تحقیق در مورد دیافراگم

تحقیق در مورد دیافراگم
تحقیق در مورد دیافراگم

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد دیافراگم ، دیافراگم (Diaphragm) پرده‌ای متشکل از عضله مخطط (ارادی) داخلی بدن است که به دنده‌های انتهایی و مهره‌ها می‌چسبد و قفسه سینه را از محوطه شکم جدا می‌کند. در فارسی به دیافراگم، حجاب حاجز، پردهٔ دل، میان‌بند، واشامه و تراشامه هم گفته‌اند.

در بالای دیافراگم ریه‌ها و قلب قرار دارند و در پایین آن دستگاه گوارش، کبد، طحال و دستگاه ادراری. گاه در صورت ضعف یا نقص عضلات دیافراگم فتق دیافراگمی روی می‌دهد.

این ماهیچه مهم‌ترین ماهیچه تنفسی است که قفسه سینه را از حفره شکمی، جدا می‌سازد. برخی از اعضاء مهم بدن از قبیل آئورت، مری، بزرگ‌سیاهرگ زیرین، سوراخ‌هایی را به ترتیب در برابر مهره ۱۲، مهره ۱۰، مهره ۸ سینه‌ای در پرده “تحقیق در مورد دیافراگم” ایجاد کرده و از آن عبور می‌کنند. دیافراگم به ترتیب به زائده خنجری، ۶ دنده تحتانی و غضروف‌های آنها و تنه مهره‌های اول تا سوم کمری متصل شده و گنبدی شکل است. درصورت ضربه محکم به این بخش امکان قطع تنفس وجود دارد.

پاورپوینت دانلود “تحقیق در مورد دیافراگم”

این تحقیق در ۸ اسلاید پاورپوینت تهیه و جمع آوری شده است ما بطور نمونه این مقاله دیافراگم قسمتی از توضیحاتش را برای شما قرار میدهیم و بعد از خریداری میتوانید فایل کامل را دریافت کنید.

دیافراگم

فشار به دو روش اندازه گیری می شود

۱ – مکانیکی

الف) مانومترها

ب ) لوله بوردون

ج ) بیلوز( دمی )

د ) کپسول

و ) دیافراگم

ه ) فشارسنج تفاظلی

۲ – روش های الکتریکی

دیافراگم ها اغلب به شکل دایره و با سطح صاف که در داخل محفظه ای محکم قرار گرفته است وجود دارند. وقتی فشار وارد این محفظه می شود دیافراگم از یک طرف کشیده شده و مرکزش حرکتی بیشتر از سایر نقاط آن انجام می دهد. حال اگر حرکت ایجاد شده را توسط مکانیزمی به یک عقربه که در مقابل آن صفحه مدرجی قرار گرفته است منتقل کنیم می توان فشار وارد بر دیافراگم را اندازه گرفت. جنس دیافراگم باید دارای خاصیت ارتجاعی خوب بوده و سریع تغییر شکل دهد .

همچنین در مقابل درجه حرارت تغییر طول چندانی نکند و مقاومت آن در مقابل خوردگی مناسب باشد. فلزات مختلفی را می توان به این  منظور انتخاب کرد ولی معمولا جنس آنها بیشتر از برنج (brass) ، فسفر – برنز ، برلیوم – مس  و فولاد ضد زنگ می باشد.

دیافراگم کپسول Diaphragm Capsule :

دیافراگم تنها دارای حرکتی اندک در مقابل فشار وارد به آن می باشد همین حرکت میزان دامنه تغییرات یک دستگاه را مشخص می کند . برای جبران کمی حرکت دیافراگم ، دو دیافراگم را به صورت جوش یا لحیم به یکدیگر اتصال می دهند به طوریکه فضای بین آن دو خالی بماند. این وسیله را کپسول می نامند. در این صورت مقدار حرکت نسبت به یک دیافراگم مشابه دو برابر می گردد.

تحقیق در مورد دیافراگم استاک :

برای بیشتر کردن مقدار حرکت می توان چند کپسول را به یکدیگر متصل نمود که در این صورت وسیله ای به نام دیافراگم استاک خواهیم داشت . در این وسیله می توان دو فشارP2 , P1   را به ترتیب در خارج و داخل وسیله وارد کرد که در این صورت مقدار حرکت دیافراگم فوقانی متناسب است با اختلاف فشار  P2 , P1   .

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد دیافراگم”