انواع سنسورهای ربات ، با فرمت پاورپوینت

انواع سنسورهای ربات
انواع سنسورهای ربات ، با فرمت پاورپوینت

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

انواع سنسورهای ربات

سنسورها

در رباتیک ، سنسورها نقش مهمی را ایفا می کنند زیرا وظیفه جمع آوری اطلاعات در مورد محیط را بر عهده دارند. در رباتیک از سنسورها برای تعداد زیادی از کارها مانند یافتن مکان ، اندازه گیری پارامترها (داخلی یا خارجی) ، جلوگیری از برخورد و غیره استفاده می شود.

سنسور صدا

دانشکده ها : همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، این سنسور (به طور کلی میکروفون) صدا را تشخیص می دهد و یک ولتاژ متناسب با سطح صدا را برمی گرداند. سنسور صدایک ربات ساده می تواند برای حرکت بر اساس صدایی که دریافت می کند ، طراحی شود. تصویری از یک روبات را تصور کنید که برای یک دست راست بپیچد و به مدت دو ضربه به چپ بپیچد. روبات های پیچیده می توانند از همان میکروفون برای تشخیص گفتار و صدا استفاده کنند.

اجرای حسگرهای صوتی به آسانی حسگرهای نور نیستند زیرا سنسورهای صدا اختلاف ولتاژ بسیار کمی ایجاد می کنند که باید برای ایجاد تغییر ولتاژ قابل اندازه گیری تقویت شود.

 

سنسور نور

سنسور نور ترانسدی است که برای تشخیص نور مورد استفاده قرار می گیرد و اختلاف ولتاژ معادل افت شدت نور را بر روی سنسور نور ایجاد می کند.

دو سنسور اصلی نور مورد استفاده در روبات ها سلول های فتوولتائیک و مقاومت عکس هستند. نوع دیگری از سنسورهای نوری مانند ترانزیستورهای فوتوتراپیست ، نوری از نوری به ندرت استفاده می شود.

وع سنسورهای نوری مورد استفاده در رباتیک عبارتند از:

مقاومت عکس – نوعی مقاومت است که برای تشخیص نور مورد استفاده قرار می گیرد. در عکس مقاومت مقاومت با تغییر شدت نور متفاوت است. نور در مقاومت عکس افت می کند معکوس با مقاومت مقاومت عکس متناسب است. به طور کلی ، مقاومت در برابر عکس به عنوان مقاومت وابسته به نور (LDR) نیز گفته می شود.

نمودار مدار سنسور مقاومت Photo را در نظر بگیرید

سلولهای فتوولتائیک – سلولهای فتوولتائیک وسیله تبدیل انرژی هستند که برای تبدیل تابش خورشیدی به انرژی الکتریکی استفاده می شوند. اگر قصد داریم یک ربات خورشیدی بسازیم از آن استفاده می شود. سلول های فتوولتائیک به صورت جداگانه به عنوان منبع انرژی در نظر گرفته می شوند ، عملیاتی که با خازن ها و ترانزیستورها همراه است می تواند این حسگر را تبدیل کند.

سنسور شتاب

از سنسور شتاب برای اندازه گیری شتاب و شیب استفاده می شود. شتاب سنج دستگاهی است که برای اندازه گیری شتاب استفاده می شود.

دو نوع نیرو که شتاب سنج را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: –

  • نیروی استاتیک – این نیروی اصطکاک بین هر دو جسم است. با اندازه گیری این نیروی گرانشی می توان تعیین کرد که چقدر ربات کج می شود. این اندازه گیری در تعادل ربات ، یا برای تعیین اینکه راننده روی یک سطح صاف یا سربالایی مفید است ، مفید است.
  • نیروی دینامیکی – این میزان شتاب مورد نیاز برای جابجایی یک شی است. اندازه گیری نیروی دینامیکی با استفاده از شتاب سنج در مورد سرعت / سرعتی که در آن حرکت می کند.

شتاب سنج در پیکربندی های مختلفی ارائه شده است. همیشه از روشی که مناسب ترین ربات شماست استفاده کنید. قبل از انتخاب شتاب سنج باید برخی از فاکتورها را در نظر گرفت:

  1. حساسیت
  2. پهنای باند
  3. نوع خروجی: آنالوگ یا دیجیتال
  4. تعداد محورها: ۱،۲ یا ۳

نمودار شماتیک شتاب سنج اصلی را در نظر بگیرید:

این تحقیق در ۱۴ اسلاید با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است که بعد از پرداخت فایل کامل را میتوانید دانلود کنید.

مقدمه انواع سنسورهای ربات

امروزه ربات ها تبدیل به اعضای اجتناب ناپذیر صنایع بزرگ گشته اند . کمتر شرکت خودرو سازی را می توان پیدا کرد که در خطوط تولید و مونتاژ خود از ربات استفاده نکرده باشد  .

اگر یک ربات را به مانند یک انسان در نظر بگیریم سنسورهای این ربات همانند سیستم های عصبی و حواس ما عمل می کنند .

در مقاله ای که در ادامه به آن می پردازیم سعی شده که بیشتر سنسورهایی را که در ربات های صنعتی کاربرد دارند مورد بحث قرار گیرند.

انواع سنسورهای ربات

×  سنسور موقعیت

×  سنسورهای سرعت

×  سنسورهای شتاب و گشتاور

×  سنسورهای لمسی

×  سنسورهای نیرو و گشتاور

×  سنسورهای مجاورت

×  سنسورهای تغییرات

×  سنسورهای بینایی

×  غیره

سنسور موقعیت

سنسور موقعیت از مهمترین سنسورها در رباتیک است و به طور کلی طیف وسیعی از تجهیزات اتوماسیون  صنعتی از جمله ماشین های CNC   را شامل می شوند .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انواع سنسورهای ربات ، با فرمت پاورپوینت”