مراقبت های پرستاری در سوختگی چشم

مراقبت های پرستاری در سوختگی چشم
مراقبت های پرستاری در سوختگی چشم

10,150 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

مراقبت های پرستاری در سوختگی چشم در 42 اسلاید پاورپوینت جمع آوری شده است. در سایت دانشکده ها قبل از دانلود ما این تحقیق در مورد سوختگی های چشم را بطور نمونه در قسمت زیر برای کاربران قرار خواهیم داد.تا بتوانند قبل از دانلود این مقاله مرور کوچکی را انجام دهند.

تحقیق در مورد مراقبت های پرستاری در سوختگی های چشم

سوختگی چشم یکی از اورژانس های واقعی چشم هستند که ممکن در اثر تشعشعات حرارتی، قلیا٬ اسید یا دیگر مواد فعال آلی مانند اسپری فلفل٬گاز اشک آور و چسب ایجاد شوند. با توجه به استفاده گسترده از اسیدها و بازهای قوی جهت مصارف صنعتی و بهداشتی٬ سوختگی های شیمیایی از علل شایع آسیبهای چشمی به شمار می آیند.

شدت سوختگی به نوع ماده شیمیایی و زمان شروع درمان بستگی دارد. به ویژه در مورد مواد قلیایی هرچه مدت زمان تماس چشم با ماده طولانی تر باشد٬آسیبهای جدی تری ایجاد می شود.

سوختگی‌ در اثر تشعشعات

سوختگی چشم
سوختگی چشم

این نوع سوختگی‌ها اغلب بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت قرنیه چشم در معرض اشعه‌هایی مانند اشعه‌ی ماوراء بنفش ظاهر می‌شوند که سبب سوختگی و زخم در قرنیه نیز می‌گردند. از مهم‌ترین نوع این سوختگی‌ها می‌توان به سوختگی ناشی از جوشکاری و لامپ‌های خورشیدی اشاره کرد.

علائم در سوختگی های حرارتی

  • درد شدید در چشم
  • حساسیت شدید به نور
  • ریزش اشک به ‌صورت متناوب

درمان سوختگی های حرارتی

بستن چشم همراه با استراحت و استفاده از مسکن جهت کنترل درد بسیار موثر می‌باشد. البته استفاده از قطره‌های آنتی بیوتیک و سیکلوپلژیک با تجویز پزشک به جلوگیری از عفونت و کاهش درد کمک می‌کند.
استفاده از قطره هاي بي حس کننده به بيماران توصيه نمي شود چرا که منجر به تأخير ترميم آسيب قرنيه مي شود.

قلیاها

مواد قلیایی با مایع غشاء سلولی ترکیب می شوند (واکنش صابونی شدن)؛ بدنبال این واکنش٬ اپیتلیوم از هم گسسته می شود و ماده قلیایی می تواند به سرعت به قرنیه و حتی داخل اتاق قدامی نفوذ کند. بافت کلاژن صلبیه نیز آسیب دیده و چروکیده می شود؛ بدنبال سوختگی عروق٬ ترومبوز ٬انسداد و ایسکمی بروز می کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مراقبت های پرستاری در سوختگی چشم”