مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن در پاورپوینت

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن
مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن در پاورپوینت

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن

معماری دیکانستراکشن سبکی از معماری است که از بطن فلسفه و مباحث فکری نیمه دوم قرن گذشته در غرب ظاهر شده است .این فلسفه توسط پیتر آیزمن معمار آمریکائی وارد عرصه معماری گشت و به صورت یکی از مباحث اصلی معماری در دهه هشتاد در آمد.

معماری دی کانستراکش یا ساختار شکن اصول و مبانی ساختارگرایی را به چالش می کشد. دیکانستراکشن ها معتقدند، هر پدیده، ماهیت مستقل خود را دارد و هیچ دو فرد یا پدیده مشابه و تکراری وجـود ندارد و هیچ برداشتی بر برداشت دیگر ارجحیت ندارد.

اصول فکری مکتب :
۱- تعدد و کثرت در معناها
۲-عدم ارجحیت در تقابل ها و دو گانگی ها

دیکانستراکشن ، آیزمن می گوید: مدینه فاضله را در شرایط امروز باید پیدا کرد (بر خلاف مدرنیستها که آن را در آینده و پست مدرنیستها که در گذشته جستجو می کنند ) . و معماری در هر زمان باید اکنونیت  داشته باشد ، قوانین گذشته را باید بر هم زد و چون این قوانین قراردادی هستند و نه طبیعی پس بر هم زدنشان ممکن است . حقایق و نمادهای گذشته باید شکافته شوند.در زندگی امروز ما دو گانگی هایی چون وضوح و ابهام ، ثبات و بی ثباتی ، صداقت و فریب، پایداری و تزلزل وجود دارد و نی توان از یکی برای استتار دیگری استفاده کرد بلکه این دو گانگی ها باید در ساخت معماری به عنوان تجلی گاه شرایط زندگی امروز ما به نمایش گذاشته شوند.

آیزمن در مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن (( مرز میانی)) می گوید: د ردو پهلو(ایهام) ارجحیتی وجود ندارد هم این است و هم آن ،نه این است و نه آن – دو پهلو حقیقت را می شکافد و این امکان را می دهد که ببینیم حقیقت چه چیزی را سرکوب کرده است.

این تحقیق در ۶۷ اسلاید پاورپوینت آماده قرار گرفته شده است شما بعد از پرداخت مقاله کامل را دریافت خواهید کرد این قسمتی از متن  معماری دیکانستراکشن است که قرار داده شده است.

روند طراحی در مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن

 

۱- بررسی دقیق برنامه و مشخصات طرح دیکانستراکشن

۲- بازبینی مو شکافانه سایت و شرایط فیزیکی و تاریخی آن و محیط اجتمائی و فرهنگی که سایت در آن قرار گرفته است.

۳- طرح تفسیرها و تاویلهای مختلف از مجموعه .

۴- طرح کالبد معماری به صورتی که در عین بر آورده کردن خواستهای عملکردی پروژه تناقضات و تباینات بین موضوعات اشاره شده و تفسیرهای مختلف از آن را ارائه کند. لذا شکل کلبدی به صورت یک مجموعه چند معنائی، ابهام انگیز و متناقض ارائه می شود.

یکی از اولین و شاخص ترین ساختمان های سبک دیکانستراکشن ، مرکز هنرهای بصری وکسنر ( ۱۹۸۹ – ۱۹۸۲ ) در شهر کلمبوس آمریکا است . در مسابقه ای که در سال ۱۹۸۲ برای طراحی این ساختمان صورت گرفت ، معماران معروفی از جمله مایکل گریوز ، سزار پلی ، آرتور اریکسون و پیتر آیزنمن شرکت کردند
سایت این ساختمان در قسمت ورودی اصلی دانشگاه ایالتی اهایو در سمت شرق دانشگاه قرار دارد . عملکرد بنا ، نمایش آثار هنرمندان  و دانشجویان دانشگاه در آن است . هر یک از این معماران ساختمان خود را بین دروازه ورودی و ساختمانهای موجود در سایت قرار دادند .

ولی در کمال تعجب ، ساختمان طراحی دیکانستراکشن شده توسط آیزنمن به گونه ای بود که فضای باریک بین دوساختمان موجود در سایت را شکافته و در بین آن دو قرار گرفته بود و تعجب بیشتر آن که طرح وی به عنوان برنده اول اعلام شد . از آن زمان سبکی در معماری به نام دیکانستراکشن در مجامع بین المللی معماری به نام سبک دیکانستراکشن در مجامع بین المللی معماری مطرح و مورد توجه قرار گرفت .

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن به عنوان یک سبک فراگیر و جهانی عمر نسبتا کوتاهی داشت و از حدود یک دهه فراتر نرفت ، ولی تاثیر شگرف و بنیادین بر شیوه طراحی و نوع بازنمایی معنی و تفسیر در حوزه معماری داشت . این سبک به عنوان پیش زمینه رویکردهای متعاقب آن همچون معماری فولدینگ و معماری پیدایش کیهانی بود
از دیگر معماران این سبک می توان از فرانک گهری ، زاها حدید ، رم کولهاس و برنارد چومی نام برد.

تصاویر مرکز هنرهای بصری وکسنر

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن

مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقاله در مورد معماری دیکانستراکشن در پاورپوینت”