دیستمپر یا بیماری سگ های جوان با فرمت پاورپوینت

پاورپوینت دیستمپر یا بیماری سگ های جوان
دیستمپر یا بیماری سگ های جوان با فرمت پاورپوینت

20,000 تومان

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین کتاب ، فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

دیستمپر یا بیماری سگ های جوان

دانلود پاورپوینت در مورد دیستمپر یا بیماری سگ های جوان در 14 اسلاید تهیه و تنظیم شده است برای دانلود این تحقیق ما قبلش بطور نمونه قسمتی از این مقاله را در این پست قرار خواهیم داد

دیستمپر یا بیماری سگ های جوان

ديستمپر يكي از بيماري هاي تب دار و بسيار مسري سگها و ساير گوشتخواران می باشد كه گسترش جهاني دارد . ويروس ديستمپر در مقايسه با ساير ويروس هايي كه در سگها بيماري ايجاد مي كند، ابتلا و مرگ و مير بيشتري را سبب مي گردد . بروز بيماري در سگهاي جوان 3 تا 6 ماهه كه ازايمني كامل و فعالي برخوردار نمي باشند بيشتر مشاهده مي شود . تنها ويرو س هاري در ميان ساير ويروس هايي بيماري زا در سگ ميزان كشندگي بيشتري از ويروس ديستمپر دارد.

اتیولوژی

ويروسCanine Distemper از خانواده ی پاراميكسويریده عامل بیماری است که اپیتلیو لنفوتروپ می باشد. این ویروس با روش های رایج ضدعفونی از بین می رود و  در آب و هواي گرم در صورتي كه سگ مبتلا از لانه خارج شود ويروس قادر به ادامه حيات در لانه نمي باشد . در محيط سرد و در طول فصل زمستان، ويروس براي مدت بيشتري زنده مي ماند . ويروس نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس است .


مطلب پیشنهادی بیماریهای مشترک بین انسان و دام


علائم باليني

در فرم حاد بيماري ديستمپر، دوره ي نهفتگي معمولاً 14 تا 18 روز است در چهارمين تا هفتمين روز بيماري، بدون آنكه علامت آشكاري از بيماري ديده شود، لوكوپني و تب ناپايداردرحيوان بروز مي كند . درجه حرارت بدن براي مدت 7 تا 14 روز كاهش يافته و به حد طبيعي خود مي رسد اما پس از آن مجدداً افزايش يافته و با التهاب مخاط بيني و ملتحمه چشم همراه مي شود، سرفه، اسهال ، استفراغ، بي اشتهايي، دهیدراتاسیون و كاهش وزن از نشانه هاي شايعي هستند كه در فرم حاد بيماري مشاهده مي شوند ودر فرم پوستی بیماری با هایپرکراتوز و هاپرپلازی بالشتک های کف پاو همچنین ایجاد خراش هایی بروی سطح شکم مواجه می شویم.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دیستمپر یا بیماری سگ های جوان با فرمت پاورپوینت”