سوالات درس ۶ علوم سوم با جواب

سوالات درس ۶ علوم سوم با جواب بصورت رایگان قرار خواهیم داد این سوال ها از صفحه ۴۴ ، ۴۵ ، ۴۶ ، ۴۷ ، ۴۸ ، ۴۹ ، ۵۰ میباشد که شامل فعالیت گفت و گو کنید جمع آوری اطلاعات ایستگاه فکر میباشد در این پست از سایت دانشکده ها سوالات فصل به فصل علوم سوم دبستان فصل شش زندگی ما و آب و درس به درس صفحه به صفحه ما برای شما در سایت دانشکده ها سوالات درس ششم قرار داده ایم.

دوستان عزیز پاسخ سوالات درس ششم علوم سوم ابتدایی  کلاس سوم ما جواب کل تمرینات را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید جواب کتاب درسی صفحه به صفحه ،  اگر یک گام به گام رایگان کل کتاب علوم سوم فصل ۶ یا تمام فصله را می خواهید در نظرات در خواست کنید تا به شما ارسال شود بصورت رایگان.

این پست علوم سوم دبستان درس ۶ زندگی ما و آب  فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات درس ۶ علوم سوم خود را حل کنند اگر جواباتی در فصل ۶ جای مانده است شما میتوانید در کامنت پاسخ سوال را ارسال کنید تا بنام شما در این لیست قرار دهیم ، و تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

در این پست جواب سوالات فصل شش علوم سوم دبستان چه صفحاتی قرار داده شده ؟

  • جواب صفحه ۴۴ علوم سوم
  • جواب صفحه ۴۵ علوم سوم
  • جواب صفحه ۴۶ علوم سوم
  • جواب صفحه ۴۷ علوم سوم
  • جواب صفحه ۴۸ علوم سوم
  • جواب صفحه ۴۹ علوم سوم
  • جواب صفحه ۵۰ علوم سوم

مشاهده تمام جواب سوالات علوم سوم ابتدایی در قسمت زیر :

سوالات درس ۶ علوم سوم با جواب

گفت و گو صفحه ۴۴ علوم سوم

 

در این محل چه اتّفاق‌هایی برای آب باران می‌افتد؟ آب باران از کوه‌ها و ارتفاعات جاری می‌شود و جویبارها را به‌وجود می‌آورد. جویباها هم به هم می‌پیوندند و رودها را تشکیل می‌دهند. مقداری از آب باران بر سطح زمین جاری می‌شود و مقداری هم در زمین فرو می‌رود.

گفت و گو صفحه ۴۴ علوم سومدرس ۶ علوم سوم با جواب

 

جواب فعالیت صفحه ۴۵ علوم سوم

 

در دو ظرف مانند هم، به‌ترتیب خاک رس و ماسه‌‌ی نرم بریزید. مقدار کمی از موادّ داخل هر ظرف را بین دو انگشت خود بگذارید و آن دو انگشت را به هم بمالید، بین آن‌ها چه تفاوتی مشاهده می‌کنید؟ خاک رس نرم ولی ماسه زبر است.

به مقدار مساوی در هر دو ظرف آب بریزید.

جواب فعالیت صفحه ۴۵ علوم سومچه اتّفاقی در هر کدام از خاک‌ها می‌افتد؟ 
در کدام خاک، آب به مقدار زیادتری فرو رفته است؟ در ماسه به‌دلیل وجود دانه‌های درشت و فاصله‌ی بیش‌تر بین دانه‌ها، آب به‌راحتی و سریع عبور می‌کند اما در خاک رس به‌دلیل آن‌که دانه‌ها بسیار ریزند و فاصله‌ی بین دانه‌ها کم است.

سوالات درس شش علوم سوم

جواب مقایسه صفحه ۴۶ علوم سوم

 

در شکل زیر، تصویر بزرگ شده‌ی دانه‌های خاک رس و ماسه را می‌بینید. در کدام یک آب به مقدار زیادتری فرو می‌رود؟ چرا؟ سمت چپ (ماسه)، چون فاصله‌ی بین ذرات خاک بیش‌تر است.

جواب مقایسه صفحه ۴۶ علوم سومرود چگونه به وجود می آید؟

آبی که از بارش باران و ذوب برف‌ها به وجود می‌آید در سرازیری‌ها به راه می‌افتد؛ ابتدا جوی‌های کوچک، و سپس رود را به‌وجود می‌آورد.

رود چگونه به وجود می آید؟تشکیل آب‌های زیرزمینی

مقداری از آب باران و برف در زمین فرو می‌رود. وقتی این آب به سنگ‌ها یا خاک رس برسد در بالای آن جمع می‌شود. این آب را آب زیرزمینی می‌نامند. در بیش‌تر استان‌های ایران، رود و دریاچه وجود ندارد و مردم برای مصرف خانگی یا کارهای کشاورزی از آب های زیرزمینی استفاده می‌کنند.

جواب درس ششم علوم سوم

جواب جمع‌آوری اطلاعات صفحه ۴۷ علوم سوم

 

درباره‌ی چشمه، چاه و قنات‌هایی که در شهر یا روستای شما وجود دارد و استفاده‌هایی که از آن‌ها می‌کنند، اطّلاعاتی جمع‌آوری کنید و به کلاس گزارش دهید. برای مصرف خانگی، کشاورزی و صنعت و … استفاده می‌شود.

سوالات درس ۶ علوم سوم با جواب

جواب گفت‌وگو صفحه ۴۷ علوم سوم

 

آب بعضی از چاه‌ها آلوده است. با توجّه به شکل زیر دلیل آلوده شدن آب چاه چیست؟ چاه فاضلاب، به آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و باعث آلودگی آب چاه شده است.

جواب گفت‌وگو صفحه ۴۷ علوم سومجواب جمع‌آوری اطلاعات صفحه ۴۷ علوم سوم

چه چیزهای دیگری ممکن است آب‌های زیرزمینی را آلوده کند؟ آب‌هایی که به آن وارد می‌شود ممکن است آلوده باشد. فعالیت‌های کشاورزی، فاضلاب‌ها، فضولات انسان و حیوان، کودها و …

سوالات درس ۶ علوم سوم

جواب مقایسه صفحه ۴۸ علوم سوم

به شکل‌های زیر نگاه کنید. چه اتّفاقی در این محل افتاده است؟ دلیل آن چیست؟ به‌دلیل مصرف زیاد و بهره‌برداری از آب چاه‌ها، سطح آب‌های زیرزمینی و میزان آن کاهش یافته است.

جواب مقایسه صفحه ۴۸ علوم سوم

 

 

سوالات درس ۶ علوم سوم

جواب آزمایش صفحه ۴۹ علوم سوم

 

وسایل لازم :یک ظرف شیشه‌ای، یک بطری پلاستیکی، مقداری شن، ماسه و ریگ
۱- ته بطری را ببرید.
۲- شن و ماسه و ریگ را خوب بشویید و صبر کنید تا خشک شود. تکّه‌ای پارچه را با کش به دهانه‌ی بطری ببندید.
۳- مانند شکل شن، ماسه و ریگ را به‌ترتیب در قوطی بریزید.
۴- مقداری آب گل‌‌آلود بر روی آن‌ها بریزید.
* آبی که از ته بطری خارج می‌شود، صاف است یا گل‌آلود؟ صاف
* آیا این آب قابل آشامیدن است؟ خیر. چون موادّ میکروب‌کش به آن اضافه نشده است.

جواب آزمایش صفحه ۴۹ علوم سومآب مصرفی خانه‌ها چگونه تهیه و قابل آشامیدن می‌شود؟

آب رودها را در پشت سد، یا استخرهای بزرگ جمع می‌کنند و بعد آن را به تصفیه‌خانه می‌فرستند.

آب مصرفی خانه‌ها چگونه تهیه و قابل آشامیدن می‌شود؟در تصفیه‌خانه، گِل و لای موجود در آب را می‌گیرند و به آن موادّ میکروب‌کش هم اضافه می‌کنند. سپس آب سالم و پاکیزه با لوله به شهرها و روستاها فرستاده می‌شود.

سوالات درس ۶ علوم سوم با جواب

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۵۰ علوم سوم

 

در محلّ زندگی شما چگونه آب تصفیه شده هدر می‌رود؟ در هنگام مسواک زدن، حمام کردن، شستن ظرف و … آب تصفیه شده را هدر می‌دهد.

چه پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفتن آب دارید؟ زمان حمام کردن ا کاهش دهیم و آب را کم‌تر باز کنیم. شیرهای آب را چکه می‌کند درست کنیم. موقع مسواک زدن آب را بیهوده باز نگذاریم. و …

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *