تحقیق در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی

تحقیق در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی
تحقیق در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

دانشکده ها سایت دانلود مقاله و تحقیق دانشجویی در این مطلب قرار است یک نمونه مقاله در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی  که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۴۰ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری در کاربردهای اپیدمیولوژی  را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد. خب ما قسمتی از متن این پروژه را بطور نمونه برای شما قرار خواهیم داد.

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی ‌‌ که در ۴۰ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

 

تاریخچه اپیدمیولوژی

  • اپیدمیولوژی سابقه چند صد ساله دارد و رشته ای است که از جامعه شناسی، جمعیت شناسی، آمار و سایر رشته ها گلچین شده و بنابراین، تاریخچه آن با سایر رشته های علمی درهم تنیده شده است
  • در قرن نوزدهم الیاف اپیدمیولوژی درهم بافته شد و رشته مجزایی با فلسفه و مفاهیم و روش های خود بوجود آمد، قبل از قرن نوزدهم چنین رشته مستقلی وجود نداشت.
  • اپیدمیولوژیست های قرن نوزدهم که با مشاهده الگو های بیماری در جامعه تحریک شده بودند، روش هایی را برای بررسی علل این بیماری ها و پیشگیری از آن ها ابداع کردند.
  •  سپس در دهه های ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ با پیشرفت میکروب شناسی این کانون توجه به سوی جمعیت تغییر کرد و توجه اپیدمیولوژیست ها از رویداد بیماری در جامعه به انتشار باکتری ها در تماس فردی منحرف شد.
  •  در اوایل و اواسط قرن بیستم با ورود جمعیت شناسان به این رشته مجددا اپیدمیولوژی احیا شد.
  • ریشه منطقی بررسی های اپیدمیولوژی نوین در تکامل علمی دهه ۱۶۰۰ است که نشان داد:

 رفتار منظم جهان فیزیکی را می‌توان با روابط ریاضی بیان نمود

بسیاری از دانشمندان قرن هفدهم استدلال می‌کردند که اگر بتوان با روابط ریاضی، جهان فیزیکی را توصیف، تحلیل و درک کرد، باید روابط مشابهی نیز در جهان بیولوژیکی وجود داشته باشد که به عنوان “قوانین میرایی” شناخته شد.

قوانین میرایی

  • عبارت های کلی راجع به ارتباط های بین بیماری و انسان است که با مرگ، خودنمایی می‌کند.
  • این قوانین اساس تشکیل جدول عمر بود که بطور کمیّتی و ریاضی بیان می‌شد.
  • با این مبنای فلسفی مطالعه های اپیدمیولوژی سیر تکامل خود را آغاز نمودند.
  •  با توجه به جنبه های خاص بیماری نظیر همه گیری ها، تلاش شد “قوانین همه گیری” وضع شود. در واقع با این روش نظریه مُسری بودن بیماری درک شد.
سایت

تعداد صفحات

40

فرمت فایل

ppt, پاورپوینت

1 دیدگاه برای تحقیق در مورد تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی

  1. admin 1

    تاریخچه و کاربردهای اپیدمیولوژی

دیدگاه خود را بنویسید