عیوب انکساری چشم

عیوب انکساری چشم
عیوب انکساری چشم

10,150 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

عیوب انکساری چشم در ۵ صفحه ورد تهیه و تنظیم شده است مناسب برای دانشجویان عزیز قبل از دانلود این نمونه ورد ، تحقیق در مورد عیوب چشم ما قسمتی از متن را در قسمت زیر قرار خواهیم داد برای کاربران دانشکده ها

عیوب انکساری چیست؟ برای اینکه چشمها خوب ببینند، اشعه های نور باید توسط قرنیه و عدسی شکسته شوند، طوری که روی شبکیه،لایه عصبی که در پشت چشم کشیده شده، متمرکز شوند.شبکیه تصویری که توسط این اشعه های نوری تشکیل شده را دریافت می کند و تصویر را از طریق عصب بینایی به مغز می فرستد. عیب انکساری به این معناست که شکل چشمان شما نمی تواند نور را مناسب منکسر (‌شکسته )‌ کند،لذا تصویری که می بینید تار است.گرچه عیوب انکساری بیماریهای چشم نامیده می شوند، اما بیماری نیستند.


مطلب پیشنهادی    تحقیق درباره چشم


تحقیق در مورد انواع عیوب انکساری چشم چیست؟

انواع عیوب انکسار میوپی(نزدیک بینی): یک چشم نزدیک بین طویل تراز نرمال است یا دارای قرنیه خیلی تند است،بنابراین اشعه های نور جلو شبکیه متمرکز می شوند.اجسام نزدیک واضح بنظر می رسند،ولی اجسام دور تار هستند.میوپی ارثی است و اغلب در کودکان وقتی بین ۸ تا ۱۲ سالگی هستند تشخیص داده می شود.در طول دوران نوجوانی،وقتی بدن سریع رشد می کند،میوپی بدتر می شود.بین سنین ۲۰ و ۴۰ تغییرات اندکی وجود دارد.اگر میوپی خفیف باشد ،میوپی پایین نامیده می شود.میوپی شدید بعنوان میوپی بالا نامیده می شود.

اگر میوپی بالا دارید،خطر بیشتری برای جداشدگی شبکیه خواهید داشت.اگر شما در گروه خطر هستید چشم پزشک شما باید علائم خطر جداشدگی شبکیه رابا شما در میان بگذارد.اگر شبکیه جدا شود،اقدام جراحی تنها راه مرمت آن است.داشتن معاینات منظم چشم توسط چشم پزشک برای مشاهده تغییرات شبکیه مهم است.

هیپراوپی(دوربینی): یک چشم دور بین از نرمال کوتاه تر است.نور از اجسام نزدیک،مثل صفحه کتاب نمی تواند به وضوح روی شیکیه متمرکز شود.مانند نزدیک بینی،دوربینی معمولا ارثی است. هنگامیکه چشم رشد می کند و طویل تر می شود، هیپراوپی کاهش می یابد.

آستیگمات(انحراف دید): قرنیه پنجره شفاف جلو چشم است.یک قرنیه طبیعی گرد و صاف است،شبیه توپ بسکتبال.وقتی شما آستیگمات دارید،قرنیه در یک جهت نسبت به سایرجهات انحنای بیشتری دارد،مثل توپ فوتبال آمریکایی.آستیگمات دید را برای اجسام دور و نزدیک  تار یا منحرف می کند.این عیب تقریباً شبیه یک آینه سرگرمی خانه است که در آن خیلی بلند ،خیلی پهن یا خیلی لاغر بنظر می رسید.امکان داشتن آستیگمات با میوپی یا هیپراوپی وجود دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عیوب انکساری چشم”