تحقیق در مورد کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی

تحقیق در مورد کاربردعمومی تست ذرات مغناطیسی
تحقیق در مورد کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

سایت مقاله ها و تحقیق های دانشجویی در این مطلب قرار است یک نمونه تحقیق در مورد کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی که با فرمت پاورپوینت جمع آوری شده است قرار دهیم . این تحقیق مناسب دانشجویان عزیز می باشد.این نمونه پاورپوینت در ۳۴ اسلاید قرار داده شده است . شما می توانید از این تحقیق نهایت استفاده رو ببرید این تحقیق از چندین منبع جمع آوری شده است و مناسب برای شما کاربران عزیز میباشد. در این مقاله ، ما نحوه یادگیری در تست ذرات مغناطیسی را به شما کاربران سایت دانشکده ها می آموزیم. نحوه یادگیری این مقاله درباره کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی می توانید یک پله از یادگیری در تحقیقات علمی شما را از دیگر افراد که علاقه به خواندن یا نوشتن مقالات و تحقیق ها را ندارن بالا ببرد. خب ما قسمتی از متن این پروژه را بطور نمونه برای شما قرار خواهیم داد.

 

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی

 

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی ‌‌ که در ۳۴ اسلاید تهیه و تنظیم شده است ۱۰ اسلاید را بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را دریافت کنید.

 
تست ذرات مغناطیسی

فهرست

  1. کاربردعمومی تست ذرات مغناطیسی
  2. جهت دهی میدان مغناطیسی
  3. نوع جریان مغناطیسی شده
  4. میزان جریان مغناطیس کننده
  5. ذرات مغناطیسی
  6. روند عملیات در تست ذرات مغناطیسی
  7. تجهیزات

این روش بر پایه این اصل است که خطوط نیروی مغناطیسی در یک ماده فرومغناطیس توسط ناپیوستگی های موجود در ماده، مانند یک ناپیوستگی و یا تغییرابعادی سریع، دچار تخریب خواهند شد.

نیازمندی های اساسی این روش

 

  • قطعه بایستی قابلیت مغناطیسی شدن داشته باشد.(فرو مغناطیس باشد)
  • ذرات مغناطیسی در زمانی که ماده مغناطیسی است،     می بایست اعمال شوندو زمان ن لازم برای شکل دادن خطوط میدان به آنها داده شود.
  • هرگونه تجمع ذرات مغناطیسی می بایست مشاهده و تفسیر گردد.
  • شدت جریان مناسب اعمال شود.

جهت دهی میدان مغناطیسی

 

  • جهت دهی میدان مغناطیسی اثر زیادی بر اعتبار و کارآیی تست دارد. اگر تست بر یک قطعه تنها با استفاده از یک میدان مغناطیسی تک جهته صورت گیرد، ممکن است ناپیوستگی هایی موجود باشند که تشخیص داده نشوند. زیرا بر طول مسیر شار قرار گرفته اند.
  • بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که میدان مغناطیسی به صورت عمودی بر طول ناپیوستگی های موجود قرار گرفته باشد.

 

مغناطیسی کردن دایره ای

 

  • یک میدان مغناطیسی می تواند از طریق عبور جریان الکتریکی در طول یک هادی تولید شود. به این روش مغناطیسی کردن دایره ای اطلاق می شود.
  • اکثر تست های ذرات مغناطیسی برای تولید میدان مغناطیسی درون قطعه از این اصل استفاده می کنند.
  • اگر مغناطیسی کردن دایره ای برای تشخیص ناپیوستگی های طولی موجود در سطح داخلی قسمت گودی مورد استفاده قرار گیرد(لوله) تکنیک اندک متفاوتی مورد نیاز است زیرا زمانی که جریان به صورت مستقیم از قطعه عبور می کند درون حفره، مغناطیسی نمی شود.
  • در ابتدا یک هادی در طول سوراخ و یا حفره قطعه گود قرار می گیرد سپس جریان در طول هادی عبور داده می شود و میدان های مغناطیسی
    دایره­ای بر هر دو سطح داخلی و خارجی قطعه القا می شوند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد کاربرد عمومی تست ذرات مغناطیسی”