مقاله در مورد آکوستیک معماری ، آکوستیک معماری ، رابطه بین صدا تولید شده در یک فضا و شنوندگان آن ، از اهمیت ویژه ای در طراحی سالن های کنسرت و سالن های اجتماعات برخوردار است. طراحی آکوستیک خوب موضوعاتی مانند زمان واژگونی را در نظر می گیرد. جذب صدا مواد تمام شده؛ مداحان؛ سایه های صوتی؛ صمیمیت صدا ، بافت و ترکیب؛ و سر و صدای خارجی اصلاحات معماری (به عنوان مثال ، پوسته های ارکسترال ، سایبان ها ، و سقفها و دیوارهای عایق بندی یا زاویه دار) ممکن است به عنوان عناصر تمرکز برای بهبود کیفیت صدا عمل کنند .
پاورپوینت درباره آکوستیک های معماری
هنگامی که یک منبع موج صدا را در یک اتاق ایجاد می کند یاسالن ، ناظران شنیدن نه تنها موج صوتی تبلیغ طور مستقیم از منبع بلکه هزاران بازتاب ازدیوارها ،طبقه ، وسقف . این دومین موج موج منعکس شده یا صدای بازتاب دهنده را تشکیل می دهند. پس از متوقف شدن منبع ، می توان صدای reverberant را برای مدتی شنید که نرم تر می شود.
زمان لازم ، پس از قطع منبع صدا ، برای كاهش شدت مطلق با ضریب 10 6 — یا به طور مساوی ، زمان افت سطح شدت توسط 60 دسی بل کاهش می یابد — به عنوان زمان reverberation ( RT ، گاهی اوقات نیز گفته می شود) تعریف شده است. به عنوان RT 60 ).
سابین تشخیص داد که زمان واژگون شدن سالن اجتماعات با حجم سالن اجتماعات و توانایی دیوارها ، سقف ، کف و محتویات اتاق ارتباط دارد.صدا را جذب می کند . وی با استفاده از این فرضیات ، رابطه تجربی را بیان كرد كه از طریق آن می توان زمان واكنش را تعیین كرد: RT = 0.05 V / A ، در جایی كه RT زمان واژگونی در ثانیه است ، V حجم اتاق در پاهای مكعب و A است. جمعمیزان جذب صدا از اتاق ، توسط واحد اندازه گیری می شودسابین . صندوق عقب جذب معادل یک فوت مربع از سطح کاملاً جذب کننده است – برای مثال ، سوراخ یک فوت مربعی در یک دیوار یا پنج فوت مربع از سطح که 20 درصد از صدای قابل توجه را جذب می کند.
هر دو طراحی و تجزیه و تحلیل آکوستیک اتاق با این معادله آغاز می شود. با استفاده از معادله و ضرایب جذب موادی که دیوارها از آنها ساخته می شوند ، می توان تقریب را برای نحوه عملکرد اتاق به صورت صوتی بدست آورد. جاذب ها و بازتاب دهنده ها یا ترکیبی از این دو ، می توانند برای تغییر زمان واژگونی و وابستگی فرکانس آن استفاده شوند ، در نتیجه به مطلوب ترین ویژگی ها برای مصارف خاص دست یابند. ضرایب جذب نماینده – نشان دهنده کسری از موج ، به عنوان تابعی از فرکانس ، که هنگام برخورد صدا به مواد مختلف جذب می شود – در قسمت داده شده استجدول. جذب از تمام سطوح اتاق به هم اضافه می شود تا جذب کل ( A ) به دست آید.
مقاله در مورد آکوستیک معماری
این مقاله در 54 اسلاید پاورپوینت تهیه و تنظیم شده است .
كميت فشار در فراگيره در حالت تعادل در همه نقاط آن يكسان ميباشد. چنانچه در چنين فراگيره حالت تعادل در يكي از نقاط آن متزلزل شود (به عنوان مثال فشار در يك نقطه بيشتر ميشود) اين حالت ناپايدار در همه جهات در فراگيره منتشر شده به شكل موج پديدار ميشود (نظير افتادن سنگ در آب آرام).
تندي آوا
تندي آوا كه به آن سرعت ذرات فراگيره نيز ميگويند درگير با فشار آوا و اندازه وابسته به هم ميباشند. تندي آوا خود وابسته به بسامد و دامنه نوسان ذرات است كه مقداري متغير ولي تكراري است. به اين معني كه تندي آوا به سرعت حركت ذرات فراگيره در حول نقطه حالت تعادلشان گفته ميشود. هرچه انرژي ساماندهي آوا (يا به بيان ديگر بلندي آوا) بيشتر باشد به همان نسبت نيز تندي و فشار آوا بيشتر ميشود.
1- انتشار آوا در فضاي باز و بسته
چگونگي انتشار آوا در يك فضاي باز كه ديواري آنرا محدود نكرده باشد تنها بستگي به ساختمان هندسي سرچشمه دارد. از اين رو كاهش شدت آوا (انرژي آكوستيكي) كه در هر ثانيه از يك مترمربع ميگذرد،با فاصله آن از سرچشمه بستگي پيدا ميكند و تنها از ابعاد هندسي آن تابع است و به فركانس بستگي ندارد « تباهي هندسي انتشار آوا » ناميده ميشود. افزون بر تباهي هندسي آوا كاهشهاي ديگري مانند تباهي در فضا (تباهي هوا – تباهي بخار آب و مه – تباهي باد…) يا تباهي در زمين (تباهي در گل و گياه…) نيز به شدت آوا در كاهش ميدهند.
از اين رو براي پيشگيري از آزاد آوا (نوفه) با بهره گيري از تباهندههاي نامبرده يا تباهندههاي ويژه ديگر (مانند ديواركهاي بازدارنده يا گذراندن سرچشمه در ژرفاي زمين) كوشش ميشود كه آزاد نوفه را كاهش دهند.
آوا به شيوه چشمگيري كاهش مييابد. زيرا اندازه اين بازدارندهها (كوه و تپه) چندين بار بزرگتر از طول موج آواهاي بم ميباشند. از اين رو به خوبي ميتوان دريافت كه چرا آواي قطاري كه از درهها و گوديها ميگذرد كمتر آزا دهنده است تا قطاري كه از دشت و كوه ميگذرد. همچنين اتاقهاي سمت حياط خانهها بيش از اتاقهاي سمت خيابان آرامش دارند.
پیمانه –
تجهیزات استودیو