تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای

تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای
تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای

دانلود پاورپوینت شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای در ۱۲ اسلاید زیبا تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود این مقاله ما در این پست در سایت دانشکده ها قسمتی از متن این تحقیق را در قسمت پایین قرار خواهیم داد تا بتوانید قبل از دانلود پاورپوینت مرور کوتاهی را بر توضیحات داشته باشید.

 

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای

 

شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای Hypericum perforatum

مقدمه:

امروزه گیاهان به عنوان یکی از منابع مهم دارویی مورد توجه قرار دارند و با توجه به عوارض جانبی که مصرف داروهای سنتیتیک و شیمیایی به همراه دارد ، روند استفاده از داروهای گیاهی در بین مردم کشورهای مختلف رو به افزایش است همچنین استفاده نادرست از آنتی بیوتیکها سبب مقاوم شدن عوامل بیماریزا نسبت به این داروها گردید و کارایی این داروها را در درمان برخی از بیماریها کاهش داده است .

از این رو محققین مطالعات فراوانی جهت بررسی و شناخت اثرات دارویی گیاهان – به ویژه گیاهانی که در طب سنتی مورد استفاده بودند ، انجام داده اند تا از این طریق به تقلید داروهایی با عوارض کمتر و کارایی بیشتر دست یابند .

در طب سنتی استان گلستان، مردم منطقه از ترکیبات طبیغی و موثره گیاهان دارویی و بومی استان جهت پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماریها استفاده می کردند از جمله این گیاهان می توان به علف چای Hypericum perforatum. اشاره کرد که استفاده های زیادی در طب سنتی از جمله درمان سیاتیک ، مارگزیدگی ، کمر درد ، التیام زخم و جراحت ، دفع میکروب داشته اند .

با توجه به نقش گیاهان دارویی و درمان بیماریها این مطالعه با هدف مروری بر اثرات دارویی گونه علف چای Hypericum perforatum. صورت گرفته است .

علف چای یا گل راعی 

 (Hypericum perforatum) 

تیره: Hypericaecae

نام عمومی: (St.John’s Wort)            

مشخصات گیاه شناسی:

گیاهی علفی ، چند ساله به طول ۸۰ سانتی متر، ساقه راست ، برگهای خطی یا تخم مرغی ، گلهای زرد رنگ ، دو جنس ، قطعات گل پنتامر ، گلبرگها دارای لکه ریز سیاه رنگ ، میوه کپسول ناشکوفا .زمان گل دهی : اردیبهشت تا مرداد تکثیر از طریق دانه در بهار و قلمه ریشه در پاییز. بخش مورد استفاده : برگها و سر شاخه های گلدار.

زیستگاه و پراکنش : این گیاه بومی حاشیه جنگلهای مناطق معتدله آمریکا ، اروپا و آسیا و آفریقای شمالی ، خودرو در خاکهای جنگلی با زهکشی مناسب و مناطق آفتابگیر  جنگلهای شمال ایران است . به ویژه استان گلستان درجنگلهای النگدره و زیارت.

تاریخچه:

نام عمومی علف چای  St.John’s Wort  است که از نام یک شوالیه اورشلیمی گرفته شده است . یونانیان باستان در قرون وسطی از آن به عنون یک داروی جادویی دررفع انواع بلایا و بیماریها استفاده میکردند .

دیسکو رید ( پزشک ارتش روم ) در ۲۴۰۰ سال پیش،  از آن به عنوان یک  داروی گیاهی در درمان سیاتیک ، کمردرد ، مارگزیدگی ، رفع عقربهای سمی ، التیام زخم و جراحات، نارسایی های عصبی و دفع میکروب استفاده می نمود .

مصارف سنتی:

در طب سنتی از آن در درمان کوفتگی ، انواع کمردرد ، گرفتگی عضلات ، تحریک ترشح صفرا ، التیام سوختگی، پریشانی و اضطراب ، رفع عوارض ناشی از محدودیت هورمونی در زمان یائسگی ، دفع ویروس و باکتری ، خونریزی ، اسهال ، مشکلات ادراری ، درمان شب ادراری و به عنوان مسکن، محرک ، قابض و مدر مورد استفاده بوده است .

    ترکیبات و مواد موثره:

Hypercine  ،  Pseudohypericine ،  Hyperforine ، Isohypericine ، Protohypericine ، فلاونول ، فلاونوئیدهای روتین کوئرستین ، هایپیرن ، کامفرول ، متیل هایپریسین ، هیپروزید ، کومارین ، گزانتون  ( در ریشه ) ، اسیدهای فنولیک کربوکسیلیک ( اسید کافئیک ، اسید فرولیک ) ، هیپرفورین ، روغن اسانسی شامل مونوترپنهای ( آلفا – پینن – بتا پینن – میوسن – لیمنون ) سزکویی ترپنها  ( کاریوفیل  و هومولن ) ، کارتنوئید و استرولهای گیاهی ( بتا-سیستوسترول ) ، تانن ، آلکانها و آلکن ها .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد شناسایی و بررسی اثرات دارویی علف چای”