کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC
کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست

10,090 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست

موضوع كار آموزي:آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست ابهر  ستاد راهنما  : آقاي مهندس شايسته فر گرد آورنده : مهدي همتي سال  85

مقدمه محلي كه من كار آموزي ام را درآن گذراندم شركت توليدي  به نام مينا پلاست مي باشد . محصولات اين شركت توليد طناب نخهاي مختلف پلاستيكي

براي استفاده هاي متفاوت مثلا استفاده در  كمباين ها و….. مي باشد .

اين شركت از يك سوله 100 متري براي واحد توليدي ، يك اتاق براي استراحت،  يك سالن كوچك غذاخوري و يك انبار تشكيل شده است .

شيفت كاري اين شركت بصورت سه شيفت كاري 8 ساعته مي باشد .

نحوه توليد محصول در اين شركت به اين صورت است كه در ابتدا مواد را در يك مخزن بزرگ مي ريزند.

اين مواد ( مواد اوليه ) بنا به نوع توليد محصولات متفاوت است .

از جمله  موادي كه در اين شركت استفاده مي شد  و ضايعات مواد پلاستيكي مي باشد .

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست

 

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست همچنين بنا به حجم مواد رنگ دلخواه را به داخل همزن اضافه مي كنند كه اين مخزن توسط دستگاه مادر  كه المنتهاي زيادي در آن بكار رفته است هدايت مي شود .

با استفاده از اين المنت كه حرارت ايجاد كرده و موجب ذوب شدن مواد اوليه مي شود اين مواد ذوب شده از يك محلي به نام برجك عبور  داده شده و بصورت بادكنك در آورده مي شود كه در بالاي برجك چند غلتك وجود دارد كه اين بادكنك ها را له مي كند و به صورت نواري پلاستيكي پهن در مي آورد .

اين نوارهاي پهن پلاستيكي توسط غلتكها حركت كرده و در ماشين برجك توده ها به چند نوار پلاستيكي تبديل مي شود .

نكته قابل توجه در اين قسمت اين است كه با استفاده از تيغه هاي دلخواه نوارهاي پلاستيكي دلخواه خواهيم داشت .کارآموزی آشنايي با مدارات PLC يعني اينكه اگر از 3 تيغه استفاده كنيم 3 نوار پلاستيكي خواهيم داشت و…..

اين نوارها توسط غلتك هاي پائين برجك حركت كرده و از روي يك سيني بزرگ كه زير آن المنتهاي زيادي بكار رفته و توسط يك ترموستات حرارت آن تنظيم مي شود ، حركت كرده و توسط سه غلتك نسبتا بزرگي كشيده مي شوند و به صورت نوارهاي نازكتر در مي آيد .

اين نوارها توسط دستگاهي به نام پيچنده پيچيده مي شود و به صورت كلافهايي در مي آيد كه در اين كلافها پس از رسيدن به حالت استاندارد داده شده به دستگاه ( وزن مخصوص) از حركت ايستاده  و توسط اپراتور از دستگاه جدا شده و در يك دستگاهي ديگر به نام  تابنده تاب داده شده و به صورت طناب يا نوارهاي پلاستيكي يا تك لايه در مي آيد .

لازم به توضيح است اگر مي خواهيم نوار پلاستيك تك لايه داشته باشيم بايد براي هر كدام از نوارها از يك پيچنده به صورت جداگانه استفاده نمائيم و بعد از تابيده شدن در اين دستگاه بصورت بسته بندي منظم با نشان  و علامت مخصوص روانه بازار مي گردند .

لازم به ذكر است دستگاههاي مورد استفاده در اين شركت بصورت   مي باشند .

کارآموزی آشنايي با مدارات PLC

ساختار  از عبارت به معناي كنترل كننده منطقي قابل برنامه ريزي گرفته شده است .  ،کارآموزی آشنايي با مدارات PLC  كنترل كننده اي نرم افزاري است كه در قسمت ورودي ، اطلاعاتي را بصورت باينري دريافت و آنها را طبق برنامه اي كه در حافظه اش ذخيره شده پردازش مي نمايد و نتيجه عمليات را نيز از قسمت خروجي به صورت فرمانهايي به گيرنده ها و اجرا كننده هاي فرمان ارسال مي كند .

به عبارت ديگر عبارت از يك كنترل كننده منطقي است كه مي توان منطق كنترل را توسط برنامه براي آن تعريف نمود و در صورت نياز ، به راحتي آن را تغيير داد .

وظيفه قبلا بر عهده مدارهاي فرمان رله اي بود كه استفاده از آنها در محيط هاي صنعتي جديد منسوخ گرديده است . اولين اشكالي كه در اين مدارها ظاهر مي شود آن است كه با افزايش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان ، بسيار بزرگ شده ، همچنين موجب افزايش قيمت‌  آن مي گردد .

براي رفع اين اشكال ، مدارهاي فرمان الكترونيك ساخته شدند ولي با وجود اين ، هنگامي كه تغييري در روند يا عملكرد ماشين صورت مي گيرد مثلا در يك دستگاه پرس ، ابعاد ، وزن ، سختي و زمان قرار  گرفتن قطعه زير بازوي پرس تغيير مي كند ، لازم است تغييرات بسياري در سخت افزار سيستم كنترل داده شود . به عبارت ديگر اتصالات و عناصر  مدارفرمان بايد تغيير كند .

با استفاده از   تغيير در روند توليد يا عملكرد ماشين به آساني صورت مي پذيرد، کارآموزی آشنايي با مدارات PLC زيرا ديگر لازم نيست سيم كشي ها و سخت افزار سيستم كنترل تغيير كند و تنها كافي است چند سطر برنامه نوشت و به   ارسال كرد تا كنترل مورد نظر تحقق يابد .

از طرف ديگر قدرت   در انجام عمليات منطقي ، محاسباتي ، مقايسه اي  و نگهداري اطلاعات به مراتب بيشتر از تابلوهاي فرمان معمولي است .   به طراحان سيستم هاي  كنترل اين امكان را مي دهد كه آنچه را در ذهن دارند . در اسرع وقت بيازمايند و به ارتقاي محصول خود بينديشند ، كاري كه در سيستم هاي قديمي مستلزم صرف هزينه و به خصوص زمان است  و نياز به زمان ، گاهي باعث مي شود كه ايده مورد نظر هيچ گاه به مرحله عمل در نيايد .

هر كس كه با مدارهاي فرمان الكتريكي رله اي كاركرده باشد بخوبي مي داند كه پس از طراحي يك تابلوي فرمان ، چنانچه نكته اي  از قلم افتاده باشد ، مشكلات منطقي ظهور نموده ، هزينه ها و اتلاف وقت بسياري را به دنبال خواهد داشت . به علاوه گاهي  اقزايش و كاهش چند قطعه در تابلوي فرمان به دلايل مختلف مانند محدوديت فضا ، کارآموزی آشنايي با مدارات PLC عملا غير ممكن و يا مستلزم انجام سيم كشي هاي مجدد و پرهزينه مي باشد .

اكنون براي توجه بيشتر به تفاوتها و مزاياي   نسبت به مدارات فرمان رله ايت ، مزاياي مهم   را نسبت به مدارات ياد شده بر مي شماريم .

1ـ استفاده از   موجب كاهش حجم تابلوي فرمان مي گردد .

2ـ استفاده از    مخصوصا در فرايندهاي عظيم موجب صرفه جويي قابل توجهي در هزينه ، لوازم و قطعات مي گردد .

3ـ  ها استهلاك مكانيكي ندارند ، بنابراين علاوه بر عمر بيشتر ، نيازي به تعميرات و سرويسهاي دوره اي نخواهند داشت .

4ـ   ها انرژي كمتري مصرف مي كنند .

5ـ  ها بر خلاف مدرات رله كنتاكتوري ، نويزهاي الكتريكي و صوتي ايجاد نمي كنند .

6 ـ استفاده از   منحصر به پروسه و فرآيند خاصي نيست و با تغيير نامه مي توان به آساني از آن براي كنترل پروس هاي ديگر استفاده نمود .

7ـ طراحي و اجراي مدارهاي كنترل و فرمان با استفاده از  ها بسيار سريع و آسان است .

8ـ براي عيب يابي مدارات فرمان الكترومكانيكي ، الگوريتم و منطق خاصي از نمي توان پيشنهاد نمود  . اين امر بيشتر تجربي بوده ، بستگي به سابقه آشنايي فرد تعمير كار با سيستم دارد . در صورتي كه عيب يابي در مدارات فرمان كنترل شده توسط   به آساني و با سرعت بيشتري انجام مي گيرد .

تعداد صفحات

45

فرمت فایل

ورد

حجم فایل

1.59 MB

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کارآموزی آشنايي با مدارات PLC شركت توليدي مينا پلاست”