تدریس نیرو همه جا ۲ – سوم دبستان درس نیرو همه جا ۲ سوم ابتدایی اهرم قسمت تکیه ها و نیرو و جسم قسمت های مختلف یک اهرم را نام ببرید؟ صفحه ی ۷۷ تا ۸۰ علوم سوم دبستان در قسمت زیر میتوانید مشاهده کنید.

 

جواب فعالیت صفحه ۷۴ علوم سوم

 

یک فیلم آموزشی هم از سوالات صفحه ۷۴ درس ۱۰ علوم سوم برای شما آماده شده است برای مشاهده در قسمت زیر برای شما قرار  داده ایم .

 

 

دو سر آهن‌رباها را هر بار مانند شکل‌های زیر به هم نزدیک کنید، چه مشاهده می‌کنید؟ آهن‌رباها به هم نیرو وارد می‌کنند. وقتی دو سر آهن‌ربا که همنام هستند به هم نزدیک شود،‌ همدیگر را دفع می‌کنند. (شکل اول) – وقتی دو سر آهن‌ربا که غیر همنام هستند به هم نزدیک کنیم، هم‌دیگر را جذب می‌کنند. (شکل دوم)

آیا برای این‌که این دو آهن‌ربا به یک‌دیگر نیرو وارد کنند، باید با هم تماس داشته باشند؟ خیر. همین‌که نزدیک هم باشند، کافی است.

جواب فعالیت صفحه 74 علوم سوم

چه نیرویی توپ را به طرف زمین می‌کشد؟ نیروی کشش زمین (جاذبه‌ی زمین)

همان‌طور که آهن‌رباها بدون تماس به هم نیرو وارد می کنند و همدیگر را جذب یا دفع می‌کنند، کره‌ی زمین نیز بدون تماس با اجسام به همه چیز نیرو وارد می‌کند و آن‌ها را به‌سمت خود می‌کشد. به این نیرو، نیروی کشش زمین (جاذبه‌ی زمین) می‌گویند.

سوالات درس ۱۰ علوم سوم با جواب

 

نیروی کشش زمین در چه کارهای دیگری به ما کمک می‌کند؟ راه رفتن، نشستن، غذا خوردن، ته‌نشین شدن گل‌ولای در رودخانه

به نظر شما کدام پیکان، جهت نیروی کشش زمین را نشان می‌دهد؟ جهت پایین

درس ۱۰ علوم سوم

جواب آزمایش صفحه ۷۶ علوم سوم درس ۱۰

 

یک فیلم آموزشی هم از سوالات صفحه ۷۶ فصل ۱۰ علوم سوم برای شما آماده شده است برای مشاهده در قسمت زیر برای شما قرار  داده ایم .

 

 

زمین چه اجسامی را با نیروی بیش‌تری به طرف خود می‌کشد؟

وسایل لازم: فنر یا کش  ترازو  خط کش (متر) گیره‌ی کاغذ  اجسام مختلف (سیب – موز – جامدادی  کتاب و…) – مقداری نخ جرم هر کدام از اجسام را با ترازو اندازه‌گیری و یادداشت کنید. سپس آن‌ها را به فنر یا کش وصل کنید و بعد از کشیده شدن فنر یا کش، طول آن را اندازه بگیرید و در جدول زیر بنویسید.

نام جسم

جرم جسم (گرم)

طول فنر یا کش (سانتی‌متر)

سیب

کتاب

کیف

تراش

۱۳۰ گرم

۵۰۰ گرم

۱۸۰۰ گرم

۱۰۰ گرم

۱۲ سانتی‌متر

۳۰ سانتی‌متر

۵۰ سانتی‌متر

۳ سانتی‌متر

با توجّه به اطّلاعاتی که در جدول بالا یادداشت کرده‌اید، بگویید فنر در کدام جسم بیش‌تر کشیده شده است؟ چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ کیف. هرچه جرم جسم بیش‌تر باشد، فنر بیش‌تر کشیده می‌شود.

آزمایش صفحه 76 علوم سوم درس 10

شگفتی‌های آفرینش: آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر نیروی کشش زمین نبود در انجام دادن چه کارهایی با مشکل روبه‌رو می‌شدیم؟ خیلی از کارها را نمی‌توانستیم انجام دهیم. مثلاً توپ را به هوا پرتاب می‌کردیم، پایین نمی‌افتاد. برف و باران نمی‌بارید. نمی‌توانستیم روی صندلی بنشینیم.

اگر نیرو کافی نباشد!

برای انجام دادن بعضی کارها به نیروی کمی نیاز است؛ مثلاً شما به‌راحتی می‌توانید یک لیوان آب را بلند کنید؛ امّا برای بلند کردن یک گلدان سنگین نیروی زیادی لازم است.

به نظر شما برای انجام دادن بعضی از کارهایی که نیروی کافی برای آن‌ها نداریم، چه باید کرد؟

اگر نیرو کافی نباشد!

 

تنه‌ی درخت در جوی آب، مانع جاری شدن آب رودخانه به مزرعه شده بود. پدر علی چگونه توانست تنه‌ی درخت را از آب خارج کند؟

سوالات درس ۱۰ علوم سوم

جواب آزمایش کنید صفحه ۷۹ علوم سوم

وسایل لازم: یک تخته‌ی یک متری – وزنه (سنگ) – تکیه‌گاه (مانند شکل)
۱- مانند شکل، تخته را روی تکیه‌گاه قرار دهید.
۲- وزنه را یک بار با دست بلند کنید و بار دیگر آن را به کمک یک تخته و تکیه‌گاه بلند کنید.
* بلند کردن وزنه در کدام حالت آسان‌تر است؟ نیرویی که به‌کار می‌برید، چه تغییری می‌کند؟ هنگامی‌که با یک میله و تکیه‌گاه سنگ را بلند کنیم، نیروی کم‌تری برای بلند کردن آن نیاز داریم.

جواب آزمایش کنید صفحه 79 علوم سوم

۳- بدون اینکه محلّ تکیه‌گاه و وزنه را تغییر دهید، دست خود را کم‌کم به تکیه‌گاه نزدیک، و هر بار وزنه را به‌کمک تخته بلند کنید. نیرویی که به‌کار می برید، چه تغییری می‌کند؟ به نیروی بیش‌تری برای بلند کردن وزنه نیاز داریم.

صفحه 79 علوم سوم

علوم سوم با جواب

 

.

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *