تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان

تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان
تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان

دانلود پاورپوینت ‌قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی در ۵۲ اسلاید زیبا تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود این مقاله ما در این پست در سایت دانشکده ها قسمتی از متن این تحقیق را در قسمت پایین قرار خواهیم داد تا بتوانید قبل از دانلود پاورپوینت مرور کوتاهی را بر توضیحات داشته باشید.

پاورپوینت دانلود تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان

 

 در اوایل دهۀ ۱۹۷۰ استفاده از مواد مخدر ناگهان در میان جوانان و نوجوانان شایع شد و به صورت مسأله ای جهانی درآمد و ابعاد همه گیر آن به صورت یک موج از قاره ای به قارۀ دیگر گسترش یافت و در دنیای هیپیگری ماری جوانا وسیله ای برای تفریح اشتراکی و گروهی شد و همره با موسیقی و عشق به عنوان سه ۳ رکن اساسی فرهنگ هیپی ها متجلّی گردید.

مشکل این آقت ویرانگر در دهّ مزکور به چند کشور صنعتی ثروتمند جهان محدود می شد ، اما اینک به یک معضل جهانی تبدیل شده و آثر تخریبی آن بیشتر متوجه کشورهای توسعه نیافته شده است .

بعد از تریاک ، هروئین ، حشیش و ماری جوانا ، اینک قرص های شادی بخش یا اکستازی جدیدترین سرگرمی شده است. استفاده از قرص های روان گردان در پنج سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است . این موضوع با توجه به عوامل دیگر ، حامی پیامی نه چندان خوشایند برای جامعۀ جوان ایران است .

اکستازی (Ecstasy) چیست ؟

    نام علمی اکستازی ” متیل دی اکسی – ان – مت آمفتاین ۱ ” است . این ترکیب روان افزا به طور مصنوعی ساخته می شود. MDMA ، ترکیبی جدیدی نیست . نخستین بار در سال ۱۹۱۲ یک شرکت داروسازی آلمانی به نام مٍرک (MERCK) با هدف ساخت ترکیباتی برای کنترل و مهار اشتها در افراد چاق ، این ماده را تولید کرد. اما استفاده از آن تا اواخر دهه ی ۱۹۷۰ به تعویق افتاد . در این زمان ، روان شناسان و روان پزشکان ، MDMA را داروی مناسبی برای درمان اختلالات روانی و عاطفی ، معرفی کردند. این محصول در دهه ی ۱۹۸۰ از انبار کارخانه ها خارج شد و مورد استفاده متقاضیان خیابانی خود قرار گرفت . در سال ۱۹۸۵ ، دولت آمریکا ، مصرف این ترکیب را ممنوع اعلام کرد و مطالعات انجام شده در مورد حیوانات آزمایشگاهی در سال ۱۹۸۶ ، آثار مخرب اکستازی را بر سیستم عصبی نشان داد.

 

اکستازی خالص ، پودری سفید متشکل از کریستال های ریز است . از این پودر بوی کپک به مشام می رسد. در صورت وجود ناخالصی ، اکستازی به رنگ های قرمز و قهوه ای نیز دیده می شود. این ماده به اشکال قرص ، کپسول ، پودر استنشاقی و برچسب های پوستی موجود است. اکستازی را تزریق هم می توان کرد اما اغلب موارد ، اشکال خوراکی آن مصرف می شود . میزان MDMA در هر قرص از ۹ تا ۱۱۷ میلی گرم متفاوت است. کافئین ، افدرین ( تحریک کننده (PMA) فعال کننده ی سیستم عصبی (DXM) MDA ترکیبی کشنده ) و Speed Pcp از جمله مواد محرکی هستند که به عنوان ناخالص به قرص های اکستازی افزوده می شود.

 

    در کشور ما آمار دقیقی از تعداد مصرف کنندگان قرص های روان گردان و میزان واردات و فروش آن ها در دست نیست و اطلاعات منتشر شده نیز تقریبی و از روی حدس و گمان است . اما اطلاعات جمع آوری شده از برخی بیمارستان های کشور مبنی بر افزایش مراجعان به اورژانس بیمارستان ها در شب در اثر آسیب دیدن بافت مغزی ، کلیه ، کبد ، عدم تعادل و فراموشی می تواند شاهدی بر افزایش مصرف کنندگان اکستازی در بین جوانان باشد . با این وجود ، هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که امکان جلوگیری از افزایش مصرف آن وجود نداشته باشد.

    این قرص ها ، شکل ، رنگ ، اسم و اثر متفاوت دارند . قرص ، کپسول یا گرد و با نام هایی مثل فراری ، میتسوبیشی ، شادی ، گشنیز ، هپی ، صلیب ، تویوتا ، سان و رنگ های مختلف از قبیل نخودی ، سبز ، آبی ، قرمز و بنفش است. این نوع قرص ها بسته به نوع و جنسش بین ۳۰۰ تومان تا ۳۰۰۰ تومان خرید و فروش می شد. در ایران این قرص ها با دو نوع E و x معروف هستند و مطابق با تحقیقات انجام گرفته ، نوع E آن ، در بین جوانان ایرانی به خصوص در میهمانی هایی که اصطلاحاً به آن ” ریو ” می گویند و شرکت کنندگان آن ، ساعت های متمادی با موسیقی الکترونیکی و رقص نور می رقصند. مصرف می شود.

قرصها در بازار ایران

در حال حاضر ، این قرصها در شکلهای مختلف !! و با اسامی مختلف از جمله کمپانیهای ماشین سازی ، ادیان آسمانی و نمادهای گروههای موسیقی مختلف در داخل کشور توزیع می گردد و نوع جدید آن نیز در حال تولید و عرضه در بازار است که مصرف آن معادل خوردن چندین قرص خواب آور در یک لحظه است و فردرا گاهی تا مرز یک هفته نیز به خواب فرو می برد. در حال حاضر غیر از اکستازهای تقریباً قدیمی و از مد افتاده ، انواع تقریباً کمیاب اما مخرب تری مانند کرک ، لنگر ، سان شاین ، هوندا و نو را نیز می توان در بازار ایران یافت .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد سوء مصرف داروهای روانگردان”