پاورپوینت مطالعه ژنوم هسته ای بعضی ازارقام پر محصول برنج در کنترل باروری, برای تولید هیبرید بإر برنج

پاورپوینت مطالعه ژنوم هسته ای بعضی ازارقام پر محصول برنج در کنترل باروری, برای تولید هیبرید بإر برنج

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

مطالعه ژنوم هسته ای بعضی ازارقام پر محصول برنج در کنترل باروری, برای تولید هیبرید بإر برنج

 

بطور نمونه ما این پاورپوینت درباره مطالعه ژنوم هسته ای بعضی ازارقام پر محصول برنج در کنترل باروری, برای تولید هیبرید بإر برنج که در ۴۳ اسلاید تهیه و تنظیم شده است بطور نمونه در قسمت زیر  برای شما  قرار خواهیم داد.وبرای دانلود کامل این پاورپوینت باید خرید خود را کامل کنید تا بتوانید فایل کامل این تحقیق را در سایت دانشکده ها دریافت کنید.

مقدمه

برنج یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور می باشد وبعد از گندم بیشترین نقش را در جیره غذایی و نیز درآمد ناخالص ملی د ارد. از مجموع ۶٨۵٠٠٠ هکتار سطح زیر کشت برنج در کشور حدود ٣۶ درصد زیر کشت ارقام پر محصول و بقیه زیرکشت ارقام محلی می باشند .شاید یکی از دلایل اصلی واردات گسترده برنج عدم حمایت صحیح از ارقام پرمحصول باشد.

میزان برآورد تولید شلتوک در پایان برنامه سوم توسعه به ٣۴٠٢ هزار تن بالغ می گردد . بدون شک باتوجه به بحران کم آبی در سا ل های اخیر و دور نمای آن درآینده، امکان گسترش سطح زیر کشت وجود ندارد بلکه بایدسیاستی اتخاذ نمود تا هم سهم درصد سطح زیر کشت ارقام اصلاح شده پر محصول در مقایسه با ارقام محلی بالا رود وهم ازسایر منابع جدید ژنتیکی از جمله استفاده از برنج هیبرید برای افزایش تولید در واحد سطح استفاده گردد .

بنا به گزارش سازمان تجارت جهانی، ضروری است که عملکرد برنج تا ٢۵درصد افزایش یابد تا بتواند خلاء کمبودآنرا در آینده پر کند .

بعبارتی دیگر عملکرد برنج تا سال ١٣٨۶ باید به سطحی معادل ١٣ تن درهکتار برسد . این میزان تولید در واحد سطح (هکتار)، همان طرحی است که مؤسسه بین المللی تحقیقات برنج (ایری)در کشور فیلیپین در دستور کار تحقیقاتی خود تا سال ٢٠٠٧میلادی قرار داده است .

این مؤسسه بین المللی تحقیقاتی گزارش کرد که این مهم را فقط با توسعه تکنولوژی اصلاح وتولید بذر هیبرید برنج می توان بدست آورد . اگر چه از اوائل دهه ١٩٣٠ استفاده از هتروزایگوسیتی و پدیده هتروزیس در ذرت آغاز گشت اما در گیاه خودگشن برنج و بخاطر نحوه خاص .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت مطالعه ژنوم هسته ای بعضی ازارقام پر محصول برنج در کنترل باروری, برای تولید هیبرید بإر برنج”