سوالات درس ۸ علوم سوم با جواب

سوالات درس ۸ علوم سوم با جواب بصورت رایگان قرار خواهیم داد این سوال ها از صفحه ۵۹ ، ۶۰ ، ۶۱ میباشد که شامل فعالیت گفت و گو کنید جمع آوری اطلاعات ایستگاه فکر میباشد در این پست از سایت دانشکده ها سوالات فصل به فصل علوم سوم دبستان فصل هشت جست‌ و‌جو کنیم و بسازیم و درس به درس صفحه به صفحه ما برای شما در سایت دانشکده ها سوالات درس هشتم قرار داده ایم.

دوستان عزیز پاسخ سوالات درس هشتم علوم سوم ابتدایی  کلاس سوم ما جواب کل تمرینات را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید جواب کتاب درسی صفحه به صفحه ،  اگر یک گام به گام رایگان کل کتاب علوم سوم فصل ۸ یا تمام فصله را می خواهید در نظرات در خواست کنید تا به شما ارسال شود بصورت رایگان.

این پست علوم سوم دبستان درس ۸ جست‌ و‌جو کنیم و بسازیم  فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات درس ۸ علوم سوم خود را حل کنند اگر جواباتی در فصل ۸ جای مانده است شما میتوانید در کامنت پاسخ سوال را ارسال کنید تا بنام شما در این لیست قرار دهیم ، و تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

در این پست جواب سوالات فصل هشت علوم سوم دبستان چه صفحاتی قرار داده شده ؟

  • جواب صفحه ۵۹ علوم سوم
  • جواب صفحه ۶۰ علوم سوم
  • جواب صفحه ۶۱ علوم سوم

مشاهده تمام جواب سوالات علوم سوم ابتدایی در قسمت زیر :

چگونه می‌توانیم آینه‌ای تخت، فرورفته و برآمده بسازیم؟

جواب فعالیت صفحه ۵۹ علوم سوم

یک فیلم آموزشی هم از سوالات صفحه ۵۹ درس ۸ علوم سوم برای شما آماده شده است برای مشاهده در قسمت زیر برای شما قرار  داده ایم .

وسایل لازم: لوله‌ی پلاستیکی یا مقوّایی، ورق نازک آلومینیم، چند حلقه کش، بادکنک، نخ و قیچی

جواب فعالیت صفحه 59 علوم سوم

روش ساخت

۱- سر بادکنک را ببرید و به‌کمک دوست خود بادکنک را بکشید و با آن روی یک طرف دهانه‌ی لوله را بپوشانید.

سوالات درس 8 علوم سوم با جواب

۲- با ورق آلومینیم روی دهانه‌ی دیگر لوله را بپوشانید.

۳- حلقه‌های کش را دولا کنید و دورِ ورق آلومینیم قرار دهید.

درس 8 علوم سوم با جواب

۴- لبه‌های ورق آلومینیم را به‌آرامی بکشید تا سطح آن صاف و بدون چروک شود.

حال لبه‌های اضافی ورق آلومینیم را قیچی کنید. اکنون آینه‌ی شما آماده است.

صفحه 59 علوم سوم

جواب فعالیت صفحه ۶۱ علوم سوم

 

۱- آینه را روبه‌روی صورت خود بگیرید و تصویر خود را در آن مشاهده کنید.

۲- آینه را در فاصله‌ی کم‌تر از ١٠ سانتی‌متری چشم خود نگه دارید. از دوست خود بخواهید بادکنک را به طرف بیرون بکشد. برای تصویر شما چه اتّفاقی می‌افتد؟ تصویر شما در این حالت با حالت قبلی چه تفاوت‌هایی دارد؟ با کشیدن بادکنک، آینه‌ی فرورفته درست می‌شود. (تصویر بزرگ‌تر)

جواب فعالیت صفحه 61 علوم سوم

۳- آینه را در فاصله‌ی بیش‌تر از ١۵ سانتی‌متری از چشم خود نگه دارید. بادکنک را کمی به‌سمت داخل فشار دهید. برای تصویر شما چه اتّفاقی می‌افتد؟ با فشار دادن بادکنک به داخل، آینه برآمده درست می‌شود. (تصویر کوچک‌تر)

۴- با استفاده از آینه‌ای که ساخته‌اید، تصویر چند جسم مختلف را در سه حالت آینه (تخت، فرورفته و برآمده) مشاهده کنید. نتیجه‌ی مشاهدات خود را به‌صورت نقّاشی یا روزنامه‌ی دیواری به کلاس گزارش دهید.

 

 

 

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *