پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام

پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام
پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام

مصر به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و با تاریخ بلند در جهان اسلامی، دارای مساجدی است که در سطح جهان شناخته شده‌اند. این مساجد یکی از عناصر مهم در پایه و اساس هر شهر و روستا در مصر هستند و با فضای خاص خود مرکزی برای اجتماعات دینی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شوند. در این میان، پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام یکی از ابزارهای مهم برای شناخت و آشنایی با این مجموعه‌های دینی است. این پاورپوینت به صورت قابل ویرایش و با ۵۷ اسلاید، اطلاعات کاملی را ارائه می‌دهد درباره تاریخچه، معماری، آرایش و نمازگزاری در مساجد مصر. به همین دلیل، این پاورپوینت مناسب برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ اسلامی است.

قسمتی از متن در قسمت زیر

مساجد مصر نیز از جمله بناهای مهم و شاخص در جهان اسلام هستند. این مساجد با طراحی های متنوع و زیبا، شامل انواع دکوراسیون های هنری و معماری، برای مسلمانان و گردشگرانی که به مصر سفر می کنند، جاذبه ی خاصی دارند. در مصر، مساجد مشهوری همچون مسجد الحسین و جامع الازهر وجود دارند که با قدمت تاریخی خود، همچنان از توجه و محبت بسیاری بهره مندند. علاوه بر این، هنر و معماری اسلامی در مساجد مصر، تاثیرات بسیاری بر معماری دیگر کشورهای اسلامی نیز گذاشته است و بسیاری از طرح ها و دکوراسیون های این مساجد، به عنوان نمونه های بارز از هنر اسلامی در دنیا شناخته می شوند.

هو الجمیل

جهان اسلام

مساجد مصر

ابن طولون

الازهر

مصر

سرزمین فراعنه

سابقه تاریخی

:مصر یکی از قدیمترین کشورهای جهان و سرزمین فراعنه است که تاریخ تمدن آن از چهار هزار سال پیش از میلاد شروع شده است . آثار تاریخی مهمی مانند اهرام ثلاثه و معابد بیشمار که یادگار عظمت و قدرت دیرین این کشور است دارد. دولت قدیم مصر در سال ۵۲۴ ق . م . بدست ایرانیان افتاد. در سال ۳۳۲ ق . م . اسکندر آن را متصرف شد و سپس سلسله بطالسه تا سال ۳۰ و از این تاریخ رومیها مصر را در تصرف داشتند. در سال ۶۴۱ م . (۱۹ ه’ .ق.) در زمان خلافت عمر مسلمانان این کشور را فتح کردند و تا سال ۱۵۱۷ م . که دولت عثمانی بر مصر تسلط یافت در دست خلفای عباسی و اموی و فاطمی بود. در سال ۱۷۹۸ ناپلئون آن را فتح کرد. در سال ۱۸۰۵ محمدعلی پاشا از طرف دولت عثمانی پاشای مصر شد و سلسله جدید مصر را تشکیل داد. از سال ۱۹۱۴ دولت انگلیس آن را رسماً تحت الحمایه خود کرد ولی پس از جنگ جهانی اول فشار ملیون مصر و سران حزب وفد دولت انگلیس را مجبور به صدور اعلامیه استقلال مصر کرد و ملک فواد اول رسماً به پادشاهی برگزیده شد (۱۹۲۲ م .) در جنگ جهانی دوم بیطرفی را پیش گرفت و در سال ۱۹۴۵ به عضویت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب درآمد. در سال ۱۹۴۸ به همراهی سایر دولتهای عرب در جنگ فلسطین شرکت کرد. در سال ۱۹۵۲ ارتش مصر به رهبری ژنرال نجیب پاشا کودتا کرد و ملک فاروق پسر ملک فواد را از سلطنت خلع و به خارج از کشور تبعید کرد و سال بعد رژیم جمهوری اعلام شد و ژنرال نجیب به عنوان اولین رئیس جمهوری و نخست وزیر به اداره کشور پرداخت . در سال ۱۹۵۴ سرهنگ جمال عبدالناصر و یاران نظامی او که روش محافظه کارانه نجیب را نمی پسندیدند او را عزل و خانه نشین کردند و جمال عبدالناصر اختیاردار کل کشور گردید و در سال ۱۹۵۶ حکومت موقت نظامی به جمهوری مبدل و عبدالناصر از طرف ملت به ریاست جمهوری برگزیده شده و تا پایان عمر (۱۹۷۰ م .)در این سمت باقی ماند. در اواخر سال ۱۹۵۶ دولت مصر کانال سوئز را ملی و از شرکت سابق انگلیسی کانال خلعید نمود. ملت مصر از اقوام سامی و حامی هستند ولی بارسوخ آداب و رسوم عربی در راس کشورهای عربی قرار گرفته است . در حدود نودویک درصد ملت مصر مسلمان و پیرو مذهب تسنن و بقیه پیرو مسیح و دیگر ادیان می باشند.قوه مقننه تحت نظر کنگره ملی است که ۶۰۰ تن نماینده آن برای مدت پنج سال از سوی مردم برگزیده می شوندو ریاست قوه مجریه با رئیس جمهوری است که به مدت شش سال از طرف مجلس ملی با آراء عمومی انتخاب می شود. مصر کشوری کشاورزی است و کشت پنبه و برنج و نیشکر و غلات و میوه در دره نیل رایج است و پنبه مصر از مرغوبترین پنبه های جهان خود ثروت اصلی مصر است و مهمترین صنایع مصر نیز صنعت نساجی پنبه و صنایع شیمیایی می باشد.

در (جیزه)گیزا، غرب قاهره امروزی، سه هرم از فراعنه سلسله چهارم به نامهای خوفو یا خئوپوس Cheops)(به معنای کسی که به افق تعلق دارد)، خفرع (Khafre) یا خفرن (یعنی بزرگ) و منکورع (Menkaure) یا موکرینوس (به معنای ملکوتی) وجود دارد. هرمهای سه گانه، عظیم ترین و باشکوهترین بناهای دوره پادشاهی کهن هستند که جزو عجایب هفت گانه جهان باستان نیز محسوب می شوند. این هرمها که از حدود سال ۲۵۵۰ پیش از میلاد ساخته شده اند، با رمز و علم پنهانی ارتباط پیدا کرده اند و نمادهای “حکمت ازلی”، “سرزمین مصر”، “پایداری ابدی” و “فنون جادوگری” بودند. اهرام چیزه نقطه اوجی در تکامل شیوه معماری مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است که با ساختن مصطبه ها ، مقابر اولیه مصریان که غالباً آجری یا سنگی بودند ، آغاز و با هرم پلکانی زوسر پیشرفت کرد.

سایت

,

تعداد صفحات

17

فرمت فایل

پاورپوینت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت مساجد مصر در جهان اسلام”