در مورد چشم و گوش

در مورد چشم و گوش
در مورد چشم و گوش

10,150 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

در مورد چشم و گوش ،حواس خاص – بینایی ، شنوایی ، بو ، لمس و تعادل – به ما امکان می دهد جهان را درک کنیم و ارتباط برقرار کنیم. آنها مانند تمام سیستم های بدن ، دچار تغییرات وابسته به سن می شوند که این تحقیق بر عملکرد آنها تأثیر منفی می گذارد. تغییرات فیزیولوژیکی در مورد چشم و گوش به معنای آن است که افراد مسن به تدریج کمتر خوب دیده می شوند ، می شنوند و متعادل می شوند. این تغییرات همچنین خطر ابتلا به شرایطی مانند آب مروارید ، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و کاهش شنوایی رسانا و حسی را افزایش می دهد.

یک تحقیق در 5 صفحه ورد تهیه و تنظیم شده است

در مورد چشم و گوش

در مورد گوش ‫اندام حسی است که صدا را دریافت می‌کند. گوش انسان از سه قسمت خارجی، میانی و داخلی تشکیل شده‌است. امواج حرکتی صوت در گوش یه امواج الکتریکی تبدیل و به مغز فرستاده می‌شوند. گوش انسان قادر است بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را درک کند.به این محدوده محدوده شنوایی انسان می‌گویند

گوشها اندام ظریفی هستند.آن ها ماده‌ای شبیه موم ترشح می‌کنند تا از داخل گوش محافظت نمایند.اگر ترشح موم خیلی زیاد باشد٫ سفت می‌شود و ممکن است گوش را به درد بیاورد واگر خودتان بخواهید موم سفت شده را از گوش خارج کنید به گوشتان آسیب خواهد رساند.

گوش از سه بخش مختلف تشکیل شده است . گوش خارجی ، میانی و درونی .

در مورد چَشم یا چـِشم عضو بارز اولین حس از حواس پنجگانه یعنی بینایی است. در زبان پهلوی هم این واژه به همین گونه به کار می‌رفته‌است.مطلب پیشنهادی تحقیق در مورد چشم

انواع گوناگونی از اندام‌های حساس به نور در موجودات زنده یافت می‌شود. ساده‌ترین انواع چشم‌ها تنها توان تشخیص وجود نور در پیرامون را دارند در صورتی‌که چشم‌های پیچیده‌تر قادرند شکل‌ها و رنگ‌ها را نیز از هم بازشناسند.

چشم انسان دارای اجزای پلک ، مژه ، ملتحمه ، صلبیه ، قرنیه ، مردمک ، عنبیه ، زجاجیه ، عدسی (چشم) ، زلالیه ، شبکیه و مشیمیه است .

 در مورد گوش خارجی ، گرفتن امواج

گوش بیرونی یا خارجی را که دیگران آن را می بینند لاله گوش می گویند . مهمترین کار گوش بیرونی گرفتن صداها است . وقتیکه صدا ایجاد می شود ، امواج صوتی تولید و در هوا منتشر می شوند ؛ بعد از اینکه امواج وارد گوش بیرونی شدند از طریق سوراخ گوش وارد گوش می شوند و راهی گوش میانی می گردند. یکی از وظایف گوش بیرونی حفظ گوش از طریق جرم گوش می باشد؛ این جرم مخصوص ، گوش را از پوست اطراف سوراخ گوش در مقابل عفونتها محافظت می کند .

در مورد  گوش میانی : ارتعاشات مفید

مهمترین کار گوش میانی گرفتن امواج صوتی است که گوش خارجی می گیرد و آنها را به لرزش تبدیل می کند و به گوش درونی می فرستد و این عمل را با استفاده از پرده گوش که گوش بیرونی را از گوش میانی جدا می کند انجام می دهد .

سه استخوان ریز و ظریف موجود در گوش را استخوانچه می نامند .پرده گوش قسمتی از پوست نازکی است که مثل طبل محکم گسترده شده است و به اولین استخوانچه چسبیده است این استخوان کوچک استخوان چکشی (مالئوس) نامیده می شود .استخوان چکشی به استخوان کوچک دیگری چسبیده است که به آن سندانی گفته می شود؛ استخوان سندانی به کوچکترین استخوان در بدن متصل است که به آن رکابی می گویند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “در مورد چشم و گوش”