تحقیق در مورد ماشین آتوود

تحقیق در مورد ماشین آتوود
تحقیق در مورد ماشین آتوود

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

یکی از کاربران سایت دانشکده ها پرسید گفت یک تحقیق در مورد ماشین آتوود‌‌‌ که با فرمت پاورپوینت باشد را دارید یا خیر . پاسخ بله است و در ۲۱ اسلاید آماده تهیه شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری در کاربرد ماشین آتوود را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره ماشین آتوود می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد. خب ما قسمتی از متن این پروژه را بطور نمونه برای شما قرار خواهیم داد.

 

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد ماشین آتوود

 

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره ماشین آتوود ‌‌ که در ۲۱ اسلاید تهیه و تنظیم شده است ۹ اسلاید را بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

اگر در توضیحات متن این تحقیق بهم ریختگی وجود دارد بخاطر کپی از قالب پاورپوینت به درون سایت میباشد و در قالب پاورپوینت اصلی هیچ بهم ریختگی وجود ندارد.

آزمایشگاه فیزیک ۱

۱ ماشین آتوود

۲ اصطکاک

۳ سطح شیبدار

اعضای گروه :

ماشین آتوود

وسایل مورد نیاز

  • شرح آزمایش
  • کاربرد ماشین آتوود
  • وسایل مورد نیاز
  • قرقره
  • وزنه
  • کرنومتر
  • متر
  • شرح آزمایش

ماشین آتوود ساده از دو وزنه به جرمهای m1 و m2 که به وسیله یک رشته غیر قابل ارتجاع به طول L که از روی قرقره عبور کرده است و به یکدیگر متصل
هستند، تشکیل شده است.

این سیستم فقط دارای یک درجه آزادی است، یعنی چون فقط یک قرقره وجود دارد، لذا اگر مبدأ مختصات را در نقطه آویز قرقره فرض کنیم، در این صورت حرکت هر دو وزنه را می‌‌توان با یک پارامتر مشخص نمود.

همچنین چون تنها نیروی وارده ، نیروی گرانشی ناشی از وزن دو وزنه است، لذا به دلیل پایستار بودن نیروی گرانشی حرکت پایا خواهد بود و به راحتی می‌‌توان از قانون بقا انرژی استفاده کرد.

به این ترتیب شتاب حرکت سیستم با فرض اینکه درجه آزادی را با متغیر xنشان دهیم به صورت زیر خواهد بود:

در عبارت فوق a شعاع قرقره است.

به وضوح ملاحظه می‌‌شود که اگر m1>m2 باشد، m1 با شتاب ثابت باشد، m1 با شتاب ثابت صعود خواهد نمود.

ماشین آتوود

کاربرد ماشین آتوود

 

یکی از بارزترین کاربردهای ماشین آتوود در قرقره‌هایی است که به منظور بالا بردن وسایل سنگین به طبقات بالاتر ساختمانها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. اگر شخصی که از این وسایل استفاده می‌‌کند، به اصول مکانیکی این وسایل آشنا باشد، می‌‌تواند به راحتی و با اعمال نیروی اندک وسایل خیلی سنگین را تا ارتفاع زیاد بالا ببرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد ماشین آتوود”