جواب سوالات درس ۳ علوم سوم ابتدایی

جواب سوالات درس ۳ علوم سوم ابتدایی بصورت رایگان قرار خواهیم داد این سوال ها از صفحه ۲۰ ، ۲۱ ، ۲۲ ، ۲۳ ، ۲۴ ، ۲۵ ، ۲۶  میباشد که شامل فعالیت گفت و گو کنید جمع آوری اطلاعات ایستگاه فکر میباشد در این پست از سایت دانشکده ها سوالات فصل به فصل علوم سوم دبستان فصل سوم مواد اطراف ما و درس به درس صفحه به صفحه ما برای شما در سایت دانشکده ها سوالات درس سوم قرار داده ایم.

دوستان عزیز پاسخ سوالات درس سوم علوم سوم ابتدایی  کلاس سوم ما جواب کل تمرینات را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید جواب کتاب درسی صفحه به صفحه ،  اگر یک گام به گام رایگان کل کتاب علوم سوم فصل ۳ یا تمام فصل را می خواهید در نظرات در خواست کنید تا به شما ارسال شود بصورت رایگان.

این پست علوم سوم دبستان درس ۳ مواد اطراف ما  فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات درس ۳ علوم سوم خود را حل کنند اگر جواباتی در فصل ۳ جای مانده است شما میتوانید در کامنت پاسخ سوال را ارسال کنید تا بنام شما در این لیست قرار دهیم ، و تا بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

در این پست جواب سوالات فصل سوم علوم سوم دبستان چه صفحاتی قرار داده شده ؟

  • جواب صفحه 20 علوم سوم
  • جواب صفحه 21 علوم سوم
  • جواب صفحه 22 علوم سوم
  • جواب صفحه 23 علوم سوم
  • جواب صفحه 24 علوم سوم
  • جواب صفحه 25 علوم سوم
  • جواب صفحه 26 علوم سوم

مشاهده تمام پاسخ سوالات درس ۳ علوم سوم ابتدایی در قسمت زیر :

جواب سوالات درس ۳ علوم سوم

جواب فعالیت صفحه ۲۰ علوم سوم

 

حباب بسازید
یک تکّه صابون مصرف نشده بردارید و آن را رنده کنید.

جواب فعالیت صفحه ۲۰ علوم سومکمی از صابون رنده شده را در یک لیوان آب گرم بریزید، آن قدر آب و صابون این لیوان را هم بزنید تا صابون ناپدید شود. یک حلقه سیم نازک را به شکل دایره‌های کوچک و بزرگ درآورید.

جواب سوالات درس ۳ علوم سوم ابتداییبا استفاده از آب صابون و به کمک حلقه‌هایی که درست کرده‌اید، حباب بسازید.

جواب سوالات درس ۳ علوم سوممی‌توانید به‌جای حلقه‌ی سیم نازک، از نی، لوله‌ی خودکار یا وسایلی مثل آن‌ها استفاده کنید.
نام مواد و وسایلی را که برای ساختن حباب استفاده کردید در جدول زیر بنویسید و جامد یا مایع بودن آن‌ها را مشخّص کنید.

نام ماده صابون آب گرم حلقه‌ی فلزی رنده لیوان قاشق یا هم‌زن
جامد یا مایع جامد مایع جامد جامد جامد جامد

حباب‌هایی که ساخته‌اید از چه چیز پر شده‌اند؟ از هوا (گاز)

گاز چیست؟

یک بادکنک بردارید و آن را باد کنید. چرا هنگام باد کردن بادکنک، اندازه‌ی آن به‌تدریج بزرگ‌تر می‌شود؟ 

سوالات درس ۳ علوم سومهنگام باد کردن بادکنک، هوا را وارد آن می‌کنیم. هوا مانند صابون و آب، یک مادّه است؛ امّا این مادّه مثل صابون حالت جامد و مثل آب، حالت مایع ندارد. هوا مادّه‌ای است که حالت گازی دارد.

درس ۳ علوم سومگازها مانند هوا در همه جای ظرف پخش می‌شوند. به موادّی مانند هوا که در همه جای ظرف پخش می‌شوند، گاز می‌گویند.
آیا مایع نیز مانند گاز در همه جای ظرف پخش می‌شود؟ 

سوالات درس ۳ علوم سوم ابتدایی

جواب گفت‌وگو صفحه ۲۳ علوم سوم

 

این تصویرها استفاده‌های گوناگون از گازها را در زندگی نشان می‌دهند. درباره‌ی آن‌ها گفت‌وگو کنید. از این تصاویر نتیجه می‌گیریم که گازها قابل دیدن نیستند و شکل ثابتی ندارند.

درس سوم علوم سوم

 

مواد همیشه به یک حالت باقی نمی‌مانند

شما هر روز در اطراف خود، موادّ گوناگونی را به حالت‌های جامد، مایع و گاز می‌بینید. تصویرهای زیر حالت‌های مختلف آب را نشان می‌دهند. هر تصویر، آب را در کدام حالت نشان می‌دهد؟

مواد همیشه به یک حالت باقی نمی‌مانندآیا حالت‌های مادّه می‌توانند به یکدیگر تبدیل شوند؟ آزمایش‌های زیر، شما را برای یافتن جواب این سؤال کمک می‌کنند. 
آزمایش ۱- در یک ظرف، چند تکّه یخ و در ظرف دیگر مقداری کره بگذارید؛ کمی صبر کنید، تغییرات را به دقّت مشاهده کنید و بنویسید. کره و یخ در اثر گرمای محیط از حالت جامد به مایع (ذوب) ‌تبدیل می‌شوند.

جواب صفحه ۲۰ علوم سومیخ و کره حالت جامد دارند. اگر به اندازه‌ی کافی گرما دریافت کنند، به حالت مایع تبدیل می‌شوند. تبدیل یک مادّه از حالت جامد به حالت مایع، ذوب نامیده می‌شود.

سوالات درس ۳ علوم سوم

جواب گفت‌وگو صفحه ۲۶ علوم سوم

 

در زندگی روزمرّه ذوب شدن چه موادّی را مشاهده کرده‌اید؟ ذوب شدن بستنی، یخ، کره، شمع، برف

اگر آب را در جایخی یخچال بگذاریم، آب از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می‌شود. تبدیل یک مادّه از حالت مایع به جامد، انجماد نامیده می‌شود.

جواب گفت‌وگو صفحه ۲۶ علوم سومآزمایش ۲- در حیاط مدرسه کمی آب بریزید و دور آن خط بکشید.
هر یک ساعت به آن سر بزنید و دور آب‌های موجود خط بکشید. آیا محلّ خطّ بسته‌ی شما تغییر می‌کند؟ بله. دور خط‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شود. چون با گذشت زمان، مقداری از آب بر اثر گرمای خورشید بخار می‌شود.

گفت‌وگو صفحه ۲۶ علوم سومآب، حالت مایع دارد. هنگامی که به اندازه‌ی کافی گرما دریافت کند، بخار شده و به حالت گاز تبدیل می‌شود. تبدیل یک مادّه از حالت مایع به گاز را تبخیر می‌نامند.

درس ۳ علوم سوم ابتدایی

جواب گفت‌وگو صفحه ۲۶ علوم سوم

 

در زندگی روزمرّه چه نمونه‌هایی از تبخیر آب را سراغ دارید؟ تبخیر آب غذا، آب کتری، سبزی (خشک کردن سبزی) و لباس‌های خیس، تبخیر آب باران از سطح خیابان

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *